Nostra's high end dj booth set

Gestart door Nostra, mei 10, 2019, 00:36:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

Hallo allen!

Ik ben nieuw hier op het forum en al sinds men tienerjaren fan van Marantz (ik ben er nu 34)

Ik had voor men 20ste verjaardag een model 1090 gekregen met boxen van technics van men toenmalige schoonouders. Dus ik zeer blij.

De 1090 en speakers later vervangen door krk rockit 6 studio monitors die nu dienst doen als echte studio monitors en pc luister speakers.

De 1090 gelukkig gehouden en droog en warm op kant gezet.

Klein jaartje geleden de 1090 terug boven gehaald aangezien men huidige versterker (een pioneer) me op men honger bleef laten zitten qua geluidskwaliteit en ik eigenlijk andere plannen had met de 1090.

De boses 301 mk2 die ik toen had speelden direct een pak beter maar toch bleef ik op men honger zitten qua geluidskwaliteit.

Dan me maar b&w cdm 2 le aangeschaft voor een prikje (heb de boses zelfd nog duurder verkocht dan ik de b&w's heb aangeschaft) al een wereld van verschil. Maar ik mistte low end dus dan maar een as6 ook van b&w aangeschaft.

Ondertussen ook een omnitronic trm 202 mk2 rotary mixer bij gekocht die als eindmixer dient voor de geluidskwaliteit of als ik echt puur vinyl en Old-school wil draaien. Die laatste is waarschijnlijk onbekend en wordt door velen als low end aanzien omdat het "maar" omnitronic is. Maar vergis je niet, na wat research gedaan te hebben omtrent deze rotary mixer te weten gekomen dat deze identiek is aan de E&S DJR200. Enige verschillen zijn dat deze aan de band gemaakt werd in China ipv handgemaakt in Frankrijk en een dubbele vu meter heeft ipv een enkele.

Die laatste is sinds deze week ook gemod naar de Old-school knoppen (ipv de lelijke en minder handige alu knoppen) en heeft de omniwood kit gekregen. Nu ziet die er tenminste even goed uit als die klinkt.

Men dj setup:

2x technics sl 1200 mk2
1x technics sl1210 mk2
Pioneer djm 700 silver
2x cdj850
Omnitronic trm-202 mk2
MacBook pro 2014
Traktor pro 2 met audio 6 en audio 10 geluidskaart

Audio set:
Marantz model 1090
B&W Cdm2 se (matching pair)
B&W AS6 active subwoofer
Behringer eq voor de sub
Realistic eq voor de speakers (om de bassen er uit te halen)

Er wordt nog een crossover tussen gestoken binnenkort.

Misschien niet op het eerste zicht de meest audiofiele setup maar wel volledig wat ik wil eenmaal de crossover er tussen zit.

Dit voor zover de dj booth.

Binnenkort foto's als de set volledig af is en heb ook nog een echte high end luister set voor de woonkamer verleden weekend aangeschaft. Meer later hierover

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Nostra

Voorlopige foto's ;)

Komen er betere aan binnen enkele weken

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Cornelis1921

Citaat van: Nostra op mei 10, 2019, 00:36:46
Hallo allen!

Ik ben nieuw hier op het forum en al sinds men tienerjaren fan van Marantz (ik ben er nu 34)

Ik had voor men 20ste verjaardag een model 1090 gekregen met boxen van technics van men toenmalige schoonouders. Dus ik zeer blij.

De 1090 en speakers later vervangen door krk rockit 6 studio monitors die nu dienst doen als echte studio monitors en pc luister speakers.

De 1090 gelukkig gehouden en droog en warm op kant gezet.

Klein jaartje geleden de 1090 terug boven gehaald aangezien men huidige versterker (een pioneer) me op men honger bleef laten zitten qua geluidskwaliteit en ik eigenlijk andere plannen had met de 1090.

De boses 301 mk2 die ik toen had speelden direct een pak beter maar toch bleef ik op men honger zitten qua geluidskwaliteit.

Dan me maar b&w cdm 2 le aangeschaft voor een prikje (heb de boses zelfd nog duurder verkocht dan ik de b&w's heb aangeschaft) al een wereld van verschil. Maar ik mistte low end dus dan maar een as6 ook van b&w aangeschaft.

Ondertussen ook een omnitronic trm 202 mk2 rotary mixer bij gekocht die als eindmixer dient voor de geluidskwaliteit of als ik echt puur vinyl en Old-school wil draaien. Die laatste is waarschijnlijk onbekend en wordt door velen als low end aanzien omdat het "maar" omnitronic is. Maar vergis je niet, na wat research gedaan te hebben omtrent deze rotary mixer te weten gekomen dat deze identiek is aan de E&S DJR200. Enige verschillen zijn dat deze aan de band gemaakt werd in China ipv handgemaakt in Frankrijk en een dubbele vu meter heeft ipv een enkele.

Die laatste is sinds deze week ook gemod naar de Old-school knoppen (ipv de lelijke en minder handige alu knoppen) en heeft de omniwood kit gekregen. Nu ziet die er tenminste even goed uit als die klinkt.

Men dj setup:

2x technics sl 1200 mk2
1x technics sl1210 mk2
Pioneer djm 700 silver
2x cdj850
Omnitronic trm-202 mk2
MacBook pro 2014
Traktor pro 2 met audio 6 en audio 10 geluidskaart

Audio set:
Marantz model 1090
B&W Cdm2 se (matching pair)
B&W AS6 active subwoofer
Behringer eq voor de sub
Realistic eq voor de speakers (om de bassen er uit te halen)

Er wordt nog een crossover tussen gestoken binnenkort.

Misschien niet op het eerste zicht de meest audiofiele setup maar wel volledig wat ik wil eenmaal de crossover er tussen zit.

Dit voor zover de dj booth.

Binnenkort foto's als de set volledig af is en heb ook nog een echte high end luister set voor de woonkamer verleden weekend aangeschaft. Meer later hierover

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
:gp: Mooie en vooral klassieke set, maatje. notworthy En natuurlijk welkom hier. hello Groetjes van Cor. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Nostra

Citaat van: Cornelis1921 op mei 10, 2019, 00:52:48
:gp: Mooie en vooral klassieke set, maatje. notworthy En natuurlijk welkom hier. hello Groetjes van Cor. byebye
Thx cor!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Marvin

Netjes gedaan hoor, leuke dj-set...
Wat draai je?

xander32

Welkom, veel lees- en postplezier hier  :yes: Ben je, buiten thuis, ergens dj (geweest)?

Nostra

Ik heb vanalles gedraaid door de jaren heen.

Begonnen met trance en retro house, jump en hardstyle, overgeschakeld op elektro house, later edm en de laatste jaren latin house en klassieke soulfull house.

Ik heb discobar (drive in) werk gedaan, guest dj geweest in enkele mooie Belgische discotheken en danscafés. En resident geweest in 2 danscafés.

Nu gewoon terug bedroom dj en concentreer me vooral op vinyl (ook classic rock en metal)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Cool  :mrgreen:

Citaat van: Nostra op mei 10, 2019, 09:15:01
Ik heb vanalles gedraaid door de jaren heen.

Begonnen met trance en retro house, jump en hardstyle, overgeschakeld op elektro house, later edm en de laatste jaren latin house en klassieke soulfull house.

Ik heb discobar (drive in) werk gedaan, guest dj geweest in enkele mooie Belgische discotheken en danscafés. En resident geweest in 2 danscafés.

Nu gewoon terug bedroom dj en concentreer me vooral op vinyl (ook classic rock en metal)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46

Welkom! Heel veel post en leesplezier hier op het forum! :yes:

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

pameijer

Mooi spul hoor! Je bent op het juiste forum beland hier  :lol: .

Maar ahum, wat is een bedroom dj? Zit je dan serieus voor jezelf en je poes/stoeipoezen in je slaapkamer nummers aan elkaar te mixen?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Nostra

Citaat van: pameijer op mei 10, 2019, 20:26:28
Mooi spul hoor! Je bent op het juiste forum beland hier  [emoji38] .

Maar ahum, wat is een bedroom dj? Zit je dan serieus voor jezelf en je poes/stoeipoezen in je slaapkamer nummers aan elkaar te mixen?
Gewoon voor de fun plaatjes draaien op men mannen kamer voor mezelf en de muren ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

Vintage en vinyl. Dan kun je bij mij al niet meer stuk. Welkom.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.