Copland CSA 29 hybride gekocht.

Gestart door Samro, mei 10, 2019, 21:03:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

Ik heb een Copland CSA 29 hybride versterker gekocht. Ik wil toch weer 'aan de buis' (voorbuizen).Ik heb nog veel mooie buisjes liggen die hier in passen namelijk. Zijn jullie bekend met deze versterker?  Als de klank beter is dan mijn Marantz PM8005 gaat deze weg. Nog even afwachten want krijg de Copland volgende is de bedoeling.

renes59

Ken deze versterker niet, wel even gezocht. Het is een mooie versterker om te zien, er zitten 6922 ( ECC88, E88CC,  6DJ8) buisjes in. Die zijn goed verkrijgbaar al worden die wel duurder. Je had buizen liggen die erin passen?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Samro

#2
Ja daar heb ik nog veel verschillende van liggen (de pinched waist zijn verreweg de mooist klinkende). Ik wilde graag weer wat doen met deze buisjes ipv te verkopen.
Citaat van: renes59 op mei 10, 2019, 21:38:21
Ken deze versterker niet, wel even gezocht. Het is een mooie versterker om te zien, er zitten 6922 ( ECC88, E88CC,  6DJ8) buisjes in. Die zijn goed verkrijgbaar al worden die wel duurder. Je had buizen liggen die erin passen?

Paul

Ken het rendement van je luidsprekers niet maar neem aan dat de aankoop doordacht is.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Samro

De Copland is 2x80 watt bij 8 ohm. Het is een hybride, dus de eindversterker is transistor. Mijn luidsprekers zijn 90DB (1 w /1 m ) Ik heb gisteren Audio Physic zuil luidsprekers beluisterd bij een vriend welke ik een mooie klank vond ook op een Copland, maar een CSA 14 versterker (is 2 x 60 watt)
Citaat van: Paul op mei 10, 2019, 22:17:14
Ken het rendement van je luidsprekers niet maar neem aan dat de aankoop doordacht is.

jowa

Denk dat het wel gaat lukken met deze versterker. Voeding is behoorlijk groot (600W) en de versterker zelf levert 85W per kanaal. Alleen de voortrap is met buizen bezet.

Het is wel lang geleden dat ik over Copland wat gehoord en/of gelezen heb. Jaren geleden waren ze er in de engelse bladen gek op. Mooi spul vind in ieder geval.


Cornelis1921

Citaat van: jowa op mei 10, 2019, 22:26:33
Denk dat het wel gaat lukken met deze versterker. Voeding is behoorlijk groot (600W) en de versterker zelf levert 85W per kanaal. Alleen de voortrap is met buizen bezet.

Het is wel lang geleden dat ik over Copland wat gehoord en/of gelezen heb. Jaren geleden waren ze er in de engelse bladen gek op. Mooi spul vind in ieder geval.


Mooi bakbeestje, Joost: Veel plezier en genoegen toegewenst. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Samro

Ja dat is um! 😉 Bedankt voor het plaatsen van de foto !  Het lijkt me wel een spannende versterker.  hello
Citaat van: jowa op mei 10, 2019, 22:26:33
Denk dat het wel gaat lukken met deze versterker. Voeding is behoorlijk groot (600W) en de versterker zelf levert 85W per kanaal. Alleen de voortrap is met buizen bezet.

Het is wel lang geleden dat ik over Copland wat gehoord en/of gelezen heb. Jaren geleden waren ze er in de engelse bladen gek op. Mooi spul vind in ieder geval.



Samro

'k Heb de versterker al. Postnl heeft deze keurig netjes afgeleverd. Het is altijd wel spannend om zulke kwetsbare apparaten te versturen. De versterker ziet er werkelijk als nieuw uit, en klinkt fantastisch!  :angel: 
Citaat van: Samro op mei 10, 2019, 22:38:52
Ja dat is um! 😉 Bedankt voor het plaatsen van de foto !  Het lijkt me wel een spannende versterker.  hello

jowa

Top!
Nu op je gemak in je set zetten en er mee gaan spelen.
Laat 'm eerst lekker op temperatuur komen en dan relaxed gaan luisteren.
Geniet lekker van de pride of ownership, is ook belangrijk. [emoji16]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Paul

Mooi 🙂 ben benieuwd naar je bevindingen daar ik ook een buizen liefhebber ben.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Hoe staat het merk Primaluna bekent bij jullie buizen liefhebbers?

Paul

Citaat van: xander32 op mei 11, 2019, 15:25:38
Hoe staat het merk Primaluna bekent bij jullie buizen liefhebbers?

Heb de Primaluna five eindversterker in de set is met 4x KT88 eindbuizen, levert volgens de specs 2 x 36 watt heeft autobias dus geen ruststroom afregelen.
Prima eindtrap voor het geld.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Samro

Er zittenTungsram (rode opdruk) in. Nog weinig tijd om te luisteren, maar klinkt prachtig, mooie diepe bas bv. Ik ga later nog wat andere voorbuisjes uitproberen, en laat weten wat het verschil is in klank. Nog wat inside foto's bijgevoegd
Citaat van: Paul op mei 11, 2019, 13:26:13
Mooi 🙂 ben benieuwd naar je bevindingen daar ik ook een buizen liefhebber ben.

renes59

Ik ben ook wel benieuwd naar jouw bevindingen met verschillende buizen. Mijn ervaring is dat ik de verschillen niet hoor tussen de verschillende merken.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.