Welke UHD speler

Gestart door TurboMarco, mei 10, 2019, 15:42:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spikes25

@Beste TurboMarco,


Omdat andere pech hebben met Sony wil niet zeggen dat ze slechte spelers op de markt zetten, mijn ervaring...beter dan die Koreaanse merken, zelfs beter als de onbetrouwbare, veel te duur op de markt gezette UD 7007 van Marantz...let wel mijn ervaring. Ik heb twee weken terug een Blu ray speler weggegeven van Sony, uit 2007 perfect, werkt gewoon nog. En...ik zie geen verschil in beeldkwaliteit tussen de  Sony speler en die vuilnisbak van UD 7007.

Ik zelf zou niet voor tweedehands speler gaan, zo laser gaat ook in kracht achteruit. Als zo speler 10.000 speel uren heeft is deze ook niets meer waard.

Google maar eens naar testen van de Sony UBP-X800. Nog geen 300 Euro, en dan zal je 5 seconden moeten wachten met opstarten. Als dat ding na vijf jaar de geest geeft, dan gooi je deze (bijna) lachend weg.
Of kijk eens bij recentere spelers van Sony, of Panasonic.

Suc6
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

TurboMarco

De Sony valt in ieder geval af omdat deze geen display met tracklist heeft .
Verder heb ik wel heel veel negatieve ervaringen gevonden van de nieuwe 4k Blu ray spelers van Sony ,de oudere Blu ray spelers waarvan ik er 2 heb hebben nooit problemen gekend .

Ik heb nu ook een Cambridge audio CXUHD op het oog ,alleen voor zover ik weet is deze alleen bij Stassen direct leverbaar ,de tijd ontbreekt bij mij nog om even daar naar toe te rijden .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Redearth

Mijn Sony 800 had zelfs met de laatste update freezes i.c.m. mijn Panasonic OLED. De Pioneers hebben grote afspeelproblemen met 100GB discs (3 laags). Blijft Panasonic over. Ik heb nu een Panasonic 9004 en die speelt goed en stabiel.

TurboMarco

De nieuwe Panasonic komt in beeld ,alleen jammer dat er bezuinigd is op een display  nopompom

https://nl.hardware.info/reviews/9323/panasonic-dp-ub424-4k-blu-ray-voor-een-scherpe-prijs
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

De Cambridge audio CXUHD ,wat in feite een Oppo is maar dan zonder analoge output valt ook af .
Deze word trouwens ook niet meer gemaakt .

de Panasonic's zijn erg interessant ,maar die gaan het ook niet worden .

Wat het wel gaat worden is een Apple TV 4K ,de reden daarvoor is dat de 4K content's een stuk goedkoper zijn .
Netflix en ook Youtube blijf ik via de app's van de TV gebruiken ,dat werkt immers perfect .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

Maar dan kun je geen BR en DvD's afspelen, toch. Of deed je dat toch al niet?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

Daar heb ik al een speler voor .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

blueznl

Alles wat streamed: de NVidia Shield.
BR / DVD: Pioneer BD X300 (support bitstream)
UDH: Xbox One S (support bitstream)

DVD's en BluRay's werken goed op de XBox, maar ik heb nog een Pioneer BluRay speler, en die vind ik net even mooiere plaatjes bakken dan de XBox met reguliere schijfjes. Daarbij komt dat de Xbox mijn versterker steeds laat 'omschakelen' tussen verschillende standen wanneer de versterker op 'Pure Auto' staat (je hoort dan de relais schakelen).

Overigens: ja, ik kan wel wat verschil zien tussen 4K en BluRay, maar het was minder groot dan verwacht op een Philips 65OLED837. Had een Sony X700 een tijdje als loge maar die was zo'n beetje hetzelfde. Nou is de X700 misschien niet de beste maar had geen ander vergelijkingsmateriaal.

En ja, het ontbreken van fatsoenlijke displays is wat minder bij het spelen van een CD... Nou speel ik eigenlijk toch bijna nooit meer CD's (alles SqueezeBox) dus zoveel maakt het me uiteindelijk ook niet meer uit.