Ziggo Next ervaringen topic

Gestart door TurboMarco, juni 22, 2019, 12:55:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Ik bespeur met de next wel lipsync problemen ,nog meer mensen die dat hebben ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bert50

Hier ook aanwezig ik hoop dat het verdwijnt met een nieuwe firmware.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

geoffreyvanvugt

Ziggo Next ben ik blij mee maar ik hoor wel een hele hoge pieptoon wanneer hij op standby staat.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Cornelis1921

Mijn maatje John is ook blij met zijn Ziggo next, geen klachten tot nu toe.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Stadium III

Hier doet hij het de laaste tijd ook wat stabieler
Weinig vastlopers en hij is stil
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vinyl_Fuchs

Moet hem ook maar eens gaan aanvragen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

eddie

Ik heb de next al een tijdje in gebruik, bevalt goed, alleen sluit je apps helemaal af als je er klaar mee bent anders is een harde reset (uit/aan met het knopje aan de achterkant) vaak noodzakelijk.....
Voor de rest veeeeeeel beter en sneller als de horizon.
Meer apps zou geen overbodige luxe zijn, disney+ bijvoorbeeld.....

RHK

Als het de Next is dan is als het goed is update versie 4.25 al verzonden.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Spikes25

Ik ben met de NEXT ten opzichte van de drama XL box erop vooruit gegaan.
Echter werkt de volume knop niet meer, contact gezocht met de helpdesk, ik krijg een nieuwe toegestuurd. Het opnieuw linken met de NEXT werkte niet, ook niet onder instellingen bij instellingen.

Maar nu het volgende, ik wilde na een paar maanden een DVD kijken. Wel geluid, maar geen beeld. Kijkende achter de kast zie ik in de kabelbende een losse HDMI kabel liggen, deze op de TV aangesloten en ik had wee beeld, tot zover werkt alles weer.
In de avond slinger ik de NEXT weer aan, gelijk ging de receiver aan, tv bleef uit, deze met de witte toets aan gezet.
Weer de AB opnieuw toegewezen, de hele riedel op nieuw gedaan. De HDMI van de receiver is aangesloten op een ARC poort van de TV, deze functie is op de TV uitgeschakeld.

Ik overweeg als de nieuwe AB binnen is om bij de NEXT een harde reset uit te voeren.

Een HDMI killer schijnt een oplossing te kunnen zijn, maar misschien gaat dit weer ten  koste van beeld of geluid...

Een andere optie is in het stekkertje van de HDMI kabel poortje 13 te verbuigen met een schroevendraaiertje. IK wacht eerst de nieuwe AB af.

 
(afbeelding van stekkertje is niet gelukt)

Als iemand anders een oplossing weet ik hoor het graag.

Apparatuur is:
Marantz SR 7007
LG TV OLED 55B6V
Ziggo NEXT
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Stadium III

Na de laatste update bij Ziggo zijn er meer HDMI issues

Ik heb hier ook last van ,wel werkt de ab goed
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pameijer

Waar kan CEC overal uitzetten. Je bedoelt ws ook niet een HDMI-killer maar een CEC-killer.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

#57
Hier geen probleem met HDMI , heb dan slechts 1 HDMI kabel naar de tv lopen en verder niets.

CiteerKijkende achter de kast zie ik in de kabelbende een losse HDMI kabel liggen, deze op de TV aangesloten en ik had wee beeld, tot zover werkt alles weer.
Een losgeschoten HDMI kabel kan er ook voor gezorgd hebben dat 1 van de in/uit gangen defect is geraakt.

Ik vind het zowiezo een waardeloos systeem , doe mij maar DP(DisplayPort) want click en vast, loshalen doe je dan met een knopje indrukken.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Spikes25

In de SR 7007 kan ik niet terug vinden over het uitzetten van CEC ( ARC)

@TurboMarco het aansluiten van een HDMI kabel, waarbij de apparatuur aan staat, kan voor problemen zorgen.
Zoals bij een kennis, het HDMI board opgeblazen. of dit daadwerkelijk de oorzaal was laat ik in het midden.

ik wacht de nieuw Ab af en de harde reset
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Stadium III

Heren ,

Eindelijk hebben we Dolby Atmos ondersteuning op de next !!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4