Cassettedeck sd6020

Gestart door Copylab, juli 24, 2019, 15:38:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Copylab

Hoi, ik heb namelijk een Deck hiervan, maar alle snaren zijn vergaan, het lijkt net pek zo plakkerig, kan iemand mij aan alle snaren en inner cirkel bezorgen en deze aan mij wil verkopen, alvast bedankt
Kan iemand mij met foto's even laten zien welke schroeven ik weg moet halen voor het complete mechanische van deze Deck eruit te kunnen halen.

pameijer

Ja hoi daar. Ligt het aan mij of mis ik hier wat sociale omgangsvormen?  HLP
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

NB

Citaat van: pameijer op juli 24, 2019, 17:14:39
Ja hoi daar. Ligt het aan mij of mis ik hier wat sociale omgangsvormen?  HLP

Ligt niet aan jou. Ik mis ze ook :yes:
---
Gewoon zoeken. Op YT bijvoorbeeld.
Daar vind je filmpjes als deze:


https://youtu.be/sPRunoJxBTg



Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

Citaat van: Copylab op juli 24, 2019, 15:38:22
Hoi, ik heb namelijk een Deck hiervan, maar alle snaren zijn vergaan, het lijkt net pek zo plakkerig, kan iemand mij aan alle snaren en inner cirkel bezorgen en deze aan mij wil verkopen, alvast bedankt
Kan iemand mij met foto's even laten zien welke schroeven ik weg moet halen voor het complete mechanische van deze Deck eruit te kunnen halen.
Hoi, nee.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Hoewie Loewie

#4
Hoi. Ik heb even voor wat plaatjes gegoogled om een idee te krijgen van het loopwerk. Afgaande op de foto's die ik vind, zie ik in ieder geval een platte hoofdsnaar die de capstan aandrijft. Vervangen van die snaar lijkt me niet heel moeilijk. Zitten er nog meer snaren in? Zo ja, wat is de functie en waar zitten ze. Opmeten van de afmetingen van een snaar is met wat gepruts te doen met een touwtje. Aanbrengen op de plek waar de snaar zou moeten zitten, aftekenen op het touwtje wanneer het passend is en dan de lengte van het touwtje meten tot aan de plek waar het afgetekend is. Daarmee heb je dan de omtrek van de snaar te pakken. Delen door PI (= 3,14) en dan heb je de diameter. Ik zou dan voor 1 of 2 milimeter minder gaan zodat de snaar enigszins gespannen zit. Het opruimen van snarendrab doe ik altijd met spiritus. Eerst met een schroevendraaier de meeste drab opdoen en dan de resten met een doekje en wattenstaafjes met spiritus "opdweilen". Het is bij een cassettedeck vaak een gepruts maar het is belangrijk dat er geen drab achterblijft want daar ga je mettertijd weer last van krijgen door slippende op juist plakkende snaren die je dan nieuw hebt aangebracht.

EDIT: Ik zie ook nog een tellersnaartje zitten. Lijkt me ook niet heel moeilijk te vervangen.

Adres voor universele snaren in alle soorten en maten: www.tessatronic.nl

De foto's van google:





Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

#5
EDIT: Ik zie ook nog een tellersnaartje zitten. Lijkt me ook niet heel moeilijk te vervangen.

Adres voor universele snaren in alle soorten en maten: www.tessatronic.nl

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Copylab

Ik heb deze snaren besteld via eBay, ook idler gum's hopelijk zijn de schakelaars en potmeters nog goed, ik vind ze wel erg zwart aangeslagen deze regelbare weerstanden op de print, kan dit gevolgen hebben?