Nog weer duurder maar niet beter.

Gestart door Nb, mei 08, 2019, 19:23:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

pameijer

Nog steeds prima prijs/kwaliteit wmb. Als je naar de afgelopen 10 jaar kijkt vallen de prijsverhogingen nog wel mee. Terwijl de geleverde diensten wel echt heel erg zijn verbeterd.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Ziggo heeft onlangs nog de snelheid verhoogd met 25% .

In Nederland hebben we het in ieder geval 10x beter voor elkaar dan buurland DE .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Je schrikt je helemaal dood als je naar de prijzen van gewoon TV in de USA kijkt. Daar kun je alleen al makkelijk $100/maand kwijt aan zijn.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

#4
Terwijl de effectieve exploitatiekosten van 'Liberty Gobal (merkhouder van Ziggo et cetera)'gestaag blijven dalen gaan de hun tarieven juist voorlopig blijvend gestaag omhoog, totdat de portemonnee van de gemiddelde consument "Auw" zegt, want dat tevens de enige wet van het aandeelhouderskapitalisme, en iet anders, winstmaximalisatie als enige oogmerk, en dat geen rekening houdende met de maatschappelijke en sociale gevolgen, daar de gemiddelde investeerder denkt: "Ik ben toch immers geboren om rekening te houden met mijn medemens", want "ieder voor zich") ("en god voor ons allen"), en vooral: "Na mij, de zondvloed." . P.S. Ironisch: Amsterdam tegen het einde van de zestiende was de bakermat van deze vorm van kapitalisme, want daar zag het allereerste aandeel ter wereld het levenslicht, en deze mentaliteit regeert niet alleen nog Nederland, doch ook inmiddels de rest van de wereld, terwijl deze de mensen achter deze mentaliteit zelf getalsmatig maar een bescheiden minderheid vormen, oftewel, over een slimme macht overname gesproken, een ware en uiterst succesvolle 'Coup d'etat du monde',  die zijn weerga nog niet heeft geen de in de geschiedenis der mensheid: "Doch voor hoelang nog?", want ook deze slang is bezig zichzelf aan te verorberen, namelijk de rechten en dus belangen van haar consumenten, waar zij juist 100% en dus volledig van afhankelijk is: The force of greed brought her into (world)power, but the lacks of ethics shall bring down, just like the Roma Empire, and just like every empire, and because of the fact that the force of Ethics just a stronger power over that greed, and happens to be the most strongest power of all  forces: The force of love is just also: "The Power of Love". (Mark my words, guys?) :angel: @Maurice: "Hoe vind je 'um?!" notworthy  :gp:? :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Tsja Cor....

Stel, je hebt je CD-speler in de verkoop. En de ene (jouw onbekende) persoon biedt je €1000 en de andere (jouw onbekende) persoon biedt je €2000 voor de speler. Aan wie verkoop je hem dan? Ook al is de werkelijke waarde van je speler misschien €900? En doe je dan aan winstmaximalisatie?

Niemand is verplicht klant bij Ziggo, en de verkoper mag zijn eigen prijs bepalen. Gelukkig maar. Wordt die te hoog dan merken ze dat echt wel.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

NB

Citaat van: pameijer op mei 09, 2019, 12:47:16


Niemand is verplicht klant bij Ziggo, en de verkoper mag zijn eigen prijs bepalen. Gelukkig maar. Wordt die te hoog dan merken ze dat echt wel.

De prijzen gaan ook vaak ong. tegelijk omhoog en zijn zo' n beetje gelijk, zodat overstappen weinig opschiet in mijn optiek.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

#7
Citaat van: pameijer op mei 09, 2019, 12:47:16
Tsja Cor....

Stel, je hebt je CD-speler in de verkoop. En de ene (jouw onbekende) persoon biedt je €1000 en de andere (jouw onbekende) persoon biedt je €2000 voor de speler. Aan wie verkoop je hem dan? Ook al is de werkelijke waarde van je speler misschien €900? En doe je dan aan winstmaximalisatie?

Niemand is verplicht klant bij Ziggo, en de verkoper mag zijn eigen prijs bepalen. Gelukkig maar. Wordt die te hoog dan merken ze dat echt wel.
Dat is dan tussen de koper en de verkoper, doch omdat in wetten en regel ter faveure van eenzijdig de bezitters vast te leggen dat leidt onvermijdelijk tot ongelijkheid, en juist dat is datgene waar wij als mensheid in haar geheel voor staan, namelijk het herstellen van het evenwicht tussen consument en producent en, dus vooral die tussen de factor arbeid en kapitaal, en uiteindelijk die tussen arm en rijk. Meer niet, doch ook en zeker niet minder. It's so simple, Paul. Het ontbreekt ons allen alleen beetje aan goede wil, en dus en beetje aan meer (onderling) vertrouwen, doch het punt waar angst regeert uit gebrek aan dat vertrouwen, gaan mensen deze overcompenseren door zoveel spullen  en/of geld naar zich toe te trekken (of aandacht, in mijn geval), iets dat mensen ook wel hebzucht noemen. En helpt dat? Nee, want het bezit van zaak betekent vrijwel altijd het einde van het vermaak, Een hier op het forum vaak voorbij komende frase, en niet voor niets, want wij weten het wel, maar toch? :-( En ongelukkige mensen doen nu eenmaal ongelukkige dingen. En ik zelf niet anders dan dat. :no:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Citaat van: pameijer op mei 09, 2019, 12:47:16
Tsja Cor....

Stel, je hebt je CD-speler in de verkoop. En de ene (jouw onbekende) persoon biedt je €1000 en de andere (jouw onbekende) persoon biedt je €2000 voor de speler. Aan wie verkoop je hem dan? Ook al is de werkelijke waarde van je speler misschien €900? En doe je dan aan winstmaximalisatie?

Aan degene die 2000 euro bied, logisch, want het is zijn keuze om zoveel neer te tellen. Er heeft niemand nadeel van. Maar levensbehoeften stijgen ook in prijzen, want de boodschappen worden weer duurder.

Nu bied iemand jou een bonus aan van 1000 euro als je de prijzen van de supermarkt met 1 procent verhoogt.
Iemand anders bied je 2000 euro als je die prijzen met 2 procent verhoogt.

Tuurlijk kies je voor de 2e optie. Het gevolg is dat iedereen, ook de mensen met minder inkomen, meer moeten betalen voor jouw bonus. Denk je dan nog steeds zo?

cz79

De prijzen voor de meeste 3 in 1 pakketten gaan met €2,50 omhoog (terwijl de snelheid al omhoog gegaan is, en in de nabije toekomst op 1Gbps download zal liggen download).

Niet heel erg spannend lijkt me?

Maus

Waar stopt die prijsverhoging?

Als ik salarisverhoging wil moet ik dagenlang gaan staken om het voor elkaar te krijgen.

Als de ziggo nou de enige was die duurder is geworden... :)

NB

Citaat van: Maus op mei 09, 2019, 19:34:05
Waar stopt die prijsverhoging?

Als ik salarisverhoging wil moet ik dagenlang gaan staken om het voor elkaar te krijgen.

Als de ziggo nou de enige was die duurder is geworden... :)

Dat bedoel ik. Ieder jaar standaard alles duurder maken......
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

Wanneer ik per maand een tientje meer moet betalen voor volledig aan de glasvezel dan zeg ik volmondig JA!

Een provider is een keuze en geen plicht ,is de ene te duur of levert het rotzooi dan haak ik af ,goed ik heb makkelijk lullen want ben al weer een tijd klant van Ziggo ,loopt het contact ten einde dan komen ze wel met leuke aanbiedingen  hello
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: TurboMarco op mei 09, 2019, 22:02:29
Wanneer ik per maand een tientje meer moet betalen voor volledig aan de glasvezel dan zeg ik volmondig JA!

Een provider is een keuze en geen plicht ,is de ene te duur of levert het rotzooi dan haak ik af ,goed ik heb makkelijk lolliestoklen want ben al weer een tijd klant van Ziggo ,loopt het contact ten einde dan komen ze wel met leuke aanbiedingen  hello
Ziggo is van dat als één van de weinigen die dit doet. Nuon ook, doch dat gaat slechts om enkele centen in plaats van Euro's. Ik zit al vanaf 2004 bij Ziggo, hiervoor Casema, en dat naar redelijke tevredenheid (redelijk, want Ziggo is feitelijk te duur, en dat weten zij daar bij Ziggo ook; maar ja, vrije markt hè, dus vrije prijsvorming, dus wat een gek ervoor over heeft ;-)) nog eens een storing, doch onderhoud en ook wijzigingen in het systeem is nu eenmaal noodzakelijk met zo'n enorm en vooral ingewikkelde netwerk technologie.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Citaat van: Cornelis1921 op mei 09, 2019, 22:54:27
Ziggo is van dat als één van de weinigen die dit doet. Nuon ook, doch dat gaat slechts om enkele centen in plaats van Euro's. Ik zit al vanaf 2004 bij Ziggo, hiervoor Casema, en dat naar redelijke tevredenheid (redelijk, want Ziggo is feitelijk te duur, en dat weten zij daar bij Ziggo ook; maar ja, vrije markt hè, dus vrije prijsvorming, dus wat een gek ervoor over heeft ;-)) nog eens een storing, doch onderhoud en ook wijzigingen in het systeem is nu eenmaal noodzakelijk met zo'n enorm en vooral ingewikkelde netwerk technologie.
Ik vind ze niet te duur want de geleverde diensten zijn zeer hoogstaand .
Ik bedoel maar een modem ,is deze niet naar mijn zin heb ik binnen 48 uur ,met inachtneming van 2 werkdagen een nieuwe .
De snelheid is heel constant ,ik kan met een gerust hart 80 GB binnen halen terwijl ik op een ami server ingelogd ben .
Dat weet Ziggo dus ook ,en de klanten ook .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)