Marantz sr5006 + chromecast audio

Gestart door Erik1963, juli 05, 2019, 00:02:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik1963

Hallo beste lezer
Ik heb een chromecast (cc) audio met een optische adapter aangesloten op mijn dig2 aansluiting
Op mijn marantz sr 5006
Als ik Spotify open Dan kan ik de cc audio selecteren als afspeel apparaat, maar welke bron (aux, dvd, etc.) ik ook selecteer op mijn marantz, ik krijg geen geluid!!
Cc stat met vdr ingesteld!

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd Ik Ben een leek op dit gebied

Stadium III

Ingang toewijzing gedaan ,dus optisch op de juiste ingang gezet
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Erik1963

Beste stadium ik schreef al dat ik een leek ben en dat ben ik ook echt. Ik heb geen originele afstandbediening meer en heb nu een app om de Marantz te bedienen. Als ik de cursor knop bedien en vervolgens op menu druk dan zie ik op het display dat ik de gids op mijn TV scherm (Samsung) moet zien! Helaas maar ik zie niets in beeld verschijnen. Ik weet echt niet hoe ik die toewijzing zou moeten doen!! Het klinkt misschien allemaal heel dom, maar voor mij is alles accracadabra! Ik zou het op prijs stellen als je mij volledig stap voor stap door dit proces kan begeleiden. Mijn is nu al groot

Stadium III

De handleiding heb je die wel ?
Daarin staat het ,je kn dan met de knoppen op de reciever je ingang toewijzen
Ik zou de reciever met HDMI op de tv aansluiten om setupinstructies beeld van de reciever weer te geven
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Erik1963

Op Welke blz van de handleiding staat het omschreven? De TV is met HDMI kabel verbonden

xander32

Heb je de cc wel eerst geïnstalleerd? ( https://www.coolblue.nl/advies/chromecast-audio-installeren.html )

Citaat van: Erik1963 op juli 05, 2019, 00:02:44
Hallo beste lezer
Ik heb een chromecast (cc) audio met een optische adapter aangesloten op mijn dig2 aansluiting
Op mijn marantz sr 5006
Als ik Spotify open Dan kan ik de cc audio selecteren als afspeel apparaat, maar welke bron (aux, dvd, etc.) ik ook selecteer op mijn marantz, ik krijg geen geluid!!
Cc stat met vdr ingesteld!

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd Ik Ben een leek op dit gebied

Erik1963

Dank voor jouw reactie maar CC is volledig en juist geïnstalleerd, staat ook keurig herkenbaarheid mijn netwerk

xander32

Doet de cc het wel op een andere installatie/op de tv/ op een slimme speaker ???
Wat als je de cc op een andere (digi) ingang van de receiver stopt?
Is het kabeltje intact waarmee je de cc hebt aangesloten?

Citaat van: Erik1963 op juli 06, 2019, 10:20:39
Dank voor jouw reactie maar CC is volledig en juist geïnstalleerd, staat ook keurig herkenbaarheid mijn netwerk

Erik1963

@xander32 , alles op en met cc functioneert prima. Het zit echt in de toewijzing en als ik dat weet te doen dan is het voor elkaar. Als iemand mij daar nog stap voor stap door heen kan loodsen dan ben ik er
Maar ik stel jouw hulp absoluut op prijs

xander32

#9
Ik zou je graag verder helpen, maar ik ken de cc verder onvoldoende en het menu van een SR al helemaal (niet meer). Mag ik vragen in welke omgeving je woonachtig bent, daar is vast iemand in jouw omgeving die je verder kan helpen  :yes:.

Citaat van: Erik1963 op juli 06, 2019, 16:43:02
@xander32 , alles op en met cc functioneert prima. Het zit echt in de toewijzing en als ik dat weet te doen dan is het voor elkaar. Als iemand mij daar nog stap voor stap door heen kan loodsen dan ben ik er
Maar ik stel jouw hulp absoluut op prijs

Marvin

Er zit vast wel een menu knopje op de versterker.
Druk die eens in en kijk dan gewoon op de display welke opties er geopend worden.
Je komt vanzelf bij een menu waar bijvoorbeeld staat;
TV-DIG2.

Als je dit gevonden hebt is de weg naar de juiste instelling aanstaande.
Je zoekt nu de ingang die je gebruikt hebt, bijvoorbeeld DVD.
Nu zet je achter dvd de juiste aansluiting, dus waar je het stekkertje ingestoken hebt.
Bijvoorbeeld DIG2.
Dan zou je dus DVD-DIG2 moeten zien staan, en zou je geluid moeten hebben.