De set van Paragon

Gestart door Paragon, juni 16, 2019, 16:09:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

Ziet er zeer bijzonder apart uit zeg 🤔 En klinkt het ook bijzonder goed?
Citaat van: Paragon op juni 16, 2019, 16:09:17
om te beginnen de luidsprekers nou ja eigenlijk 1 luidspreker maar toch 2  :-D

xander32

Welk9m P, een bijzondere set heb je 👍🏻.

Paragon

Ik heb een Marantz 2270 tuner besteld die zou het heel goed doen met deze luidspreker is me verteld
Volgende week krijg ik hem ik ben benieuwd

Rob46

Welk :yes:om. Veel post- en leesplezier. Interessante samenstelling van een set!

renes59

Citaat van: Paul op juni 18, 2019, 18:21:21
Staat er op René, menu 275 de bami, nassie of witte rijst is persoonlijk.
:-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Voorn

Ik heb dit nog niet eerder gezien, heel speciaal. Ik denkbaar je veel reacties van visite krijgt, erg mooi.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Paragon

Dank je wel allemaal
Ik ben het allemaal nog aan het op bouwen
Heeft er iemand ervaring met de 2270 reciever ?
En wat ziu het kosten om hem te recappen ?
En waar ?
Het zou nog allemaal goed werken maar ik denk dat het dan al eens een recap gehad heeft
Als dat niet het geval is denk ik er toch over om het te laten doen .

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Paragon op juni 21, 2019, 15:47:05
Dank je wel allemaal
Ik ben het allemaal nog aan het op bouwen
Heeft er iemand ervaring met de 2270 reciever ?
En wat ziu het kosten om hem te recappen ?
En waar ?
Het zou nog allemaal goed werken maar ik denk dat het dan al eens een recap gehad heeft
Als dat niet het geval is denk ik er toch over om het te laten doen .
Vul maar eens marantz 2270 in bij de zoekfunctie van dit forum. 2 toptechneuten hier: Hal en SB marantz.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Paragon

Bedankt voor de tips

Als het goed is krijg ik de 2270 reciever woensdag
ik heb de paragon nu 2 of 3 weken en ben nog aan het zoeken naar een geschikte versterker ervoor en het afstellen van de filters ik speel als zo'n 30 jaar met hoorns / hoogrendement speakers en laagvermogen single ended triode versterker.
En ik had gedacht dat de Paragon omdat hij ook een redelijk hoog rendement heeft van tegen de 100 dB ook wel zou werken met deze versterkers maar dat is toch niet zo de 15 inch woofers hebben een zachte ophanging en die hebben wat demping uit de versterker nodig na wat navraag bij andere gebruikers kwam de Mcintosh 275 en de Marantz 8 of 9 naar voren heel wat anders dan ik gewend was en het is push pull BAH...... :-D
Nou ja ik wil toch het beste uit de Paragon halen zo'n speaker verdient het dus nog even zoeken
in de tussen tijd kan ik de 2270 reciever gebruiken dit zou ook een goed klinkende combinatie zijn met de Paragon.
de week erop komt er een Mcintosh 275 logeren.
En ik heb nog een setje Aitos 801 OTL versterkers staan die ga ik volgend weekend ophalen
misschien is dat ook een goede combinatie.

Over het geluid kan ik nu dus nog niet veel zeggen omdat de versterkers die ik hier heb staan niet echt matchen
maar er zit heel veel potentie in dat hoor ik wel het klinkt heel bijzonder heel open gemakkelijk en waar je ook staat het stereo beeld blijft mooi uit het midden van de kast komen zelfs als je bijna naast de luidspreker staat het hoog is heel mooi de hoorn drivers wegen  15 kg en hebben alnico magneten het membraan in 10 cm in doorsnee en de "keel" 2 inch 5 cm dit gaat onvervormd heel HARD de Paragon is in staat 5 tot 6 akoestische Watts te produceren
een symphony orkest op volle sterkte haalt 4.
Maar dit kan natuurlijk niet met mijn single ended versterkers mijn kleinste heeft 1,2 Watt en mijn grootste 7 watt
en ik zou het ook niet willen in mijn kamer  :? :-D

Er word gezegd dat 40 Watt en een beetje dempingsfactor toch wel het minimum is.
Dus nog genoeg om te proberen en ook te stoeien met de filters, het originele filter werkt gewoon goed maar ik denk dat dat ook beter kan dus ik ga daar ook nog iets anders voor bouwen natuurlijk wel buitenboord zodat de speaker wel origineel blijft.

Ik zal mijn bevindingen hier blijven posten.



Nostra

Audio analogue Maestro zou er ook nog goed op klinken denk ik.

Is qua klank veruit de beste versterker die ik al gehoord heb. Levert 2x40W op 8 ohm en is klasse a.

Knappe installatie!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Paragon

hallo
ik zoek eigenlijk iets ouds voor bij deze luidspreker
een vintage Marantz of zo
een 40/50 jaar oude versterker om een beetje in "stijl" te blijven  :-)

Paragon

de Marantz 2270 staat nu bij S.B Marantz
er was een behoorlijke kanaal ongelijkheid en hij krijgt een complete revisie
tja Ebay einwand frei technisch und optisch perfekt nou ja het laatste klopt wel  :-D
ik ben erg benieuwd hoe hij klinkt als hij weer in orde is.


renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32



... er ff een plaatje bij gezocht, ik had geen flauw idee.

Citaat van: Paragon op juli 05, 2019, 19:50:54
de Marantz 2270 staat nu bij S.B Marantz
er was een behoorlijke kanaal ongelijkheid en hij krijgt een complete revisie
tja Ebay einwand frei technisch und optisch perfekt nou ja het laatste klopt wel  :-D
ik ben erg benieuwd hoe hij klinkt als hij weer in orde is.

Paragon

de 2270 gaat nog even duren dus maar even een foto van de mcintosh
dit speelt wel heel lekker hoor



het is allemaal maar een tijdelijke test opstelling zo
de apparatuur gaat weg daar er komt links en rechts niets naast de luidspreker te staan.

De Mcintosh uit 1963 knort lekker op de Paragon muziek is gewoon een live ervaring  niks luidspreker gewoon muziek.
Het kan ook onbegrensd oorverdovend hard zonder ook maar een greintje vervorming of dat je het idee hebt het moet nu zachter omdat er ergens een grens zit je hebt het idee dat het altijd nog makkelijk dubbel zo hard kan.
niet dat dat moet of dat ik zo hard draai maar het geeft een weergave die heel echt klinkt ,schoon heel snel
een diep en goed laag.
De speaker geeft geen extreem stereo beeld dat helpt ook mee aan een weergave die heel natuurlijk klinkt toch de diepte en ruimtelijkheid maar geen kunstmatig links rechts gebeuren.