Marantz sr 6007 geeft alleen geluid over 1 kanaal en surround speaker

Gestart door Mauvries, mei 26, 2019, 20:01:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mauvries

Beste Marantz forummer

Al kijk ik hier soms op het forum als ik er tijd voor neem. Maar ik heb nu
een probleem met mijn Reciever de marantz SR 6007.

Sinds een paar dagen ben ik er achter dat alleen een front kanaal en het surround kanaal
van mijn receiver het doen en de andere kanalen geven geen geluid meer ook niet in verschillende
modussen.
Het geluid komt alleen uit een front speaker en een surround speaker, de rest 3 speakers
1 front en 2 surround speakers daar komt geen geluid meer uit. Speakers zijn niet stuk.
Gister heb ik de receiver al gereset maar dit leverde niks op.
Wat kan er hier kapot zijn waardoor er geen geluid meer uit komt op deze kanalen. :-( :-(
Eind torren of iets anders?



Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Rob46

Op afstand is dit heel moeilijk te beoordelen. Als de aansluitingen juist zijn, de instellingen dito, dan lijkt het op een technisch probleem in de receiver. Audioservice in Elst is dan een optie om het apparaat te laten repareren.

Mauvries

Op advies van jullie heb ik al even contact opgenomen met Audio service els. De meneer die ik sprak gaf al aan als er een eindtrap uit zou liggen dan gaat de reciever in zijn protect modus en doet hij het helemaal niet meer.

Hij gaf mij het nummer van de Marantz helpdesk, deze zijn vannaf 12 uur bereikbaar.

Ik zal zelf ook nog eens even de reciever eens goed nalopen , ik vind het ook maar vreemd. :wink:
Deze sr 6007 heb ik vorige jaar gebruikt bij een particulier gekocht voor €400,-

Marvin

Zal wel een potje tin nodig hebben, kanaal uitval is een veel voorkomend probleem als die dingen wat ouder worden. 

Mauvries

Hoi Marvin

Een potje tin  :schater:  daar dacht ik dus ook al aan gister ik weet wel dat ze geen loodhoudende tin meer gebruiken en daardoor de soldeer verbindingen minder sterk zijn.
Met een audyssy geluidstest komt er geluid uit een front , het surround kanaal en heel zacht een surround speaker en dat geeft bij mij ook al het gevoel van een slecht contact.

Dank je voor deze goede tip dat geeft al vertrouwen.

Marvin

Tik of rommel maar eens op de speaker klemmen achterop de versterker.
Kans is groot dat je dan soms wel geluid hoort.

Mauvries

Hij staat al ingepakt in de bubbeltjes plastic en ik breng hem morgen ochtend  naar Botman sound en vision in Hoorn
en daar word ie opgehaald door audioservice.  Dit is voor mij de handigste optie (ook prijstechnisch) ik heb ook al contact gehad met audioservice.
En dan is het even afwachten wat ze als oorzaak gaan vinden...................  :yes:

Marvin


CBdicX

Daarom ben ik fan van 9 en 11 kanaal receivers voor Stereo gebruik, valt er een kanaal weg schuif je er 1 op....... :-D LOL

Mauvries

#10
Hij is terug van reparatie en doet het weer heel goed. notworthy Alleen ik was wel een paar uur zoet voordat ik wist dat de surround kabels geen contact maken. Daar heb ik de stekkers vannaf geknipt  nopompom (na met andere kabels te hebben getest) gestript en aangesloten op speakers en achtergang van de reciever. Wel was de doorzichtige speakerkabel 2.5 van rood koper bij de speakerpluggen wat aangetast daar kwam hele grijze fijne stof uit en ik daar heb ik dus een cm of 3 afgeknipt tot het koper weer schoon was.

Omschrijving van wat er stuk was is op de bon omschreven als:

Info: Eindversterker hersteld
Driver/stuurtrap hersteld
1#R+1#ZD vervangen
Functietest oke Powertest oke
Systee Reset gedaan naar fabrieksinstellingen


In de winkel wisten ze ook niet precies welk onderdeel nu vervangen is.

Marvin

Ja leuke aanduiding wat er vervangen is, zou zomaar een schone onderbroek kunnen van de monteur kunnen zijn.
Beetje vreemde maat aanduiding, dat wel.
Mooi dat het is opgelost, lekker snel ook..!!

CBdicX

Denk dat de grootste winst en oplossing in dit probleem was het strippen van aangetaste kabels !

Met een audyssy geluidstest komt er geluid uit een front , het surround kanaal en heel zacht een surround speaker en dat geeft bij mij ook al het gevoel van een slecht contact.
Alleen ik was wel een paar uur zoet voordat ik wist dat de surround kabels geen contact maken. Daar heb ik de stekkers vannaf geknipt

Zal toch regelmatig voorkomen als een receiver of versterker bij een reparateur geen vermelde storing vertoont, er "iets" word vervangen om het placebo effect te vergroten voor de klant.
(en of er nu wel wat stuk is, of niet, de reperateur krijgt toch betaald via garantie of onderzoek kosten)
Dan zal er bij thuis komst, en het probleem is niet opgelost, gezocht gaan worden in andere dingen waar in eerste instantie niet aan gedacht is, want de receiver is nu in orde bevonden.
Echte storingen daar gelaten zal dit toch vaker voorkomen dan men denkt.......

Mauvries

Tjaa... die surround aansluitingen heb ik niet getest met andere losse gestripte kabels in de connectoren, voordat ik de reciever voor reparatie aanbood violent1. Dan kan het goed kloppen dat ze niet stuk waren.
Een front kanaal deed het ook niet meer en bij het aansluiten gister gaf deze ook geen storing daar was dus werkelijk iets met dat kanaal aan de hand.

Mauvries

Ik heb audioservice zelf even gebeld, maar er is op geen enkele manier sprake van een Placebo effect. ik vond het wel een leuk bedachte aanname :yes:

Wat er stuk was: een Zener diode en een weerstand deze zijn dus vervangen. :gaap: