Dynavox (perfect sound) bekabeling

Gestart door Nostra, juli 09, 2019, 00:01:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

#15
Vandaar ook, denk ik, dat alleen voor de NT serie tweeters te krijgen zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bramdg

Klopt heel gekend probleem die lekkende en vast komende tweeters van de B&W Preference P5.

Ik heb dacht ik in 2012 beide tweeters destijds vervangen (samen met de basmid's - omdat een van deze een schurende spoel had).
Ik heb ze destijds gewoon nog nieuw (productiedatum 2012) kunnen bestellen bij een B&W dealer.
Ondertussen zal dit zo te zien wel een probleem zijn.


PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

The Good Son

Citaat van: Nostra op juli 09, 2019, 23:05:31
Ik vind ze juist perfect klinken op beide sets waar ik ze op geprobeerd heb.

Hoog is goed en zeer gedetailleerd in men ogen (of moet ik oren zeggen)

Best bang for buck vind ik qua bekabeling.

Ik ben juist nog aan het twijfelen om eventueel over te schakelen op de luister set naar de duurste reeks van dynavox, de black line, maar die kost in de lengte die ik wil bijna 6x zo veel en is 4mm2.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Dat het meer gedetailleerd is ben ik volkomen met je eens, maar toch zijn bij mij de hoge tonen een beetje afgevlakt.
Maar voor deze prijs ben ik zeer verrast in positieve zin.
Met de black line heb ik geen ervaring, maar wellicht mag ik ze van de plaatselijke dealer een keer uitproberen!


Maus

Citaat van: The Good Son op juli 09, 2019, 21:08:27
Volgende maand maar weer mijn oude Oelhbach silberline aansluiten en horen of ik nog steeds zo blij ben met Dynavox.

Je moet ze klaarleggen, onzichtbaar weggewerkt, en iemand anders vragen of hij ergens de komende maand de kabels wisselt. Kijken of je het merkt :) Dat werkt veel beter, want hoe blijer je bent met de Dynavox, des te slechter je straks je eigen kabels vind.

The Good Son

Citaat van: Maus op juli 10, 2019, 21:43:53
Je moet ze klaarleggen, onzichtbaar weggewerkt, en iemand anders vragen of hij ergens de komende maand de kabels wisselt. Kijken of je het merkt :) Dat werkt veel beter, want hoe blijer je bent met de Dynavox, des te slechter je straks je eigen kabels vind.

Waarchijnlijk merk ik dan niets en staan de Dynavox een maand later op Marktplaats  :schater:

Maus

Scheelt een hoop geld dan. Nee serieus, als je in die zin het niet merkt, kun je het net zo goed weglaten. Ik test vaak apparatuur langer, waar een vriend van me binnen 1 minuut al weet of hij het wil houden of niet. Werkt voor iedereen anders.

The Good Son

Nieuwe dingen testen, zoals kabels, daar neem ik ook altijd de tijd voor,.
Ik wantrouw altijd mensen die met 1 reference cdtje, hun conclusie trekken.
RICK

Nostra

Citaat van: The Good Son op juli 11, 2019, 10:02:24
Nieuwe dingen testen, zoals kabels, daar neem ik ook altijd de tijd voor,.
Ik wantrouw altijd mensen die met 1 reference cdtje, hun conclusie trekken.
RICK
Moet ook ingespeeld worden... Heb ik gemerkt toen ik de dynavox kabels aansloot. Duurde toch wel enkele uren eer alles echt "ademde"

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Whisper.nl

Citaat van: renes59 op juli 09, 2019, 10:24:14
Ik geloof het niet, kom langs en laat horen wat je bedoelt. Ik eet je niet op :-D

ik kom langs en neem de Nordost flateline mee ?
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Nostra

Ondertussen is er nog nieuws op kabel vlak.

Dynavox heeft juist hun black line reeks uitgebracht in 4x 4mm2. Voorlopig alleen in 3 meter en bi amping.

Ik ga deze me eerst aanschaffen en customizen naar bi wire voor ik beslis om een andere versterker aan te schaffen.

Ik ben benieuwd wat de black lines gaan geven op de p5's met de pm7200

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


AlexH

Deze lijken wel erg veel op elkaar...
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

AlexH

en deze dan...
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

JohnWx

Komt uit China prima kabels je kan elk label erop krijgen wat je wilt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Kabels die het geluid "veranderen".
Nou, dan kunnen de toon regel knoppen ook wel van de versterkers af.........  :wink:

Cornelis1921

Citaat van: CBdicX op februari 10, 2020, 12:57:02
Kabels die het geluid "veranderen".
Nou, dan kunnen de toon regel knoppen ook wel van de versterkers af.........  :wink:
notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *