Nostra's woonkamer luister set (in opbouw)

Gestart door Nostra, juni 15, 2019, 21:27:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nostra

Allee begrijp me niet verkeerd he!

Ik ben echt wel tevreden van de klank van de pm7200.

Maar ik heb iets met de audio analogue maestro, de accuphase versterkers met vu meters en die dingen.

Vandaar dat ik mss de gok zou willen wagen naar de advance acoustic eindversterkers.

Het is niet dat ik per se een nieuwe versterker nodig heb integendeel.

Gewoon zin om me te verbeteren. En dan liefst een klasse a (schakelbare) versterker.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

... soms is het ook gewoon lekker om wat anders te kopen  :yes:

Nostra

Citaat van: xander32 op oktober 31, 2019, 11:08:42
... soms is het ook gewoon lekker om wat anders te kopen  :yes:
Klopt maar ik wil als ik iets anders koop me ook upgraden. Wat met de music hall a50.2 verre van het geval was.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Audiophylia Nervosa

Citaat van: Nostra op oktober 31, 2019, 11:01:15
Allee begrijp me niet verkeerd he!

Ik ben echt wel tevreden van de klank van de pm7200.

Maar ik heb iets met de audio analogue maestro, de accuphase versterkers met vu meters en die dingen.

Vandaar dat ik mss de gok zou willen wagen naar de advance acoustic eindversterkers.

Het is niet dat ik per se een nieuwe versterker nodig heb integendeel.

Gewoon zin om me te verbeteren. En dan liefst een klasse a (schakelbare) versterker.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Je kunt de gok kleiner maken door eerst bij iemand ervaringen op te doen die met deze Advance versterkers speelt en je zult zien (dat is tenminste mijn ervaring) dat dit absoluut niet tegenvalt.


LET WEL !!!!

Het valt of staat wel met de juiste combinatie/configuratie waarin de versterkers moeten presteren.

Die blauwe Advance wappers zijn mooi (vind ik) en doen echt wel een muzikaal plaatje neerzetten hoor, het is echt geen prut spul wat veel mensen denken..
Hier gaat gewoon een slimme strategie aan vooraf, men engineerd de audio in Frankrijk en daarna wordt deze onder streng Frans toezicht geproduceerd in China. het merk Vincent doet dit precies hetzelfde, engineeren in Duitsland en produceren in China.

Niks mis mee, gewoon goede kwaliteit voor minder geld.

En je kunt beter spijt hebben van iets wat je WEL hebt gedaan dan van iets wat je NIET hebt gedaan. En anders verkoop je het gewoon weer.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

#94
Vincent versterking, ook zo'n grote naam in hifi land 😄 Ik doe flauw, ik weet 't.

Zelf ben ik er van overtuigd dat echte koopjes (een artikel met een bovengemiddelde prijs kwaliteitverhouding) niet lang een publiek geheim zijn. Het lijdend voorwerp in dit draadje begon klein en is na jaren op de markt te zijn nog steeds klein ... Maar als je er zelf een goed gevoel bij hebt, er vertrouwen in hebt en je hebt er de prijs voor over, zou je het beperkte risico (dat het ding tegen gaat vallen en de wederverkoop idem)  kunnen nemen.

Zelf kijk ik af en toe nog met een schuin oog naar Mystere buizenversterkers. Dat is ook een onbekende in hifiland, maar maakt mooie, goed presterende spullen voor relatief weinig, aan de andere kant van onze wereldbol. Echter heb ik hun meest krachtige geïntegreerde meermaals aan het werk gezien en gehoord bij een kennis, dan weet je al wat je in huis zou halen.

Nostra



Citaat van: xander32 op november 01, 2019, 07:35:00
Vincent versterking, ook zo'n grote naam in hifi land [emoji1] Ik doe flauw, ik weet 't.

Zelf ben ik er van overtuigd dat echte koopjes (een artikel met een bovengemiddelde prijs kwaliteitverhouding) niet lang een publiek geheim zijn. Het lijdend voorwerp in dit draadje begon klein en is na jaren op de markt te zijn nog steeds klein ... Maar als je er zelf een goed gevoel bij hebt, er vertrouwen in hebt en je hebt er de prijs voor over, zou je het beperkte risico (dat het ding tegen gaat vallen en de wederverkoop idem)  kunnen nemen.

Zelf kijk ik af en toe nog met een schuin oog naar Mystere buizenversterkers. Dat is ook een onbekende in hifiland, maar maakt mooie, goed presterende spullen voor relatief weinig, aan de andere kant van onze wereldbol. Echter heb ik hun meest krachtige geïntegreerde meermaals aan het werk gezien en gehoord bij een kennis, dan weet je al wat je in huis zou halen.

Audio analogue is nu ook niet bepaald een groot merk in audio land te noemen he [emoji6]

Maar wel al enkele versterkers van gehoord en die spelen wel verdomd lekker (de Maestro 150, puccini)

Nogmaals ik vraag me nog steeds af of het verschil in kwaliteit van het geluid zodanig groot zou zijn. De pm7200 zou ik nog steeds gebruiken als voorversterker tenzij er een Maestro zou komen aangezien die meer genoeg ingangen heeft. Dus mijn veronderstelling is dat de klank nog steeds warm zal zijn aangezien de passende voorversterker van advance acoustic gecombineerd met de maa 406 volgens de reviews die ik gevonden heb op het web licht warm is van klank.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Je komt er alleen achter door de stap te nemen  :wink:

Rob46

Proberen in jouw eigen thuissituatie is echt het enige en juiste advies om erachter te komen of een en ander bij jou past/matched.

Nostra

Ik denk dat ik na de feestdagen de gok ga wagen en een maa 406 ga aanschaffen.

Het zilver zal dan wel een klein beetje afsteken tov de rest maar eerlijk...

Het is en blijft in mijn ogen een prachtige versterker.

De audio analogue Maestro blijft wel de ultieme droom maar dit laat men budget echt niet toe.

De p5's zijn in mijn ogen een blijver ook. Die spelen op de pm7200 [emoji44] en zijn full option. (optionele originele b&w bodemplaat met optionele b&w spikes)

Geen nood om deze te gaan upgraden naar bvb 804d2's.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Iets om naar uit te kijken  :yes:. En altijd weer spannend hoe zoiets gaat uitpakken.

Audiophylia Nervosa

Ik weet niet hoe de "ouder lijn" klinkt, maar ik heb tot op heden nog absoluut geen spijt van de aanschaf van mijn Advance Acoustic X-I120.

Succes met de aanschaf en daarna veel luister plezier.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Nostra



Citaat van: xander32 op november 13, 2019, 06:13:48
Iets om naar uit te kijken  :yes:. En altijd weer spannend hoe zoiets gaat uitpakken.

Klopt Xander.

Maar ik kijk er wel naar uit!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Citaat van: KI-Pearl op november 13, 2019, 09:41:43
Ik weet niet hoe de "ouder lijn" klinkt, maar ik heb tot op heden nog absoluut geen spijt van de aanschaf van mijn Advance Acoustic X-I120.

Succes met de aanschaf en daarna veel luister plezier.

Groeten,
Marcel
Dankjewel Marcel!

Wel de weinige dingen die ik over advance acoustic lees (buiten de goedkopere integrated versterkers) zijn toch wel allemaal positief.

En de blauwe wappers zijn prachtig!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Vanavond een luister sessie gehouden (weliswaar net te stil om er ten volle van te genieten aangezien het vrouwtje bezig was voor haar bijberoep) maar toch er van genoten!

Zo stonden de p5's op de sweetspot. Enorm verschil met hoe ik ze normaal zet.

Was een leuke avond!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Ok terug aan het twijfelen geslagen...

De budget oplossing: advance acoustic maa 406.
De gulden middenweg: audio analogue fortissimo
De droom: audio analogue Maestro 150.

De droom valt af budget gewijs..

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk