Bowers and Wilkins

Gestart door Nostra, juni 27, 2019, 22:56:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

Zijn er hier nog b&w fanaten?

Ikzelf heb een set Cdm2's met een as6 sub staan aangesloten op men dj booth en ben nu een set aan het opbouwen rond men preference 5 speakers.

Ikzelf ben verliefd geworden op de klank van de b&w's door een vriend van me die 804d2's staan heeft aangesloten op een audio analogue Maestro aka the beast zoals hij het zelf noemt.

Daar is men high end liefde zo wat mee begonnen

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Mwah, ik heb met B&W een soort haat/liefde verhouding; een (beperkt) aantal setjes heb ik heel erg lekker horen spelen (o.a. die van Rene hier en een set bestaande uit 805's met diamond tweeter op Devialet), maar ook veel te vaak vond ik het geknepen, nasaal klinken. Veel hoog en een boemerig laag.

Brutus

Ik zou hier best een setje 804d2 neer willen zetten hoor of 804d3, helaas valt dit buiten mijn budget maar volgens mij is het ook teveel van het goede gezien mij luisterdeel van de woonkamer niet mega groot is.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

NB

Met MA gold lijkt mij helemaal niets mis. Of broeit er iets.....
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Nostra



Citaat van: Brutus op juni 28, 2019, 15:00:51
Ik zou hier best een setje 804d2 neer willen zetten hoor of 804d3, helaas valt dit buiten mijn budget maar volgens mij is het ook teveel van het goede gezien mij luisterdeel van de woonkamer niet mega groot is.

Dat is een van men droom sets. Al blijft de ultime voor mij de 801d aangestuurd door een audio analogue Maestro.

Citaat van: xander32 op juni 28, 2019, 08:07:52
Mwah, ik heb met B&W een soort haat/liefde verhouding; een (beperkt) aantal setjes heb ik heel erg lekker horen spelen (o.a. die van Rene hier en een set bestaande uit 805's met diamond tweeter op Devialet), maar ook veel te vaak vond ik het geknepen, nasaal klinken. Veel hoog en een boemerig laag.
Er hangt zeer veel vanaf in welke reeksen je zit valt me op.

Ik heb hier een set dm5's staan die voor hun leeftijd zeer mooi klinken.

De cdm special editions klinken ook naar men smaak zeer goed op een marantz. (heb zowel de model 1090 als de pm7200 al op mijn Cdm2 se aangesloten)

De 600 reeks vind ik teleurstellend en klinken idd vrij flets met zijn momenten.

Ik ben ook gek van de preference reeks van hun. De p5's die ik gekocht heb met geupgrade tweeters spelen voor mijn smaak echt perfect. Niet te schel maar zeer rustig en gedetailleerd met een stevige bas in (waar ik naar op zoek was) en zeer warm mits de juiste versterker. Deze worden ook wel the poor man's 800's genoemd omdat ze intern hetzelfde zijn als de 804 matrix reeks.

Ik sta open voor andere merken ook.

Ben enkele maanden geleden naar een demo van sonus faber en focal geweest en er klonken zeer goed, maar in het hoog op acoustische gitaren ontbrak me wat detail tov de betere b&w's



Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


renes59

Citaat van: Nostra op juni 27, 2019, 22:56:31
Zijn er hier nog b&w fanaten?
Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Ja hoor, ik heb de CDM7NT staan met als versterking een buizen vv en ev. Kameraadbouw met Siemens RS1003 eindbuizen. Dat gaat heel goed, ik luister er nu 18 jaar naar en ben nog niet aan vervanging toe.
Begin dit jaar de 702.2 gehoord, dat zou een vervanger kunnen zijn, die klinken heel goed. Eén van het beste ooit gehoord zijn de B&W Nautilus.
Ben ik echt aan vervanging toe dan ga ik ook luisteren naar iets van Tannoy, oud of nieuw maakt niet uit. Zingali kan ook. Er zijn mensen die vinden dat ik de opvolger al in huis heb, JMR Sonate uit 1982. Maar zoals gezegd ben niet aan vervanging toe en de B&W's staan nog op zolder hun werk te doen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Voorn

Ben erg enthousiast over de set 703s2 van mijn maatje en de 702s2 heb ik toch als nog beter ervaren, ik vind het een mooi uitstapje om regelmatig te beluisteren maar mijn kefs bevallen toch beter en worden niet snel meer vervangen.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

xander32

Wat is het budget, moet het nieuw of tweedehands zijn, moeten het zuil- of monitor speakers zijn?

Citaat van: Nostra op juni 30, 2019, 08:08:20

..l

Ik sta open voor andere merken ook.

Ben enkele maanden geleden naar een demo van sonus faber en focal geweest en er klonken zeer goed, maar in het hoog op acoustische gitaren ontbrak me wat detail tov de betere b&w's



Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Nostra

Citaat van: xander32 op juni 30, 2019, 13:17:31
Wat is het budget, moet het nieuw of tweedehands zijn, moeten het zuil- of monitor speakers zijn?
Op dit moment voor mij niets meer eerlijk gezegd. Ik moet nog enkele componenten hebben voor de luister set.

Ik ben meer dan tevreden van de p5's. En sinds vandaag ook volledig tevreden van de high end dj booth set. Cdm2's op model 1090 en as6 aangestuurd door een behringer cx2300.

Ik doelde vooral op het feit met open te staan naar andere merken dat ik ook graag eens iets anders luister dan b&w. Maar voor mezelf thuis ben ik meer dan tevreden met wat ik heb/aan het opbouwen ben.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

...'t kan verkeren in 24 uur tijd  :roll: Maar die tevredenheid is een groot goed 👍🏻. Geniet van jouw set 🎶.

Citaat van: Nostra op juni 30, 2019, 22:20:39
Op dit moment voor mij niets meer eerlijk gezegd. Ik moet nog enkele componenten hebben voor de luister set.

Ik ben meer dan tevreden van de p5's. En sinds vandaag ook volledig tevreden van de high end dj booth set. Cdm2's op model 1090 en as6 aangestuurd door een behringer cx2300.

Ik doelde vooral op het feit met open te staan naar andere merken dat ik ook graag eens iets anders luister dan b&w. Maar voor mezelf thuis ben ik meer dan tevreden met wat ik heb/aan het opbouwen ben.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Frits Denon

"Ik ben meer dan tevreden van de p5's. " Is dit niet een koptelefoon van B&W?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Nostra

#11
Citaat van: Frits op juli 01, 2019, 20:28:30
"Ik ben meer dan tevreden van de p5's. " Is dit niet een koptelefoon van B&W?
In de huidige lijn wel idd.

Maar de preference reeks van b&w wordt ook kortweg p genoemd.

Ik heb de preference 5 speakers. In mijn ogen the best bang for buck.

De preference reeks werd gemaakt van dezelfde componenten als de toenmalige 800 reeks.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Nostra

Citaat van: xander32 op juli 01, 2019, 06:36:08
...'t kan verkeren in 24 uur tijd  :roll: Maar die tevredenheid is een groot goed [emoji1303]. Geniet van jouw set [emoji445].
Dat weet ik!

Maar ik droom natuurlijk van andere speakers en versterkers zoals iedereen denk ik.

Maar zoals al gezegd, deze set die ik nu aan het opbouwen ben, ben ik meer dan tevreden over. Er zal zich iets anders moeten aanbieden aan een zeer scherpe prijs eer ik iets anders ga kopen.

Echt genieten kan ik buiten de dj booth set voorlopig niet doen aangezien alles op diezelfde kamer onaangesloten gestockeerd staat

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Frits Denon

Citaat van: Nostra op juli 01, 2019, 22:07:31
In de huidige lijn wel idd.

Maar de preference reeks van b&w wordt ook kortweg p genoemd.

Ik heb de preference 5 speakers. In mijn ogen the best bang for buck.

De preference reeks werd gemaakt van dezelfde componenten als de toenmalige 800 reeks.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Ok, gevonden. Ken ze verder niet. Maar als ze voor jouw oren goed klinken dan mooi zo houden. Ik ben Hepta fan, maar heb in mijn luisterruimte nu toch vintage IMF staan. Klinkt voor mij erg mooi.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Brutus

Citaat van: Nb op juni 28, 2019, 17:22:01
Met MA gold lijkt mij helemaal niets mis. Of broeit er iets.....

Nee hoor, eigenlijk ben ik helemaal tevreden met mijn set, dat geeft veel rust maar is soms ook een beetje saai  :-D

Maar ik heb op dit moment financieel gezien te weinig ruimte om er een aanzienlijke verbetering in aan te brengen, maar gezien mijn mate van tevredenheid zou het dan ook een grote ingreep moeten zijn anders is het zinloos  :roll:

M.a.w. er gaat helemaal niets gebeuren hier  :-D :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20