SR6013 / SR7013

Gestart door CBdicX, mei 16, 2019, 21:35:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: pameijer op mei 21, 2019, 10:18:48
Met een SR7013 zou ik je toch serieus aanraden om een blinde vergelijking te doen tussen de Ruby en de SR7013. Be prepared for a surprise  :roll:

Zal ik zeker gaan doen, ben daar ook wel benieuwd naar.
De Ruby hou ik er toch bij, hoe het vergelijk ook is, nu zeker na KI Marantz heeft verlaten.
De Ruby ging volgens een aantal reviews een "collectors item" worden, waarschijnlijk gaat dit nu sneller gebeuren  :wink:

pameijer

Ach, volgens zijn er tegenwoordig meer "collectors items" dan collectors. En die verhouding zal de komende jaren alleen maar slechter worden. Snel verkopen dus nu mensen nog denken dat het een collectors item is of zal worden...  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

Citaat van: pameijer op mei 21, 2019, 13:34:17
Ach, volgens zijn er tegenwoordig meer "collectors items" dan collectors. En die verhouding zal de komende jaren alleen maar slechter worden. Snel verkopen dus nu mensen nog denken dat het een collectors item is of zal worden...  byebye
Oh ja. Kijk maar eens naar de prijzen van vintage-marantz. Die vertellen toch echt iets anders.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

Ach, volgens mij zijn er tegenwoordig meer "collectors items" dan collectors. En die verhouding zal de komende jaren alleen maar slechter worden. Snel verkopen dus nu mensen nog denken dat het een collectors item is of zal worden...  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

#21
Goed, naast elkaar getest en een ding is duidelijk, de Ruby komt in mijn situatie als duidelijke winnaar uit de test !
Dat de Ruby het zoveel beter doet dan de 7013 zit in het punt dat ik geen subwoofer gebruik, dus de Kef R11 doet al het laag en sub laag.
Is ook niet vreemd, de Ruby heeft een dempingsfactor van 500 (!) waar een receiver het rond de 100 zal houden, gezien normaal gesproken de bassen door een subwoofer worden verzorgt, en de dempingfactor dan daar geregeld word.

xander32

... je hebt `t nog niet eerder zolang uitgehouden met eenzelfde versterker; blijkbaar een goede match in jouw keten  :yes:. Geniet er van.

CBdicX

Citaat van: xander32 op mei 30, 2019, 12:36:04
... je hebt `t nog niet eerder zolang uitgehouden met eenzelfde versterker; blijkbaar een goede match in jouw keten  :yes:. Geniet er van.

Tot nu toe met de 7013 / Ruby combi:  :-)
Helaas de center speaker nog niet ontvangen, daar waar het om te doen is......

CBdicX

#24
Heb de center nu een paar dagen en dat is een wereld van verschil in mijn situatie zoals wij voor de speakers dienen te zitten.
Het geluid weer lekker van waar het hoort te komen, uit de TV  :-D
Heb nu een dus de KefR11 met de Kef R2C staan, en toch achter een setje Magnat needle SAT neergezet zodat ik gebruik kan maken van Auro 3D, wat zonder surround speakers niet kan.
Auro 3D (en 2D) is weer heel prettig voor muziek, die stuurt minder naar de Center en meer naar de Fronts, komt dan weer meer in de buurt van Stereo maar wel weer gebruik makend van de Center.


CBdicX

#25
Citaat van: CBdicX op juni 10, 2019, 12:53:28
Heb de center nu een paar dagen en dat is een wereld van verschil in mijn situatie zoals wij voor de speakers dienen te zitten.
Het geluid weer lekker van waar het hoort te komen, uit de TV  :-D
Heb nu een dus de KefR11 met de Kef R2C staan, en toch achter een setje Magnat needle SAT neergezet zodat ik gebruik kan maken van Auro 3D, wat zonder surround speakers niet kan.
Auro 3D (en 2D) is weer heel prettig voor muziek, die stuurt minder naar de Center en meer naar de Fronts, komt dan weer meer in de buurt van Stereo maar wel weer gebruik makend van de Center.

Het blijkt nu dat dit gedoe met de center erbij toch aan het type speaker ligt.
Heb nu een aantal dagen als demo een set Gallo Strada 2 staan en die beluister ik zonder center en dat gaat prima.
Stemmen komen gewoon uit het midden, als of ik een center heb staan !
Wel apart dat ik dit niet voor elkaar krijg met de Kef R11 of welke voorgaande speakers dan ook.
Vind dit wel een heel apart fenomeen, waarschijnlijk is die 180 graden transducer tweeter die Gallo gebruikt daat verantwoordelijk voor.
180 graden haalt een "normale" tweeter niet, dat schommelt rond de 90 graden.
En daarbij ben ik toch wel zeer gecharmeerd van het Gallo geluid, dus de Kef R11 3.0 gaat er definitief uit en komt Gallo er in  :yes:


pameijer

Je hebt het er allemaal maar druk mee  :evil:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Ook Marcel heeft 't er druk mee  :yes:. Iedere 2 maanden nieuwe versterking (ver-) kopen en dan net weer binnen de omruilperiode deze retourneren/omruilen  :roll:.

Maar je bouwt als klant op deze wijze wel veel ervaring op betreft versterkers. En natuurlijk betreffende het (de-) installeren, het in-en uitpakken, het verzendklaar maken, je bouwt een relatie op met de bediende van het aflever- dan wel ophaalloket en onderwijl ook een innige band met Marcel en zo zijn er vast nog veel meer voordelen te bedenken  :yes:.

Citaat van: pameijer op juni 29, 2019, 09:41:51
Je hebt het er allemaal maar druk mee  :evil:

CBdicX

Inderdaad, niet alleen ik heb het er druk mee, buiten Marcel ook nog andere leveranciers  :-D
Ach, ik hou in mijn eentje de Audio economie draaiende........ :wink: