Lage sampling frequentie DTS-HD?

Gestart door manuelvandijk, mei 24, 2019, 23:37:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

manuelvandijk

Beste forumleden,

Mijn naam is Manuel en ik ben hier nieuw. Ik ben in bezit van een Marantz SR5006 in combinatie met een Denon DBT 3313UD. Deze zijn via een high speed HDMI verbonden. Als ik een blu-ray afspeel dan klinkt het geluid echt niet goed. Ik mis dynamiek. Bij signal info staat DTS HD 48Khz. Dit moet toch 192Khz zijn? Het geluid is geconfigureerd met audyssey.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Marvin

Wat er staat en wat dat betekend is een volgende stap.
Alle formaten die eruit geperst worden moeten gewoon goed moeten klinken, zonder al te veel gerommel.
Knal audessey eens uit.

Welkom trouwens.

Marvin

Of in plaats van uit zetten, kijk eens bij de extra opties van audessy.
Dynamic range en dergelijke zou ik eens mee spelen.

manuelvandijk

Marvin bedankt voor je reactie. Ik heb audyssey uitgezet en dit gaf geen verbetering. Ook heb ik de Marantz gereset, maar dit gaf ook geen verbetering.

Marvin

Er zijn hier wel dingen te vinden over audessy, maar helaas heb ik daar zelf geen ervaring mee.
Maar er zijn er genoeg hier om hun ervaringen te delen.
Verander je topic titel eens in probleem met audesy, misschien meer lezers.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

manuelvandijk

De Marantz heb ik gereset zodat alles op default staat. Ik heb in de Denon blu-ray speler de output setting veranderd van bitstream naar pcm. Dit maakt een groot verschil. Iemand ervaring hiermee?

Marvin

Als dat beter klinkt, vooral laten staan.
Je laat nu de bewerking door de Marantz doen.

polleke_cgc

Is wel juist omgekeerd. Bij pcm is de omzetting gebeurd in je speler, bij bitstream laat je het over aan de Marantz. Bij mijn sr7012 laat ik het op bitstream staan. Klank is super...

Marvin

Je hebt gelijk, was te snel.
Zit op mn werk. [emoji4]
Maar lekker laten staan. 

Stadium III

Idd bitstream uitvoeren,verder zijn er nog wel meer opties kwa geluid ,durf het zo niet te zeggen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Nu praten we helemaal tegen elkaar in. [emoji23]
Als PCM beter klinkt zet je het gewoon op PCM.
Het signaal moet ergens bewerkt worden, in de speler of in de receiver.
Kies de best klinkende.
Zal als ik tijd heb die handleidingen eens door spitten.

manuelvandijk

Bedankt iedereen tot nu toe. Ik houd het verlopig even op PCM. Toch ga ik uitzoeken waarom de receiver 48 khz als ingangssignaal aangeeft i.p.v. 192khz.

manuelvandijk

Welke frequentie wordt er bij jullie receiver aangegeven als je kijkt naar signal info met een dts-hd format?

manuelvandijk

Is het mogelijk dat de HDMI board defect is? Verder heb ik beeld en geluid, echter de sampling frequentie komt niet boven de 48 Khz uit. Of kan ik dit ook met de kwaliteit van de HDMI kabel te maken hebben? Ik gebruik high speed ethernet HDMI.