Copland CSA 29 hybride gekocht.

Gestart door Samro, mei 10, 2019, 21:03:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

Er zit ook een phono module in maar of deze geschikt is voor MM of MC element moet ik nog uitzoeken.(ik heb de versterker nog niet in mijn audiorack staan bij de draaitafel namelijk, maar bij de tv, Was even handiger voorlopig)

xander32

... mooi apparaat Samro 👍🏻

Paul

Ik zie voor Robert na de verbouwing perspectiefen, maar eerst zijn betere wederhelft overtuigen.  :evil:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Samro

Dankje.'t Is echt in Pronkje hjer! (Fries Hi hi)  HB
Citaat van: xander32 op mei 11, 2019, 22:16:30
... mooi apparaat Samro 👍🏻

xander32

Gaat niet gebeuren  :-D. Recent heb ik bij Rene weer mogen ervaren hoe mooi buizen m.n. het middengebied weergeven. Maar ook enigszins de beperking bij rockmuziek (strakke, droge kickbas) en dat terwijl betreffende amp echt een beest is. Aangezien ik nog veel rockmuziek draai is voorlopig ern buizenversterker nog een no go.

Alhoewel ik wel ff in de verleiding kwam door een Pimaluna die ik voorbij zag komen  :-). Maar twee verschillende versterkers in 1 keten is super onpraktisch.

Citaat van: Paul op mei 11, 2019, 23:09:05
Ik zie voor Robert na de verbouwing perspectiefen, maar eerst zijn betere wederhelft overtuigen.  :evil:

renes59

#20
Als je favoriet rockmuziek is zou ik geen buizenversterker nemen. Ik draai geen rockmuziek maar blues, americana, jazz, klassiek en heel af en toe pop. Een buizenset is daarom voor mij zeer op z'n plaats, luidsprekers en de ruimte doen de rest.
Mijn kameraad die de buizenversterkers maakt heeft thuis een set van 2x15 Watt met Tannoy Super Red Monitor luidsprekers. Door die luidsprekers heeft die set een zeer strakke bas, niet heel laag wel heel strak. Ik denk niet laag genoeg voor de rockmuziek fan. Ik doe soms een andere eindversterker, een Rotel 980BX van 2x120 Watt, beter voor rockmuziek maar ik wordt er vlug luistermoe van. Op dat moment weet ik weer waarom ik buizenversterkers heb, het luistert voor mij ontspannener.
Die Copland heeft 2 in 1, een niet alledaags mooi apparaat.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op mei 12, 2019, 10:53:18
Als je favoriet rockmuziek is zou ik geen buizenversterker nemen. Ik draai geen rockmuziek maar blues, americana, jazz, klassiek en heel af en toe pop. Een buizenset is daarom voor mij zeer op z'n plaats, luidsprekers en de ruimte doen de rest.
Mijn kameraad die de buizenversterkers maakt heeft thuis een set van 2x15 Watt met Tannoy Super Red Monitor luidsprekers. Door die luidsprekers heeft die set een zeer strakke bas, niet heel laag wel heel strak. Ik denk niet laag genoeg voor de rockmuziek fan. Ik doe soms een andere eindversterker, een Rotel 980BX van 2x120 Watt, beter voor rockmuziek maar ik wordt er vlug luistermoe van. Op dat moment weet ik weer waarom ik buizenversterkers heb, het luistert voor mij ontspannener.
Die Copland heeft 2 in 1, een niet alledaags mooi apparaat.
Kan ik mij bij aansluiten. Rock en heavy metall klinkt bij mijn Marantz/ B&O beter. Kan ook een stukje door akoestiek en plaatsing komen. Verder hebben  buizenversterkers iets meer onderhoud nodig.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

Zo'n Copland is een hybrid met een buizen voortrap en een fet eintrap.
Kan je prima mee rocken.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Samro

Heb de Tungsram buisjes er nog in voorlopig. Klinkt prachtig, helder vloeiender en levendiger dan de Marantz pm8005. Het is alsof ik naar een buizen versterker luister. En ik kan het weten want heb in het verleden altijd buizenversterkers gehad. Wel een enorme power! Eerst eens een weekje met deze buisjes spelen. Het volume van de PM8005 is beter regelbaar met de AB.
Citaat van: Paul op mei 11, 2019, 13:26:13
Mooi 🙂 ben benieuwd naar je bevindingen daar ik ook een buizen liefhebber ben.

NB

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Paul

Citaat van: Samro op mei 13, 2019, 11:04:10
Heb de Tungsram buisjes er nog in voorlopig. Klinkt prachtig, helder vloeiender en levendiger dan de Marantz pm8005. Het is alsof ik naar een buizen versterker luister. En ik kan het weten want heb in het verleden altijd buizenversterkers gehad. Wel een enorme power! Eerst eens een weekje met deze buisjes spelen. Het volume van de PM8005 is beter regelbaar met de AB.

Dat heb ik met buizen versterkers ook maar goed valt onder de noemer myfi, zo zie je maar het oordeel van een ander neem ik zolang ze het zelf niet thuis in hun eigen omgeving / akoestiek gehoord hebben voor kennis aan.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Samro

Allen bedankt voor de leuke reacties. :yes: En ik geniet van prachtige klanken. 🔉🔊 Ik ga nog wel voor betere (nieuwere) speakers op zoek, maar eerst een paar Celestion setjes verkopen.

xander32

Top dat de nieuwe aanschaf zo goed uitpakt 👍🏻 🎶.

Citaat van: Samro op mei 16, 2019, 00:10:19
Allen bedankt voor de leuke reacties. :yes: En ik geniet van prachtige klanken. 🔉🔊 Ik ga nog wel voor betere (nieuwere) speakers op zoek, maar eerst een paar Celestion setjes verkopen.

Samro

Foto met Copland CSA29

jowa

Smoelt goed in je set. [emoji1360]
Heel mooi dat de versterker zo goed bevalt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk