Marantz sr-47 + B&W DM302 prism luidsprekers

Gestart door Samro, juni 13, 2019, 13:25:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

Bij mijn Marantz sr-47 receiver B&W DM302 luidsprekers gekocht 3 maanden geleden. Heb dit setje in een kleine ruimte en klinkt daar verrassend muzikaal . Hele mooie match die kleine B&W tjes!  De receiver op zijn minst 20 jaar oud en  werkt nog steeds perfect!

Hoewie Loewie


Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Samro

Heb nu een Marantz sr-45 op de B&W's. Is een stuk groter dan de sr-47 en toch ook 2x40 watt net als de sr-47.  Toch heb ik duidelijk meer power en de klank is totaal heel anders, veel gedetailleerder en levendiger dan de 47, hoewel die ook goed klinkt.  De sr-45 mag voorlopig blijven staan. Kan ik de sr-47 mooi even een kleine onderhoudsbeurt geven. De 'basboost' knop kraakt namelijk een beetje wat soms wat voor een minder goed contac geeft aan 1 kant.

JohnWx

Zou ik hem gelijk even onderhanden nemen in zijn, ze zouden het zelfde geluid moeten versterken dus zelfde klinken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Samro

Ja ik dacht ook deze hebben dezelfde klank... Maar dat is dus niet zo. Beide klinken ze prima, hoewel de kleine sr-47 een wat vollere klank en warmere klank heeft. De sr-47 is erg weinig gebruikt hoewel die een jaar of 23 oud is. 😉. De sr-45 heeft een wat slankere bas en klinkt ook fantastisch maar laat meer details horen. Allebeide zijn ze dus goed. Heb de basboost schakelaar al even schoongemaakt vandaag. Kan er dus weer even tegen. 😃

JohnWx

Citaat van: Samro op januari 24, 2020, 18:38:17
Ja ik dacht ook deze hebben dezelfde klank... Maar dat is dus niet zo. Beide klinken ze prima, hoewel de kleine sr-47 een wat vollere klank en warmere klank heeft. De sr-47 is erg weinig gebruikt hoewel die een jaar of 23 oud is. 😉. De sr-45 heeft een wat slankere bas en klinkt ook fantastisch maar laat meer details horen. Allebeide zijn ze dus goed. Heb de basboost schakelaar al even schoongemaakt vandaag. Kan er dus weer even tegen. 😃

Als het goed is moeten ze alleen versterken dan is er 1 van de twee niet goed een versterker versterkt volgens een norm
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Samro

? Ik hoor zeker wel verschil in klank met verschillende versterkers! Ik heb inmiddels nog 2 kleine B&W speakers gekocht bij de sr versterkers. Kan 1 setje op de logeerkamer staan.. Op de tv  heb ik geen versterker en speakers meer. Staat daar in de weg helaas.
Citaat van: John Wx op januari 24, 2020, 22:11:05
Als het goed is moeten ze alleen versterken dan is er 1 van de twee niet goed een versterker versterkt volgens een norm

JohnWx

Citaat van: Samro op januari 24, 2020, 22:23:07
? Ik hoor zeker wel verschil in klank met verschillende versterkers! Ik heb inmiddels nog 2 kleine B&W speakers gekocht bij de sr versterkers. Kan 1 setje op de logeerkamer staan.. Op de tv  heb ik geen versterker en speakers meer. Staat daar in de weg helaas.

Oke knap dat je het verschil hoort zou niet mogen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Samro

Ik heb een Marantz cd 67 se cd speler bij de Marantz receiver gekocht. Vandaag ontvangen en ziet er nog goed uit op een kras na bovenop het voorfront. Het is een beboorlijk zware degelijke speler. Nog maar 5 minuten even via de koptelefoon uitgeprobeerd, lijkt het nog goed te doen. Deze speler zal, schat ik ook zo'n 20 jaar oud zijn. 🤔

NB

Citaat van: Samro op januari 25, 2020, 17:33:24
Ik heb een Marantz cd 67 se cd speler bij de Marantz receiver gekocht. Vandaag ontvangen en ziet er nog goed uit op een kras na bovenop het voorfront. Het is een beboorlijk zware degelijke speler. Nog maar 5 minuten even via de koptelefoon uitgeprobeerd, lijkt het nog goed te doen. Deze speler zal, schat ik ook zo'n 20 jaar oud zijn. 🤔

Hier is info:

https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=5770.0
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Samro

Dankje voor de link. Die van mij is dus van 1998. Echte vintage speler dus!

NB

Ja, ik heb een stuk of wat Philips spelers uit 90 en 92, die blijven het prima doen. Dus die Marantz van jou zal ook nog wel een tijd blijven spelen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Samro

Het zou leuk zijn als hij het nog een poosje goed doet. Heb deze speler bij 2de setje op zolder voor af en toe eens een cdeetje af te spelen. Vanmiddag nog even langer uitgeprobeerd op de koptelefoon. Speelt wel errrgg luid direct vanaf de speler 🔊
Citaat van: Nb op januari 26, 2020, 12:28:41
Ja, ik heb een stuk of wat Philips spelers uit 90 en 92, die blijven het prima doen. Dus die Marantz van jou zal ook nog wel een tijd blijven spelen.

Samro

Nu de Marantz cd67se speler samen met de sr47 receiver.  Klinkt prima. Is wel een mooi compacte set voor op de slaapkamer. Even over nadenken welke receiver mag bijven samen met de cd speler.

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4