Marantz 1200 reparatie/revisie

Gestart door HAL9000, juli 12, 2019, 21:30:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb weer eens een dikke marantz op de tafel gehad. Deze is van Forumlid Simon. De marantz 1200 was in zeer goede staat gekocht met een woodcase nota bene. Echter wanneer deze met de post arriveerde was er niks meer van over helaas.





Ik weet niet waar de fout ligt, bij de verkoper of de bezorger. Ik denk de verkoper, die pannekoek had deze schitterende en zeldzame marantz wellicht beter mogen inpakken. Dit exemplaar komt uit Duitsland;  Ik ben toch van mening dat die vleeswaren verkoper toch wat meer energie had mogen stegen in de verpakking, Maargoed dan ben ik.

Maargoed, bij aankomst, schakelde de versterker wel in. Dus geen serieuze defecten, alleen bleef het stil op de kanalen. Wat je ook deed, geen audio kwam door. Ik weet al gelijk dat er ergens een breuk was ontstaan door deze val. De eindversterker meten perfect door. Via de scope merkte ik op de volume en toon versterkers wel werkten. Alleen dat er geen signaal naar de eindversterkers toe kwam. Bleek inderdaad een breuk te zijn die ik heb verholpen.


Dit is origineel.  Alle elko's uit 1971 van philips. Apart dat marantz/superscope destijds geen illinois capacitor gebruikte; maar wel PH  elko's uit Europa.



Alle voorversterker printen + phono stage.


Nieuwe elko's geplaatst, BC-vishay. 





BC-vishay, is meest lijkende elko's dat op Philips destijds. Deze Elko's zijn puur Europees. Dus hier ontwikkeld en hebben ook de prijs daarvoor. 

Dit is de oude voeding.


zo is het nieuw



Dit is protect circuit oud.


Heb helaas geen foto van gereviseerd. Heb de elko's vervangen en het open relais opgeschuurd.

Dit is een van de eindversterkers origineel


Dit is het gereviseerde aanzicht. Het andere kanaal is vergelijkbaar.

Klaar, ik heb gebogen front fatsoenlijk terug weten te buigen. Het is niet perfect maar wel goed genoeg.





Deze versterker is echt een must als je een verzamelaar bent. Ik heb zelf de voor en eind los (3300+240). 
Deze versterker klink erg helder, als in gedetailleerd en vol in bass. Echter niet overheersend bass. Ik vind het persoonlijk een van de beste versterkers ooit qua sound!  Of de losse set uiteraard.  Mocht je deze ooit kunnen kopen defect of werkend! DOEN!  Als defect neem contact met mij op!   :yes: 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Simon_Jaarsma

Fout ligt inderdaad bij de verkoper. Hij had hem los in de kast staan waardoor hij is gaan schuiven. Ben nog steeds bezig met het uitvechten hiervan...  :no: :no:

Maar inderdaad sluit ik mijzelf bij Jon aan, dit is echt een top versterker! De beste Marantz die ik tot nu toe heb. Ik gebruik hem nu als pre voor mijn Marantz 240. beide keren klinkt hij fantastisch! Een echte aanrader inderdaad
VintageStereo op YT

jrm


Maurice

Even wat woorden veranderd, aub een beetje op taalgebruik letten!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude