Zelf een HTPC bouwen

Gestart door TurboMarco, oktober 21, 2014, 16:57:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

#30
Citaat van: TurboMarco op oktober 29, 2014, 19:27:48
Wat is er mis met het moederbord dan ?
Zie tekst na jouw reactie.

Ik ben al echt enorm veel tijd verloren om het geluid aan de praat te krijgen. Kwam er ook pas heel laat achter, had het namelijk nog niet gebruikt.
Windows en Linux geprobeerd. Nieuwe drivers, oude drivers, bios update, heel internet afgestruind naar mogelijke oplossingen, een bepaalde update verwijderd, andere hoofdtelefoon, uitgangen hergeprogrammeerd en uiteindelijk maar contact opgenomen met MSI. Gezien mijn onderzoek en beschrijving vermoeden zij een defect aan het moederbord. Echt gewoon pech hebben  frusty
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

Heb m'n HP probook bij m'n vriendin neer gezet.
2 externe 1tb HD's eraan van de bazaar in Beverwijk, m'n muziek van 'The Mancave' over gezet. Spotnet geïnstalleerd, Foobar, totalmediaplayer erop geknalt. (Van spotnet geplukt uiteraard). Viola, een naar behoren functionerende HTPC.
HDMI naar de tv, toslink van de tv naar de receiver. 
Ik speel geen spelletjes op dat ding, dus de eisen zullen iets lager zijn.  Maar ehh, het is zó simpel een goed draaiend media pc'tje/laptop te implementeren.

Marvin

Ik zat even na te denken.
Maar bij m'n buurjongen in IJmuiden heb ik een soort gelijk foefje uitgehaald. Weinig financiën beschikbaar, maar in bezit van een nette laptop en een plat Sony scherm.
Films speelt hij niet, maar dat komt niet door de beperking van het systeem opzich.  Een 'oude' Sony stereo bak vorig jaar geschonken voor zijn verjaardag. Paar Yamo budget luidsprekers erbij gedaan die nog in m'n schuur stonden weg te corroderen. (Studio180 uit m'n hoofd).
Foobar erop, via wifi zijn laptop toegankelijkheid gegeven tot de schijf waar ik mijn muziek bewaar op de pc.
En rammelen maar. 
Beetje kloten met de EQ van Foobar bij hem, -en menig 'high-end' bezitter en door gewinterd audiofiel kan daar urenlang zich verbazen. 
Het is zó simpel. Nogmaals, dat iemand nog geld uitgeeft aan een fysieke speler met goddelijke eigenschappen snap ik echt niet. 

Marvin

Als hij er een beetje kaas van gegeten had zou hij zo uiteraard toegang tot mijn hele PC kunnen krijgen. Maar dat heeft hij niet, daarbij heb ik enkel 6TB  aan schijven er in hangen met enkel muziek en films. Dus hij doet maar...... Hahahah ;)

TurboMarco

we zijn ook begonnen met een laptop op de tv aan te sluiten en via de koptelefoon uitgang naar de versterker , en ondanks dat die laptop vrij basic is komt daar net zo goed beeld en geluid uit , maar aangezien wij hier met z,n vieren zijn word er veel aan dat ding getrokken  violent1

Het budget voor een htpc hangt voornamelijk van de behuizing en de grafische adapter af , 2e hands componenten zijn er in overvloed omdat veel pc gebruikers net zoals audiofreaks niet snel tevreden zijn  :wink:

CiteerMaar ehh, het is zó simpel een goed draaiend media pc'tje/laptop te implementeren.
stupid

CiteerNogmaals, dat iemand nog geld uitgeeft aan een fysieke speler met goddelijke eigenschappen snap ik echt niet.
Marvin , jij en ik zijn er van overtuigt dat het beeld en geluid net zo goed is , maar een audiofiel zal je echt niet zo snel kunnen overtuigen hoor .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Ook ik ga mij verder verdiepen in dit concept.

Bijv. een Asus mini pc (EeeBox) inzetten als bron. Maar ik zie nog wel een aantal practische beperkingen inzake uitgangen, opslag grootte en de dac.

TurboMarco

Ik zie dat je in de markt bent voor een andere versterker , heb je weleens overwogen om een versterker met ingebouwde dac aan te schaffen?
Op het gebied van stereo versterkers zijn digital integrated amps weer helemaal terug van weggeweest .
Daarvoor heb je om terug te komen op een htpc wel een onboard geluidskaart wel een digitale uitgang nodig , echt veel spannender dan dat hoeft het echt niet te zijn aangezien de pc in dat geval niet meer dan een transport is .

Persoonlijk hecht ik niet zoveel waarde aan opslagmogelijkheid , dus Terrabytes aan harde schijven zijn niet aan mij besteed omdat streamen mijn voorkeur geniet .
Om dan toch al die CD en DVD's af te kunnen draaien gebruik ik net zo lief een usb drive .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Een EQ gebruiken vanuit bv Foobar,- en die Tannoys laten zingen wat jij wilt.
Daar is echt geen monster van een AMP voor nodig.
Goed, het oog wilt ook wat. Daar is geen splinter tussen te krijgen, maar het kan met vrij minimale middelen zo klinken dat de M&G wannabees klapperen met hun gouden oren. Zeker met de luidsprekers die jij hebt staan Robert...... Wink wink lick lick wink wink............ ;)

xander32

#38
EQ i.c.m. een stereo setup is voor mij taboe. Nog nooit heb ik een stereoset i.c.m. EQ gehoord die mij kon bekoren.
Zingen doen de Glennies nu ook al, daar is idd. geen andere amp voor nodig. Een andere amp. is pure koopdrift, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen :-D.

Betreft een M&G; dat is allang niet meer met z'n allen op rij, stilzwijgend gedurende een uurtje of vier naar tingel tangel muziek luisteren, waarna de balans wordt opgemaakt. Diegenen die met die intensie naar huize Sander komen, zullen gedesillusioneerd het pand weer verlaten 8-).


Citaat van: marvin op november 01, 2014, 04:51:56
Een EQ gebruiken vanuit bv Foobar,- en die Tannoys laten zingen wat jij wilt.
Daar is echt geen monster van een AMP voor nodig.
Goed, het oog wilt ook wat. Daar is geen splinter tussen te krijgen, maar het kan met vrij minimale middelen zo klinken dat de M&G wannabees klapperen met hun gouden oren. Zeker met de luidsprekers die jij hebt staan Robert...... Wink wink lick lick wink wink............ ;)

diabolloco

Citaat van: Maurice op oktober 29, 2014, 19:31:37
Zoals Marco al aangaf, deze kast is ideaal als je met een APU werkt (geïntegreerde videokaart in de processor), heb je een losse videokaart, dan moet je echt een hogere kast hebben.

Je kunt wel een losse videokaart in deze kast zetten maar dan moet het low profile zijn.

Ik gebruik de Lian Li PC-C36 als kast en gebruik een losse low profile videokaart.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Die gozer maakt veel leuke dingen  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)