SR6013 / SR7013

Gestart door CBdicX, mei 16, 2019, 21:35:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

hallo allemaal,
heb toch maar weer eens een konijn uit de audio hoed getrokken en een SR6013 gekocht.
Ik blijf mij storen aan voor mij het geluid teveel van links, en voor mijn partner teveel van rechts.
Wij zitten nu eenmaal recht voor de linker en rechter speaker (Kef R11) :-(
Ook de Audyssey XT32 ruimte correctie via de 6013 is een welkome aanvulling.
De 6013 zal de fronts doen in Bi-amp want ik gebruik maar 3 kanalen van de 9, en denk ook aan een setje Front Height voor de ruimtelijkheid, het word dan 3.0.2 (geen subwoofer)
Nog geen behoefte aan surround speakers, maar wat niet is kan nog komen  :wink:



Vinyl_Fuchs

Citaat van: CBdicX op mei 16, 2019, 21:35:00
hallo allemaal,
heb toch maar weer eens een konijn uit de audio hoed getrokken en een SR6013 gekocht.
Ik blijf mij storen aan voor mij het geluid teveel van links, en voor mijn partner teveel van rechts.
Wij zitten nu eenmaal recht voor de linker en rechter speaker (Kef R11) :-(

Wat ik nu gedaan heb is een Kef R2C center gekocht (goede deal via H&C  :-D) en die gaat via de center pre-out bedient worden door de Ruby vanwege het zeer heldere en duidelijke geluid van de Ruby.
De Ruby gaat dan met kanaal links de bassen aansturen, en kanaal rechts de mid/tweeter van de center.
Gezien de center de belangrijke focalen voor zijn rekening neemt wil ik dit zo goed en duidelijk mogelijk, vandaar de Ruby, en die wil ik sowieso niet kwijt.
Ook de Audyssey XT32 ruimte correctie via de 6013 is een welkome aanvulling.
De 6013 zal de fronts doen in Bi-amp want ik gebruik maar 3 kanalen van de 9, en denk ook aan een setje Front Height voor de ruimtelijkheid, het word dan 3.0.2 (geen subwoofer)
Nog geen behoefte aan surround speakers, maar wat niet is kan nog komen  :wink:

Als ik de handel aan de praat heb meld ik mij met de resultaten.
Ben benieuwd. :yes:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Spijtig dat de basis opstelling van de speakers zo'n roet in het eten gooit, maar dat is dan een gegeven begrijp ik? Aan de opstelling van de speakers en/of luisterplek kan of wil je niets doen?

CBdicX

#3
Citaat van: xander32 op mei 17, 2019, 07:32:58
Spijtig dat de basis opstelling van de speakers zo'n roet in het eten gooit, maar dat is dan een gegeven begrijp ik? Aan de opstelling van de speakers en/of luisterplek kan of wil je niets doen?

Zou wel willen maar kan nu eenmaal niet.
Het is in een woonkamer een gegeven dat de ideale zit voor welke speaker setup dan ook verre van optimaal is.
Uitzonderingen daar gelaten die gewoon mazzel hebben met de woonkamer indeling.
Daarom is zo vaak na het luisteren in een perfecte luisterruimte het een teleurstelling als die zelfde speakers thuis worden neer gezet.

xander32

Dan is het idd zoals het is en kan je er enkel het beste van proberen te maken.
Begrijp ik het goed dat je nu de Ruby 'slechts' als eindversterker gaat inzetten?

De bronnen op de receiver, vanaf daar een lijntje (center pre out) naar de Ruby?
Zo ja, dan ben ik benieuwd wat je nog terug gaat horen van diens karakteristiek (het heldere, duidelijke geluid) 🤔. Dat zit hem vooral in de voortrap van een versterker, welke je nu onbenut laat.



CBdicX

#5
Citaat van: xander32 op mei 17, 2019, 13:17:52
Dan is het idd zoals het is en kan je er enkel het beste van proberen te maken.
Begrijp ik het goed dat je nu de Ruby 'slechts' als eindversterker gaat inzetten?

De bronnen op de receiver, vanaf daar een lijntje (center pre out) naar de Ruby?
Zo ja, dan ben ik benieuwd wat je nog terug gaat horen van diens karakteristiek (het heldere, duidelijke geluid) 🤔. Dat zit hem vooral in de voortrap van een versterker, welke je nu onbenut laat.

Klopt zoals ik het ga doen, maar hoezo zet ik die als eindversterker in ?
De pre-out gaat naar de CD IN op de Ruby en dan doet de Ruby gewoon wat die altijd doet.

xander32

Werkt dat? Het cd-in kanaal van de Ruby voeren met het center pre out signaal vanaf de receiver? Zo ja, dan ben je iig creatief 👍🏼.

Citaat van: CBdicX op mei 17, 2019, 19:13:02
Klopt zoals ik het ga doen, maar hoezo zet ik die als eindversterker in ?
De pre-out gaat naar de CD IN op de Ruby en dan doet de Ruby gewoon wat die altijd doet.
Alleen nu kan ik ook nog wat Audyssey er over heen strooien.
Ik knutsel nu via de receiver aan het bron signaal, de Ruby doet de eindafrekening compleet met voortrap.

Marvin


CBdicX

#8
Citaat van: xander32 op mei 17, 2019, 19:42:33
Werkt dat? Het cd-in kanaal van de Ruby voeren met het center pre out signaal vanaf de receiver? Zo ja, dan ben je iig creatief 👍🏼.
Heb vandaag de 6013 ontvangen en ga snel aan de gang, moet ook nog de center ontvangen van Marcel (H&C), alleen dat rottige werken tussen door.......  :wink:

Marvin

Leuk, ben benieuwd..!

pameijer

Citaat van: CBdicX op mei 17, 2019, 19:13:02

De pre-out gaat naar de CD IN op de Ruby en dan doet de Ruby gewoon wat die altijd doet.

Dan ga je dus 2 voorversterkers in lijn plaatsen. Succes met het regelen van je volume. In alle eerlijkheid klinkt het mij als een houtje touwtje oplossing voor je probleem, en ik ben ook erg nieuwsgierig hoe het uit gaat pakken. Maar in de basis klopt deze opstelling gewoon niet....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

Citaat van: pameijer op mei 17, 2019, 20:12:17
Dan ga je dus 2 voorversterkers in lijn plaatsen. Succes met het regelen van je volume. In alle eerlijkheid klinkt het mij als een houtje touwtje oplossing voor je probleem, en ik ben ook erg nieuwsgierig hoe het uit gaat pakken. Maar in de basis klopt deze opstelling gewoon niet....

En wat heeft een CD speler dan, geen voorversterker ?
Hoe kunnen fabrikanten dan een "signatuur" geluid geven aan welk apparaat dan ook wat nog versterkt moet worden ?
De pre-out van een receiver is exact het zelfde als wat een CD speler heeft, alleen die doet het op een "fixed level", dus niet regelbaar, aka Line-out.
Pre-out op een receiver is volume regelbaar, ideaal voor mijn setup.

RHK

Ik ben eraf, maar gelet op al jouw geposte audio experimenten, heb ik het idee dat het wel goed komt. Ben benieuwd wat uiteindelijk jouw bevindingen zijn en vooral, is het wat je wil? Voorzover dan..... 8-)  Dat audiovirus is behoorlijk resistent.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

De 6013 werkt nu een aantal dagen en dat gaat prima, nog wel zonder center, die is onderweg.
Wel heb ik bij H&C een SR7013 besteld, ik vind het zeer irritant dat de 6013 geen display heeft met de nodige info betreft geluid modus en speaker gebruik/input.
Ik blijk toch vaker op een display te kijken dan ikzelf dacht.
Waar ik ook benieuwd in was is de stabiliteit van de Netwerk kaart gezien wat meldingen over uitval.
De NA11 is bij mij nooit uitgevallen, de 6013 ook niet, die loopt de hele dag stabiel, zal met de 7013 wel niet anders zijn.

Ik meld mij weer als alles compleet is met center en height speakers.


pameijer

Met een SR7013 zou ik je toch serieus aanraden om een blinde vergelijking te doen tussen de Ruby en de SR7013. Be prepared for a surprise  :roll:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15