Omni Audio luidsprekers

Gestart door PM95, augustus 23, 2006, 00:26:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Omni Audio,ook wel bekend van de busjeshandel :|

Lionb kwam vandaag deze vrij forse luidsprekers bij mij afgeven,en nee niet per busje :-D
De luidsprekers werden aangesloten op een Marantz PM82 versterker en als bron diende een Marantz CD72,dik in orde dus :wink:



Het geluid:
Het forse laag viel meteen op,hoe kan het ook anders met 30cm woofers,het midden/hoog was anders heel ver te zoeken en van het totale stereobeeld klopte geen moer.
Het systeem bestaat uit een 30cm woofer,10cm mid,en een 19mm softdome en tijdens het luisteren viel meteen op dat de mid's en tweets nauwelijks aansluiting hebben met de woofers die nogal veel mid lieten horen,een warboel dus :roll:
Zo nieuwschierig dat ik ben heb ik de units eruit geschroeft en nader bekeken,de laagweergevers zijn van buiten groot maar van binnen eigenlijk heel klein,het filter,of beter gezegd filtertje volgens de fabrikant lijkt helemaal nergens op en ik verdacht die meteen van de grote boosdoener van het brakke geluid.
Gelukkig had ik nog een beetje deugelijke filter liggen uit mijn DIY periode en heb gelijk maar de pisdraadjes eraan gebakken :evil:



Zie hier waar ik het over heb!

Na de filteroperatie was het geluid zowaar aangenaam te noemen,het laag klonk behoorlijk en er was in een keer mid/hoog waar te nemen.


Links het nieuwe filter en rechts het orginele filter.

Deze luidsprekers gaan naar de kamer van mn jongste zoon die er ongetwijfeld veel plezier aan gaat beleven,ik ga de luidsprekers verder voorzien van normale(lees goede) interne bekabeleing ,wat demping en de filter upgrade is al een feit.

Leuk om te weten is dat Lionb (Olaf) ?3,- voor de Omni's betaald heeft,en dat zijn ze in mijn ogen echt wel waard! :mrgreen:

greetz Marco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Omni Audio zijn toch die hyper audiofiele speakers? En die heb je nog beter gemaakt!  :|



Bron: Audiofriends.nl
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Made in China :-D

De specs laat ik bewust achterwege :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)