Bowers and Wilkins

Gestart door Nostra, juni 27, 2019, 22:56:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

Citaat van: Frits op juli 01, 2019, 22:59:12
Ok, gevonden. Ken ze verder niet. Maar als ze voor jouw oren goed klinken dan mooi zo houden. Ik ben Hepta fan, maar heb in mijn luisterruimte nu toch vintage IMF staan. Klinkt voor mij erg mooi.
Ze klinken alleszins beter dan ze er uit zien ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Citaat van: Brutus op juli 02, 2019, 14:02:46
Nee hoor, eigenlijk ben ik helemaal tevreden met mijn set, dat geeft veel rust maar is soms ook een beetje saai  :-D

Maar ik heb op dit moment financieel gezien te weinig ruimte om er een aanzienlijke verbetering in aan te brengen, maar gezien mijn mate van tevredenheid zou het dan ook een grote ingreep moeten zijn anders is het zinloos  :roll:

M.a.w. er gaat helemaal niets gebeuren hier  :-D :-D
Idem hier.

Wel nog componenten aan het toe voegen maar qua versterker en speakers zit ik meer dan goed!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Frits Denon

Citaat van: Nostra op juli 02, 2019, 21:30:54
Ze klinken alleszins beter dan ze er uit zien ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Klopt, ik vindt de Hepta Exposure mooier (slanker) om te zien, maar de IMF klinkt bij mij gewoon beter. Alhoewel, die vintage bouw heeft toch wel wat. Maar ja, ik ben zelf ook al vintage aan het worden. :wink:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Nostra

Vandaag de preference 4 uit getest op de Marantz pm7200.

Aangenaam verrast door de sound. Zeer gedetailleerd en helder (minder helder ald de preference 5), attack is ook zeer goed.
Ze gaan minder laag dan de preference 5 maar 2 weg tegen 3weg, dus ergens normaal.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

#19
... het aantal drivers/het aantal overgangen, zegt m.i. niets over het frequentiebereik van een ls.; mijn 2 weg speakers gaan tot zo'n 29 hz.

Het gaat bij mijn weten veel meer om andere fysieke kenmerken van een speaker, de mix daarvan (de gebruikte drivers, diens diameters, de kastinhoud, de opbouw van het filter, is het een gesloten systeem of een systeem met een poort, ...).


Citaat van: Nostra op juli 03, 2019, 21:49:19
Vandaag de preference 4 uit getest op de Marantz pm7200.

Aangenaam verrast door de sound. Zeer gedetailleerd en helder (minder helder ald de preference 5), attack is ook zeer goed.
Ze gaan minder laag dan de preference 5 maar 2 weg tegen 3weg, dus ergens normaal.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

xander32


P4



P5

... ff plaatsjes opgezocht om de verschillen te zien, als beelddenker kan ik niet zonder  :-)

Nostra

Citaat van: xander32 op juli 04, 2019, 10:01:47
... het aantal drivers/het aantal overgangen, zegt m.i. niets over het frequentiebereik van een ls.; mijn 2 weg speakers gaan tot zo'n 29 hz.

Het gaat bij mijn weten veel meer om andere fysieke kenmerken van een speaker, de mix daarvan (de gebruikte drivers, diens diameters, de kastinhoud, de opbouw van het filter, is het een gesloten systeem of een systeem met een poort, ...).
Als je de plaatjes bekijkt weet je denk ik wat ik bedoel idd...

Maar die p5 speakers spelen voor het geid even goed als de 804 in mijn ogen

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Brutus

Visueel kan ik beide waarderen, zelfs in een filmpje op AA geven ze toe dat alle cijfertjes in eerste instantie niets zeggen (wel in 2e instantie), een 2-weg speaker kan in jouw ruimte bijv. aanzienlijk beter klinken dan een 3-weg.

Komt toch op luisteren aan binnen je eigen ruimte.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Nostra

Citaat van: Brutus op juli 04, 2019, 14:17:00
Visueel kan ik beide waarderen, zelfs in een filmpje op AA geven ze toe dat alle cijfertjes in eerste instantie niets zeggen (wel in 2e instantie), een 2-weg speaker kan in jouw ruimte bijv. aanzienlijk beter klinken dan een 3-weg.

Komt toch op luisteren aan binnen je eigen ruimte.
Klopt ook volledig!

Maar ik merk wel dat de p4's tov de p5's minder de kamer vullen.

Anyway ze zijn desondanks wel de moeite waard om eens te beluisteren of te kopen

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


carbest

Ik luister al meer dan 10 jaar naar B&W. Bevalt gewoon erg goed in combinatie met mijn Marantz PM82.
Begonnen met een set DM330. Ik heb deze echt heel lang gehad en verveelden echt nooit. Geen reden om ze weg te doen, totdat mijn dochtertje ze gesloopt had. De kappen had ik er niet meer bij, dus het moest gebeuren zeg maar.
Daarna wat recenters gekocht in de vorm van 602.5. Mooi in het hoog met meer detail, maar totaal geen laag. Deze mistte ook de dynamiek van de DM330.
Daarna kwam een set DM620. Deze waren echt beduidend minder. Na een half uur luisteren was ik er al klaar mee.
Nu heb ik een set DM580 staan en die bevallen. Ze hebben dezelfde dynamiek als de DM330 maar presteren gewoon nog net iets beter.

Moraal van het verhaal; B&W heeft goede en minder goede luidsprekers gebouwd. Nadeel is dat ze gebruikt soms nog best prijzig zijn, maar het aanbod is vrij breed. Door hun naamsbekendheid kun je ze ook nog redelijk makkelijk verkopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

bramdg

Citaat van: Nostra op juli 01, 2019, 22:07:31
In de huidige lijn wel idd.

Maar de preference reeks van b&w wordt ook kortweg p genoemd.

Ik heb de preference 5 speakers. In mijn ogen the best bang for buck.

De preference reeks werd gemaakt van dezelfde componenten als de toenmalige 800 reeks.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Klopt zalige luidsprekers heb ze ook heeeel erg lang gehad (tot 2016).
Destijds nog nieuw gekocht en er jaren van genoten....

Ze staan nu bij een erg goede vriend en als ik daar langs ga kijk en luister ik nog altijd met grote ogen/oren  :roll:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Nostra



Citaat van: bramdg op juli 21, 2019, 09:38:25
Klopt zalige luidsprekers heb ze ook heeeel erg lang gehad (tot 2016).
Destijds nog nieuw gekocht en er jaren van genoten....

Ze staan nu bij een erg goede vriend en als ik daar langs ga kijk en luister ik nog altijd met grote ogen/oren  :roll:

Wat heb je nu staan als ik vragen mag?

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


bramdg

Citaat van: Nostra op juli 21, 2019, 09:54:30

Wat heb je nu staan als ik vragen mag?

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Totaal iets anders ...mijlenver verwijderd van de P5
Klipsch RP-280F
Momenteel erg tevreden mee (een mens moet nu en dan eens veranderen hé)
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

WilliamB

Vanavond brengt een kennis zijn 805's mee.
Erg benieuwd hoe deze klinken in mijn ht set. ( niet voor de verkoop  :no: )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

bramdg

Citaat van: WilliamB op juli 21, 2019, 11:27:10
Vanavond brengt een kennis zijn 805's mee.
Erg benieuwd hoe deze klinken in mijn ht set. ( niet voor de verkoop  :no: )

Lees heel graag de indrukken ....veel luisterplezier !
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart