Als jij mocht kiezen.......

Gestart door themaestro, juli 18, 2019, 16:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Mocht iemand de kennis hebben en deze willen delen dan zou ik zeer erkentelijk zijn. Ik krijg mijn Bluetooth transmitter / receiver Blitzwolf BR04 of zoiets maar niet ge-paired. Dus als iemand een step-by-step weet........
Mijn eerste ervaringen met mijn nieuwe MF A3.5 set zijn goed. Ik heb ooit de MA RS6 speakers verkocht en nu draai ik met een set MA Gold 100 4th generation. De Golds worden toch geacht een stuk beter te zijn maar ik mis iets warms en voller in de klank. Na het aansluiten van de MF versterker en cd speler is dat eigenlijk niet veranderd, dus dat zit 'm toch echt in de speakers.
Nu ben ik van de oude stempel, draai veel oude disco, Trammps, Barry White, Salsoul Orchestra, etc....
Als ik Diana Krall opzet dan klinkt het allemaal prima, maar als het wat massaler gaat dan komthet schel en geperst de speakers uit. Misschien moet ik nog effe wennen.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

renes59

Die disco is jaren 70 muziek, geluidstechnisch hoeft dat niet geweldig te zijn misschien ligt het daaraan. Muziek uit de jaren 70 is heel mooi maar het jaren 70 geluid valt vaak tegen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op juli 31, 2019, 19:48:51
Die disco is jaren 70 muziek, geluidstechnisch hoeft dat niet geweldig te zijn misschien ligt het daaraan. Muziek uit de jaren 70 is heel mooi maar het jaren 70 geluid valt vaak tegen.
Van 1dags vliegen zeker. Jaren 70 producties staan bekend om hun uitvoerige mastering.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

MA ken ik als pittig in het hoog. Verder kan het ook de opstelling en / of akoestiek zijn.

Citaat van: themaestro op juli 31, 2019, 17:58:06
Mocht iemand de kennis hebben en deze willen delen dan zou ik zeer erkentelijk zijn. Ik krijg mijn Bluetooth transmitter / receiver Blitzwolf BR04 of zoiets maar niet ge-paired. Dus als iemand een step-by-step weet........
Mijn eerste ervaringen met mijn nieuwe MF A3.5 set zijn goed. Ik heb ooit de MA RS6 speakers verkocht en nu draai ik met een set MA Gold 100 4th generation. De Golds worden toch geacht een stuk beter te zijn maar ik mis iets warms en voller in de klank. Na het aansluiten van de MF versterker en cd speler is dat eigenlijk niet veranderd, dus dat zit 'm toch echt in de speakers.
Nu ben ik van de oude stempel, draai veel oude disco, Trammps, Barry White, Salsoul Orchestra, etc....
Als ik Diana Krall opzet dan klinkt het allemaal prima, maar als het wat massaler gaat dan komthet schel en geperst de speakers uit. Misschien moet ik nog effe wennen.

themaestro

Citaat van: xander32 op juli 31, 2019, 21:07:00
MA ken ik als pittig in het hoog. Verder kan het ook de opstelling en / of akoestiek zijn.

Dan zou het ook nog kunnen dat mijn 64 jaar oude oortjes moeite hebben met de moderne "ribbon tweeter" techniek. Met mijn vorige MA Silver  RS6 had ik dat niet, daar zaten golden dome tweeters in. Allemaal effe minder hoog en scherp. En mijn nieuwe MF A3.5 set maakt graag gebruik van al dat hoog......
Misschien dat mijn Gold 100 maar weer moet verwisselen voor een ouder model MA????
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

En ik zie weer een PM17 MKII KI "ergens" voorbij komen. Ik zou het fijn vinden meningen te vernemen over deze versterker in vergelijk met de overige PM modellen. En dat vooral de 11, 14  en 15. En dat mogen alle S-varianten of LE varianten zijn . Kom maar op! Het is in dit topic al over diverse vergelijken gegaan maar deze zou ik graag nog wat benoemd zien.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

TurboMarco

Ik zou in geen geval een PM17 nemen ,of hij moet ongeveer 200,- kosten .
Als je dan toch een dergelijk oud exemplaar wilt zoek dan een PM90se of een PM95 ,deze hebben heel wat meer in huis en zijn veel waardevaster .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

themaestro

Al surfend kwam ik een PM 17 SA Ver.2 tegen, met een gouden randje rond de patrijspoort en een KI achtig plaatje met Ver.2 erop.
Deze zouden vanaf 2002 uitgebracht zijn. Zie hem staan in de Baai . Heeft iemand hier wat info over? Zeker in vergelijking met de KI versie. Uit pure nieuwsgierigheid.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Joost S

Denk ook eens aan een SR14, een MK2 of gewoon de SR14. Is wel een oudere versterker maar een beest van een versterker. 2x 140W. Heb er zelf een tweedehands gekocht als opvolger van een Cyrus2 + PSX. Blaast hem helemaal weg. Zie ze nog weleens voorbij komen op marktplaats voor ±300 euro. Zou hem daarna direct laten servicen bij een goed adres. Is oorspronkelijk een HT versterker maar in stereo is hij ongelofelijk goed. Lees de recenties maar eens op internet. 26,5 Kilo zwaar dat wel.
Marantz SR14 MK2, Marantz NA6005, Marantz CD5005, Marantz TT5005, LS Dynaudio Audience 72, Interlinks AudioQuest evergreen,
LS cable Dynavox black line

themaestro

Citaat van: Joost S op augustus 08, 2019, 14:41:34
Denk ook eens aan een SR14, een MK2 of gewoon de SR14. Is wel een oudere versterker maar een beest van een versterker. 2x 140W. Heb er zelf een tweedehands gekocht als opvolger van een Cyrus2 + PSX. Blaast hem helemaal weg. Zie ze nog weleens voorbij komen op marktplaats voor ±300 euro. Zou hem daarna direct laten servicen bij een goed adres. Is oorspronkelijk een HT versterker maar in stereo is hij ongelofelijk goed. Lees de recenties maar eens op internet. 26,5 Kilo zwaar dat wel.
Wat denk je van de oudere PM14 MK2 KI het grote broertje van de PM17?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Joost S

PM14 MK2 is ook een machtig apparaat. Is alleen wel een stuk prijziger 2e hands dan een SR14 MK2.
Marantz SR14 MK2, Marantz NA6005, Marantz CD5005, Marantz TT5005, LS Dynaudio Audience 72, Interlinks AudioQuest evergreen,
LS cable Dynavox black line

themaestro

Ik moet eigenlijk eens ophouden met zoeken op het web. Kom ik net al surfend een PM15 S2 tegen. Het ding staat alleen in Japan. Inclusief shipping komt het apparaat op zo'n € 785,-
Is dat een faire prijs voor deze amp?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

pameijer

Citaat van: themaestro op augustus 09, 2019, 23:26:21
Ik moet eigenlijk eens ophouden met zoeken op het web. Kom ik net al surfend een PM15 S2 tegen. Het ding staat alleen in Japan. Inclusief shipping komt het apparaat op zo'n € 785,-
Is dat een faire prijs voor deze amp?
Jawel. Maar weet dat je heel veel voor de shipment betaalt. En je hebt geen idee wat je koopt, hoe en of het aankomt etcetera. Het is een gok. Kan goed uitpakken maar je kunt ook €785 doorgespoeld hebben. Zorg iig dat je via Paypal betaalt en geen een of andere louche overboeksite.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

themaestro

#88
Citaat van: pameijer op augustus 10, 2019, 11:23:50
Jawel. Maar weet dat je heel veel voor de shipment betaalt. En je hebt geen idee wat je koopt, hoe en of het aankomt etcetera. Het is een gok. Kan goed uitpakken maar je kunt ook €785 doorgespoeld hebben. Zorg iig dat je via Paypal betaalt en geen een of andere louche overboeksite.
En dan komt natuurlijk de BTW er nog eens overheen door de douane. Het is wel zo dat het genoemde bedrag inclusief verzendkosten is.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

#89
Vandaag bij McDonalds Hazeldonk West een "kofferbak-deal" gesloten. Naar huis met een zeer netjes uitziende PM17 MK2 KI signature. Ben al bezig om een matchende CD17 KI te bemachtigen om dit speciale setje compleet te maken.Ik wil de PM 17 ook pas beoordelen als ik de CD17 erbij heb. Heb 'm zonet even proef gedraaid met mijn MA 100 Golds en een Onkyo DX7211 CD speler en dat klonk al zeer belovend. De MA's worden waarschijnlijk vanavond nog verkocht ten faveure van een set Tannoy XT8F in piano black. Ik ben toch een vloerstaander type, vrees ik.
Edit: Deal mijn MA's te verkopen werd helaas afgebeld, nog effe wachten op de Tannoy's.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "