Marantz 7013 beschadigt luidsprekers!

Gestart door Haander, juli 12, 2019, 16:53:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Haander

Hallo,

Als ik, terwijl ik muziek luister, naar het setup assistent menu ga, dan gaat de muziek heel even uit en komt daarna in vol volume terug.

Hierdoor zijn mijn luidsprekers beschadigd!
Gelukkig niet onze oren.
Bedankt Marantz.

DansaN

Ook hallo.

Wellicht ten overvloede, maar ik neem aan dat je dit met de verkoper op hebt genomen?
Die kan meer met deze informatie dan dat wij kunnen...
(Uiteraard ervan uitgaande dat het een probleem met de receiver is)

Cornelis1921

Citaat van: Haander op juli 12, 2019, 16:53:08
Hallo,

Als ik, terwijl ik muziek luister, naar het setup assistent menu ga, dan gaat de muziek heel even uit en komt daarna in vol volume terug.

Hierdoor zijn mijn luidsprekers beschadigd!
Gelukkig niet onze oren.
Bedankt Marantz.
"Bedankt Marantz"?! Pardon!!! Uw negatieve ervaring met een Marantz-product vormt beslist geen reden om dit zo en dit op een dergelijke toon op dit forum uiten, want wij hebben met ons forum gen enkele zakelijke band met Marantz als merk, louter als klanten en liefhebbers van Marantz, vandaar dar ook terugkomt in de naam van dit forum. Uw houding wordt in ieder niet door alle forumleden op dezelfde manier gebezigd en geapprecieerd als door u zelve. Waarvan akte. Groetjes van Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Rustig maar heren...

Misschien wilde de persoon ons waarschuwen, of de persoon denkt dat dit een OFFICIEEL forum is van Marantz zelf, maar dat is het niet. Wij zijn slechts een handjevol liefhebbers.

Cornelis1921

Citaat van: Maus op juli 12, 2019, 19:15:33
Rustig maar heren...

Misschien wilde de persoon ons waarschuwen, of de persoon denkt dat dit een OFFICIEEL forum is van Marantz zelf, maar dat is het niet. Wij zijn slechts een handjevol liefhebbers.
:gp: :wink: notworthy Doch zijn toon was echter een hele andere, Maus: :x :evil:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Da's wel balen Haander! Gek fenomeen, nooit eerder gehoord en/of meegemaakt. Dit is puur een softwarefout denk ik dus zou de firmware moeten zijn.... Maar die is bij iedereen gelijk, dus ik ben toch bang dat je zelf ergens iets niet goed hebt staan of niet goed hebt gedaan.

Welke speakers had je?

Je kunt trouwens gewoon via de verzekering een aansprakelijkheid regelen. Ik neem aan dat je de SR7013 nieuw hebt gekocht onlangs.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

Citaat van: Cornelis1921 op juli 12, 2019, 19:39:20
  :gp: :wink: notworthy Doch zijn toon was echter een hele andere, Maus: :x :evil:
Cor Cor Cor jongen. Relax man. Wat je zou moeten zeggen is: "Doch zijn toon interpreteer ik heel anders". Ik vind het namelijk heel gewoon klinken allemaal en snap dat je flink baalt als je speakers zijn vernaggeld. Hij neemt de moeite om hier een account aan te maken en te delen met de community. Prima toch.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

#7
Ook trouwens niet al te "beste" speakers als die een piek van een paar seconden, want veel langer zal dit niet geduurd hebben, niet kunnen hebben.
En misschien stond wel in het menu niet "laatst gebruikte volume" aan, maar is de handel per vergissing op 99 gezet, zo zou zoiets ook kunnen gebeuren.

Maar ik denk dat wij over dit niets meer vernemen van Haander.
Even lid worden, gal spuwen, en weer weg..........

pameijer

https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,14162.0.html

En dit is de laatste hulp die ik geef tenzij de TS nog wat van zich laat horen. Ben echt klaar met al die "nieuwelingen" die een vraag dumpen en er vervolgens nooit meer op terugkomen. Ronduit onbeleefd.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

Citaat van: pameijer op juli 18, 2019, 09:47:20
https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,14162.0.html

En dit is de laatste hulp die ik geef tenzij de TS nog wat van zich laat horen. Ben echt klaar met al die "nieuwelingen" die een vraag dumpen en er vervolgens nooit meer op terugkomen. Ronduit onbeleefd.

:gp:  :gp:  :gp:

Stadium III

Straks ff delete denk ik als er geen reactie komt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4