Nostra's high end dj booth set

Gestart door Nostra, mei 10, 2019, 00:36:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 10, 2019, 22:07:45
Vintage en vinyl. Dan kun je bij mij al niet meer stuk. Welkom.
Bij mij ook niet!

Ik heb een voorliefde voor vintage audio en ben al van men jonge tienerjaren een vinyl junkie. Nu terug meer om meer naar vinyl aan het nemen.

Ik zou op termijn graag nog een sansui au 517 of 717 erbij willen eerlijk gezegd om eens af te wisselen.

Thx voor het warme onthaal mannen!

Nostra

De crossover is binnen maar heeft wat tlc nodig natuurlijk want zit onder het stof.

Een dezer eens opkuisen en extra xlr kabels gaan halen zodat alles kan aangesloten worden

Het is een begringer x 2300.

Eenmaal af (en men laatste vinyl aanwinsten gesorteerd, het zijn er een 80 tal) volgen betere foto's.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Even een update,

De realistic eq geeft een storing op het linker kanaal. Dus die vliegt wss buiten.

Ik had er al zo eentje gehad en blijf dit een prachtig toestel vinden maar met de crossover niet echt eqing nodig.

Ik ben ook aan het rond kijken om toch een recap te doen op de 1090.

Is nog volledig origineel.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Vandaag eindelijk de tijd gehad na het aankopen van de nodige bekabeling om de begringer cx2300 aan te sluiten op de model 1090 en de as6 subwoofer. De model 1090 zingt nu eindelijk terug hoe die moet zingen! De Cdm2's zien ook niet meer af.

Speelt nu voor 90% naar men zin. Juist nog wat fine tunen. (men tijd was op).

Dan de kamer eens goed opkuisen en dan volgen eindelijk goede foto's!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Foto's volgen maandag!

De kamer is zo goed als opgekuist, nu juist alles afwerken en er nog een plankje bij ophangen.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Bij deze dus de foto's van de dj booth zoals beloofd (wel beetje later dan voorzien)

De 4de platenspeler staat niet aangesloten en wacht nog op 2 kleine reparaties. Het is men model 6150.




Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Deel 2

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 26, 2019, 20:19:08
Nice: een echte mancave.
Thx man!

Ik zit er eigenlijk te weinig voor goed te zijn...

De andere kant is men bureau en de vitrines van men auto schaalmodellen. Plus nog wat andere zaken.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


pameijer

Vette shit man! Lijkt me heerlijk om zo'n kamer te hebben in mijn huis. Trek je er weer wat vaker terug zou ik zeggen en doe wat je leuk vindt!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

Citaat van: pameijer op september 26, 2019, 21:27:15
Vette shit man! Lijkt me heerlijk om zo'n kamer te hebben in mijn huis. Trek je er weer wat vaker terug zou ik zeggen en doe wat je leuk vindt!
:gp:
Maar ook belangrijk om oog te houden voor overige familieleden. Teveel terugtrekken is ook niet goed.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

Klopt volledig!

Om meer tijd te maken voor t vrouwtje en minder boven op men kamer te zitten de luisterset in de woonkamer opgebouwd.

Dit is ook de main set in de woonkamer. De dj booth mag wat meer kabaal maken ;) al moet die zuiver en warm spelen ook...

Missie geslaagd in men oren.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

En ondertussen zitten we hier ook niet stil.

De pc set is zoals al vernomen in het woonkamer topic veranderd.

Er hangt nu aan de pc een sony gtx 40 reciever met daar in bi wire de monitor audio monitor mr2 speakers aan. Een wereld van verschil met de krk studio monitors die toch wel niet zo goed klonken.

De sony gaat op termijn de verkoop in aangezien ik wat ander lekkers heb gekocht voor een prikje, nl. een sansui au417-x versterker met werk aan.

Heb hem al eens aangesloten op de monitor audio's en het verschil tussen de sony was al enorm desondanks die nog verre van klinkt hoe het moet.

Ik ga hem een dezer dagen eens open doen want na wat te prutsen aan de eq een probleem gevonden. De versterker springt in protect. Dus daar zit al 1 probleem.

Ik ga hem ook een recap geven na de feestdagen als winter projectje. Eerst wat meer opzoekingswerk uiteraard. Maar eerst eens zien wat het gaar geven als ik hem open doe.

Maar die sansui is een blijvertje voor men collectie versterkers waarmee ik in men hoofd zit. Zo kan ik eens afwisselen ook als ik daar zin in heb.

De jvc ax1, 2 of 3 zitten ook in men hoofd,
Eentje van de pioneer sa reeks met de blauwe vu meter en nog een model 1050/1060/1070. Allen gemod naar banana stekkers.


Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


The Good Son

Citaat van: Nostra op september 26, 2019, 20:14:59
Bij deze dus de foto's van de dj booth zoals beloofd (wel beetje later dan voorzien)

De 4de platenspeler staat niet aangesloten en wacht nog op 2 kleine reparaties. Het is men model 6150.


Zo zag mijn zolderkamer er eind jaren 80 ongeveer ook uit, alleen iets simpeler, 2 x technics sl 1200 een mengpaneeltje en in plaats van een laptop een Commodore 64   :yes:

Nostra

Citaat van: The Good Son op november 14, 2019, 23:48:31
Zo zag mijn zolderkamer er eind jaren 80 ongeveer ook uit, alleen iets simpeler, 2 x technics sl 1200 een mengpaneeltje en in plaats van een laptop een Commodore 64   :yes:
Nice!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk