Ruis door surrounds

Gestart door geoffreyvanvugt, juli 04, 2019, 13:32:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Hallo.

Zoals de topic titel al aangeeft heb ik een ruis/hele lichte brom door surrounds. Wordt niet luider of zachter met volume knop. Ook hoorbaar als ik de master volume helemaal op 0 heb.

Ik heb een Marantz SR7011 en die stuurt de surrounds aan.
Aan de 7011 heb ik een PM7003 hangen die de fronts aansturen. Hier absoluut geen ruis hoorbaar.

Dit is toch hoop ik niet een defect in de 7011??
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Ben er zojuist achter gekomen dat als ik de coax kabel van de ziggo box eruit trek dat het een stuk minder is met de ruis/brom. Nog wel aanneembaar als ik met oor tegen de tweeter/mid speaker aanzit maar een stuk minder. Hoe komt dat?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Dus ik denk niet dat het een defect is in mijn SR7011. Ik denk dat het tijd word om alle apparatuur weer eens na te kijkeken en en alles eruit trekken en 1 voor 1 erin stoppen tot ik alle "vuile" componenten gevonden heb.

Zou zo'n SNS Plug helpen met dit euvel..??
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Godzijdank.... Het ligt echt niet aan de SR7011 maar aan mijn modem. Ik heb van de modem even alle kabels eruit getrokken en weer even gehoord. Ruis/brom nagenoeg weg. Dit is ook samen met mijn router het enige apparaat wat niet is aangesloten op mijn aparte audio groep. Zou het verschil maken als ik deze 2 apparaten ook op mijn audiogroep aan zou sluiten?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Zelfs modem compleet van stroom afgehaald en ruis/brom was compleet weg. Dus echt euvel met modem. Nu nog oplossen hoe ik dit zonder deze ruis/brom ga aansluiten....
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Top dat je zelf de oorzaak heb weten te achterhalen 👍🏻. Wel bijzonder dat de modem enkel stoort op de surround ls 🤔.

De voeding (adapter) van de modem zit dus al op een andere groep dan alle stereo/ht apparatuur?
Wat gebeurt er als je de modem aansluit op de stroom, maar de netwerkkabel tussen modem en SR7011 los haalt?

Je zou wellicht een wat betere voeding (lees; een niet schakelende) op de modem kunnen proberen, bv van Ifi. De kosten daarvan zijn nog enigszins te overzien (€60,-). Het effect kan ik niet inschatten. Mijn aanname is dat de standaard schakelende voeding van de modem nu debet is aan het probleem, deze een storing geeft. Verder zou je nog een wat beter afgeschermde netwerkkabel tussen modem en SR kunnen uitproberen, maar ook daarvan kan ik het effect moeilijk inschatten.

geoffreyvanvugt

Citaat van: xander32 op juli 05, 2019, 05:19:46
Top dat je zelf de oorzaak heb weten te achterhalen 👍🏻. Wel bijzonder dat de modem enkel stoort op de surround ls 🤔.

De voeding (adapter) van de modem zit dus al op een andere groep dan alle stereo/ht apparatuur?
Wat gebeurt er als je de modem aansluit op de stroom, maar de netwerkkabel tussen modem en SR7011 los haalt?

Je zou wellicht een wat betere voeding (lees; een niet schakelende) op de modem kunnen proberen, bv van Ifi. De kosten daarvan zijn nog enigszins te overzien (€60,-). Het effect kan ik niet inschatten. Mijn aanname is dat de standaard schakelende voeding van de modem nu debet is aan het probleem, deze een storing geeft. Verder zou je nog een wat beter afgeschermde netwerkkabel tussen modem en SR kunnen uitproberen, maar ook daarvan kan ik het effect moeilijk inschatten.

Waarschijnlijk stoort de modem op al mijn speakers die direct aan de 7011 hangen. De fronts zitten aan de PM. Misschien dat als ik even ga stekkers verwisselen en de stekker van de SR in hetzelfde blokje ga drukken als de PM. Wie weet.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Ik heb geen coax van modem naar SR. Enkel een coax van modem naar ziggo boxje. Verder zit de modem op een andere groep aangesloten dan mn audio setup. Misschien moet ik idd een filter bij mijn modem aansluiten. Is dat zoiets als dat jij adviseerde Xander?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

... een filter is iets anders. Aan jouw modem hangt een adapter, de standaard schakelende voeding, ik zou eerst die vervangen door niet schakelende versie, bv. een reeds genoemde Ifi.

Google maar eens op hifi versus schakelende voeding  :wink: Die zijn vaak debet aan storingen zoals in jouw situatie.

https://www.uniqueradio.nl/index.php/2016/10/schoone-stroom-met-ifi-ipower/

geoffreyvanvugt

Thnx voor je input Xander. Ik ga er zeker eens naar kijken en ik hou ook nog steeds de SNS Plug in mijn achterhoofd.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

... ik heb een Kemp SNS plug in gebruik, ben er nog niet over uit of die echt wat brengt 🤔. Baat het niet dan ...
En zo'n Kemp plug raak je via MP ook zo weer kwijt.

Citaat van: geoffreyvanvugt op juli 06, 2019, 02:23:05
Thnx voor je input Xander. Ik ga er zeker eens naar kijken en ik hou ook nog steeds de SNS Plug in mijn achterhoofd.

geoffreyvanvugt

Citaat van: xander32 op juli 05, 2019, 14:50:47
... een filter is iets anders. Aan jouw modem hangt een adapter, de standaard schakelende voeding, ik zou eerst die vervangen door niet schakelende versie, bv. een reeds genoemde Ifi.

Google maar eens op hifi versus schakelende voeding  :wink: Die zijn vaak debet aan storingen zoals in jouw situatie.

https://www.uniqueradio.nl/index.php/2016/10/schoone-stroom-met-ifi-ipower/


Ik heb nu zo,n adapter en heel erg bedankt voor de tip Xander. Ruis is compleet weg nu. Ben er erg blij mee.  hello
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Fijn dat het probleem verholpen is 👍🏻

Citaat van: geoffreyvanvugt op augustus 09, 2019, 03:01:27

Ik heb nu zo,n adapter en heel erg bedankt voor de tip Xander. Ruis is compleet weg nu. Ben er erg blij mee.  hello