Copland CSA 29 hybride gekocht.

Gestart door Samro, mei 10, 2019, 21:03:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Samro


i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Samro

Ik heb er nu Siemens e88cc A frame buisjes in geplaatst (testen heel goed). Spelen nog maar een uur, maar zijn zeer evenwichtig en veel rustiger dan de Tungsram buisjes (ik weet ook niet hoe lang de Tungsram buisjes gebruikt zijn). De Siemens A frame zijn erg duur, maar erg mooie klank! Deze blijft voorlopig even zitten.  :-D
Citaat van: Paul op mei 11, 2019, 13:26:13
Mooi 🙂 ben benieuwd naar je bevindingen daar ik ook een buizen liefhebber ben.

Paul

De verschillen in buisjes heb ik nooit persoonlijk ervaren, maar goed dat heb ik ook met interlinks / luidsprekerkabels / stekkerdozen of verzin het maar.
Dat het bij jouw een verschil maakt is positief.
Blijf je draadje volgen.   :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Samro

Jammer dat je die verschillen niet hoort. Ik heb er nu Valvo/Philips pcc88 pinched waist voorbuisjes in (7 volt gloei, dus geen 7,6). Die klinken nog iets ruimtelijker dan de Siemens e88cc A frame's, maar ze moeten nog wel wat inspelen (zijn zo'n 60  jaar, - schatting - niet gebruikt! Wel is het zo op de grote Celestion DL10's (heeft de baspoort achter) dat ik soms tevéél bas heb met de Copland. Namelijk ik moet de speakers wel redelijk dicht tegen de muur plaatsen, en de Copland heeft dus geen toonregeling wat soms wel weer een nadeel is ten opzichte van de Marantz pm8005.
Citaat van: Paul op mei 16, 2019, 17:14:10
De verschillen in buisjes heb ik nooit persoonlijk ervaren, maar goed dat heb ik ook met interlinks / luidsprekerkabels / stekkerdozen of verzin het maar.
Dat het bij jouw een verschil maakt is positief.
Blijf je draadje volgen.   :wink:

Paul

Er is gelukkig meer dan alleen Marantz in ons audio leven, dit soort dingen zoals jij ze beleeft kan ik waarderen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

#37
Citaat van: Paul op mei 16, 2019, 17:14:10
De verschillen in buisjes heb ik nooit persoonlijk ervaren, maar goed dat heb ik ook met interlinks / luidsprekerkabels / stekkerdozen of verzin het maar.
Dat het bij jouw een verschil maakt is positief.
Blijf je draadje volgen.   :wink:
Hier hetzelfde, al die verschillen hoor ik ook niet, zijn er ook niet volgens mij. Bij mij wordt de vv geen andere vv als ik er een ander merk ecc88 in stop. Het verschil tussen een versleten buis en een nieuwe hoor ik wel. Dat verslijten gaat langzaam en eigenlijk ongemerkt totdat je er een nieuwe instopt na zoveel jaar of de buis bebt doorgemeten nadat je dacht  het is toch anders dan eerst. Inspelen van buizen geloof ik ook niet in, wanneer is dat voorbij en begint het aftakelen van de buis? De buis moet warm worden en dat duurt een minuut of 30. Maar als iemand het wel hoort en het is beter altijd doen.
Buisjes van hetzelfde type die verschillen in wat ze doen is natuurlijk wel raar. Voor militair gebruik in zendapparstuur moeten ze wel hetzelfde doen anders is de apparatuur niet te vertrouwen. Als er een ecc88 in gestopt wordt moet die ook leveren wat er van een ecc88 verwacht wordt. Dat er verschil in levensduur is geloof ik wel dat is uitgezocht.
Dat jij het goed vindt klinken is het belangrijkste, jij luistert en naar.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Samro

#38
Nu Philips SQ e88cc goldpins erin geplaatst. Deze klinken ook goed en is de bas strakker en gecontroleerder als de Siemens die meer een rondere bas heeft. De Philipsen klinken ook helderder. De Voorbuisjes maken een enorm verschil in klank. Het moet dus de juiste match zijn. Of de Copland in alles beter klinkt als de Marantz is ook weer niet zo. De toonregeling mis ik soms wel. Ik weet ook nog niet welke versterker mag blijven dus. De Marantz pm8005 klint zeker ook goed en heeft toonregeling wat ik een voordeel vind ten opzichte van de Copland. Ik wacht het nog even af welke te verkopen.   
Citaat van: Samro op mei 16, 2019, 17:06:16
Ik heb er nu Siemens e88cc A frame buisjes in geplaatst (testen heel goed). Spelen nog maar een uur, maar zijn zeer evenwichtig en veel rustiger dan de Tungsram buisjes (ik weet ook niet hoe lang de Tungsram buisjes gebruikt zijn). De Siemens A frame zijn erg duur, maar erg mooie klank! Deze blijft voorlopig even zitten.  :-D

renes59

Dat is wel lastig voor jou dat alle buizen anders klinken. Je blijft zoeken naar de juiste en denken dat het steeds maar beter kan. Rustig luisteren duurt nog even totdat je denkt "het is goed laat maar zo". Net als dat inspelen, wanneer zijn ze dat en wanneer zijn ze over hun hoogtepunt heen. Hoe lang duurt dat hoogtepunt in klank, is dat scherp afgebakend van een paar uur of is dat een jarenlang hoogtepunt. Als ik dat soms lees van 400 uur inspeeltijd, bij 399 nog steeds niet goed en dan bij 400 Eureka dat is het, ik moet dan lachen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Samro

#40
Nou niet lastig hoor. Het is gewoon hobby. Ik heb nog veel verschillende merken ecc88 en e88cc liggen, dan is het leuk om wat uit te proberen. En inpelen is geen onzin al vind ik dat met  sommige gebruikte buizen een paar uurtjes inspelen wel voldoende is. Ze liggen namelijk al jaren te niksen in een doosje. Nieuwe buizen 400 inspelen vind ik ook zwaar overdreven en niet nodig. Ze zijn  dan immers al half versleten. En immers ieder hoort toch verschillend. De audio hobby moet leuk blijven 
Citaat van: renes59 op mei 24, 2019, 18:23:51
Dat is wel lastig voor jou dat alle buizen anders klinken. Je blijft zoeken naar de juiste en denken dat het steeds maar beter kan. Rustig luisteren duurt nog even totdat je denkt "het is goed laat maar zo". Net als dat inspelen, wanneer zijn ze dat en wanneer zijn ze over hun hoogtepunt heen. Hoe lang duurt dat hoogtepunt in klank, is dat scherp afgebakend van een paar uur of is dat een jarenlang hoogtepunt. Als ik dat soms lees van 400 uur inspeeltijd, bij 399 nog steeds niet goed en dan bij 400 Eureka dat is het, ik moet dan lachen.

Paul

Zolang het hobby en geen obsessie is en je goed blijft slapen, niet zwetend wakker wordt dan is het goed.
Het op jouw manier van de hobby beleven hoort er bij, ieder z,n meug maar wel met twee benen op de grond blijven staan.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

Voor alles over buizen is de site van de Nederlandse buizengoeroe Triodedick wel een aanbeveling. En die doet zeker aan tuberolling, matchen etc.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Paul

Mijn oldskool Quad 33 - 303 pré / eind set klinkt ook, vandaag dit en morgen wat anders.
Maar net met welk been je uit bed stapt.  :wink:

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

#44
Citaat van: Paul op mei 24, 2019, 21:16:08
Mijn oldskool Quad 33 - 303 pré / eind set klinkt ook, vandaag dit en morgen wat anders.
Maar net met welk been je uit bed stapt.  :wink:
Zoals ik al zei de tubegoeroe.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.