Marantz pm 80 (al dan niet mk2) aanschaf

Gestart door Nostra, mei 10, 2019, 00:46:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

Ik heb me verleden weekend een (voor mij toch) droomset gekocht voor muziek te luisteren in onze woonkamer.

Zijnde een set b&w preference 5 speakers met nautilus tweeters in (deze werden vervangen na de ziekte die deze speakers hebben bij lekkende tweeters) en een denon 5.1 receiver.

De denon speelt goed maar wat flets tov men dj booth set die warm speelt..

Op aanraden van goede vriend en tevens ook audiofiel toch maar eens aan het kijken voor een klasse a versterker. (hij heeft b&w 804d2's staan met een aidio Analogue Maestro)

Aangezien men budget een pak lager ligt dan die van men vriend is men vraag hier op dit forum.

Welke pm80 schaf ik het beste aan? Prijs voor zo een toestel en waarop te letten bij aanschaf van zo eentje?

Ik hou van de warme klank van marantz en zou zeer graag bij hun ook blijven qua versterker.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Wellicht ook de opvolger, PM78 meenemen in jouw zoektocht.

Nostra

Heb ondertussen de pm7200 ook mee opgenomen in de zoektocht.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Maurice

Ik weet niet of je al verder bent in je zoektocht, maar zoek ook eens op het forum naar de pm 80. Er is al veel over geschreven.
2e hands is er nog veel leuks te vinden, maar een aantal types zijn liefhebbers apparaten geworden. De PM 80 hoort daar ook bij.
Geen idee wat je budget is, als je dit deelt kunnen leden met je meezoeken naar interessante opties. Overigens zou ik de PM8000 iets eerder meenemen dan de PM7200. De 8000 kan ook in klasse A geschakeld worden, de 7200 volgens mij niet.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat alle apparaten van leeftijd slijten en dus mogelijk een service beurt moeten krijgen. Raadzaam is om dit te doen nog voor er problemen optreden, zodat er niets onherstelbaar defect kan raken. Houd hier dus ook rekening mee in je budget! Onder het stukje "techniek" kun je van alles lezen over reparaties en servicebeurten, dan krijg je een idee wat er allemaal moet gebeuren. Is het echter al gebeurd, dan kun je er weer jaren van genieten.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Nostra

Citaat van: Maurice op juni 03, 2019, 10:21:13
Ik weet niet of je al verder bent in je zoektocht, maar zoek ook eens op het forum naar de pm 80. Er is al veel over geschreven.
2e hands is er nog veel leuks te vinden, maar een aantal types zijn liefhebbers apparaten geworden. De PM 80 hoort daar ook bij.
Geen idee wat je budget is, als je dit deelt kunnen leden met je meezoeken naar interessante opties. Overigens zou ik de PM8000 iets eerder meenemen dan de PM7200. De 8000 kan ook in klasse A geschakeld worden, de 7200 volgens mij niet.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat alle apparaten van leeftijd slijten en dus mogelijk een service beurt moeten krijgen. Raadzaam is om dit te doen nog voor er problemen optreden, zodat er niets onherstelbaar defect kan raken. Houd hier dus ook rekening mee in je budget! Onder het stukje "techniek" kun je van alles lezen over reparaties en servicebeurten, dan krijg je een idee wat er allemaal moet gebeuren. Is het echter al gebeurd, dan kun je er weer jaren van genieten.
Heb me juist een pm7200 gekocht in goede staat.

Deze kunnen klasse a geschakeld worden anders had ik hem niet gekocht.

Qua specs gelijk aan de pm80.

Vanavond sluit ik alles eens aan.

Toch bedankt voor de reply Maurice!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Maurice

Citaat van: Nostra op juni 03, 2019, 11:13:55
Heb me juist een pm7200 gekocht in goede staat.

Deze kunnen klasse a geschakeld worden anders had ik hem niet gekocht.

Qua specs gelijk aan de pm80.

Vanavond sluit ik alles eens aan.

Toch bedankt voor de reply Maurice!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Ah kijk, dat klinkt goed!
Ik wist nog dat de PM7000 geen klasse A had, dus ik ging er vanuit dat de 7200 dit ook niet zou hebben.
Mijn advies voor service blijft overigens staan, maar verder wens ik je veel luisterplezier! Laat even weten hoe het bevalt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Nostra

Citaat van: Maurice op juni 03, 2019, 11:18:26
Ah kijk, dat klinkt goed!
Ik wist nog dat de PM7000 geen klasse A had, dus ik ging er vanuit dat de 7200 dit ook niet zou hebben.
Mijn advies voor service blijft overigens staan, maar verder wens ik je veel luisterplezier! Laat even weten hoe het bevalt.
Zal ik zeker doen!

Het zal vandaag wel bij testen blijven want deze wordt nog even van kant gezet.

Onze woonkamer gaat kleine verandering ondergaan deze maand of volgende maand. En ik wil eerst alle componenten voor die installatie hebben ook.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


NB

Citaat van: Nostra op juni 03, 2019, 11:13:55
Heb me juist een pm7200 gekocht in goede staat.

Gefe!iciteerd, veel plezier er mee.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

Citaat van: Maurice op juni 03, 2019, 11:18:26
Ah kijk, dat klinkt goed!
Ik wist nog dat de PM7000 geen klasse A had, dus ik ging er vanuit dat de 7200 dit ook niet zou hebben.
Mijn advies voor service blijft overigens staan, maar verder wens ik je veel luisterplezier! Laat even weten hoe het bevalt.
Hi Maurice, Dat betrof toentertijd wel de kalere voorganger van de PM7200, de PM7000, want deze had inderdaad geen mogelijkheid tot een Klasse A schakeling, en juist bij dit type PM ontbrekende specifieke specificatie ben jij misschien vanuit gegaan. Geeft niet, want je zat wat dat betreft al behoorlijk warm, tropisch warm zelfs. ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Nostra



Citaat van: Maurice op juni 03, 2019, 11:18:26
Ah kijk, dat klinkt goed!
Ik wist nog dat de PM7000 geen klasse A had, dus ik ging er vanuit dat de 7200 dit ook niet zou hebben.
Mijn advies voor service blijft overigens staan, maar verder wens ik je veel luisterplezier! Laat even weten hoe het bevalt.

Ik heb hem nu al 3 keer aangezet.

Perfecr match met de b&w preference 5 speakers met Nautilus tweeters in die ik heb. (zijn door de vorige eigenaar geupgrade geweest na het lekken van de originele tweeters, ziekte bij de preference reeks)

Heerlijk warm, zeer gedetailleerd en tov de denon waar ze aan hingen een attack om U tegen te zeggen in klasse a/b.

Nu gaan de p5's ook heerlijk laag als ze moeten.

Ik begrijp nu echt waarop de pm80, pm7200 en de pm8000 zo hoog aangeschreven worden. Die versterkers zijn echt wel meer dan hun geld waard.

Ik maak de vergelijking van mijn set nu met een audio analogue Maestro 150 en b&w 804d2's. Men set moet er niet voor onderdoen vind ik.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Een goede aankoop dus. Veel luisterplezier 🎶