Andere luidsprekers, of ...... UPDATE!

Gestart door LeCram, mei 03, 2019, 18:46:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Zo te zien een 2e orde filtering voor de tweeter want er word ook gebruik gemaakt van een spoel .

Ziet er in ieder geval netjes uit  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op juni 29, 2019, 08:57:07
Zo te zien een 2e orde filtering voor de tweeter want er word ook gebruik gemaakt van een spoel .

Ziet er in ieder geval netjes uit  :yes:

En leg eens uit, wat is een 2e orde filter, zijn er dan ook 1e en 3e orde filters ?
Krijgen de Kevlar mid/bass units full range aangeboden  in deze setup ?

mountainbiker

Citaat van: CBdicX op juni 28, 2019, 20:56:32
Ik had kort het genoegen om de Kef R11 te gebruiken, maar toch een week terug verkocht.
Vond ze toch wat aan de grote kant en het geluid was zoals te verwachten goed, maar typische Engels en Kef, ook te verwachten.
Heb nu een surround set staan van Teufel, de LT5 DA, een Atmos speaker waar de Atmos speakers prachtig in verscholen zitten.
Maar toch "miste" ik wat in het geluid, het was erg open en een beetje dun ondanks de zware sub die bij deze set hoort.

Ik liep tijdens mijn tocht op het Net tegen Gallo aan, prachtige speakers maar zou het klinken ?
Gallo maakt gebruik van speakers ZONDER filters !

Een demo setje Gallo Adiva binnen gekregen (gebracht door E Style Audio) en mijn bek viel open !
Niet voor te stellen wat die 2 bolletjes produceren, iets wat ik in al die jaren en 10 tallen speakers verder nog niet gehoord had.
E Style had ook een demo set Strada 2 ter beschikking, dus ik zij, breng maar langs.
En weer een stap (meer een grote sprong) beter, met een prachtige 180 graden tweeter, 2 kevlar mid/bass units, en weer geen filters !
Maar wat een sound, en het probleem van mijn zit positie teveel naar de linker speaker was direct weg, met deze speakers maakt de zit positie nagenoeg geen moer uit, het komt hoe dan ook uit het midden.

Ik ben vandaag bezig een deal te sluiten met E Style voor een surround set van 4 Strada's (front en surround) op vloerstandaards, en 1 Strada Center en de TR3D subwoofer van Gallo.

Sowieso nog wel een weekje wachten voor het los kan en dan zal ik foto's plaatsen en een review van deze fraaie speakers  :-)

https://galloacoustics.com/strada-2/
https://galloacoustics.com/tr-3d/
Meer over bolletjes kun je hier vinden.http://audiojudgement.com/speaker-baffle-design-and-diffraction/
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: CBdicX op juni 29, 2019, 09:03:31
En leg eens uit, wat is een 2e orde filter, zijn er dan ook 1e en 3e orde filters ?
Krijgen de Kevlar mid/bass units full range aangeboden  in deze setup ?
Hier uitleg over filters.http://www.breem.nl/TechThemas/LuidsprekerWisselFilters.htm
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op juni 29, 2019, 09:03:31
En leg eens uit, wat is een 2e orde filter, zijn er dan ook 1e en 3e orde filters ?
Krijgen de Kevlar mid/bass units full range aangeboden  in deze setup ?
eerste orde (6db octaaf) = condensator .
2e orde (12db octaaf) = condensator+spoel .
3e orde (18db octaaf) = condensator+spoel+condensator .

De mid/bass speakers zijn geen echte full range ,deze dienen namelijk een gefilterd signaal te krijgen van de subwoofer module (100 Hz) ,of je sluit deze op een HT versterker aan met de settings op small en ook weer 100 Hz .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

#65
Citaat van: mountainbiker op juni 29, 2019, 09:09:57
Meer over bolletjes kun je hier vinden.http://audiojudgement.com/speaker-baffle-design-and-diffraction/

:-) hello

Ga dit op mijn gemak eens lezen, moet nu weer naar mijn werk om al die zooi te kunnen betalen......


mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

CBdicX

#67
Citaat van: TurboMarco op juni 29, 2019, 09:13:25
eerste orde (6db octaaf) = condensator .
2e orde (12db octaaf) = condensator+spoel .
3e orde (18db octaaf) = condensator+spoel+condensator .

De mid/bass speakers zijn geen echte full range ,deze dienen namelijk een gefilterd signaal te krijgen van de subwoofer module (100 Hz) ,of je sluit deze op een HT versterker aan met de settings op small en ook weer 100 Hz .

Duidelijk, maar wat hoort een luisterraar van 1e 2e of 3e orde, zit daar veel hoor matig verschil in ?
En inderdaad de TR3D sub heeft een cross-over deel beschikbaar voor stereo versterkers, en in het geval van een receiver of andere sub moet (kan) de receiver het doen.

CBdicX


LeCram

#69
 :-D
Atoll IN200 Signature | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | Bluesound Node | SVS SB-1000 Pro Subwoofer | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

LeCram

Wat voor werk doe jij dan, dat je dit allemaal kunt betalen  :wink:

Citaat van: CBdicX op juni 29, 2019, 09:14:49
:-) hello

Ga dit op mijn gemak eens lezen, moet nu weer naar mijn werk om al die zooi te kunnen betalen......
Atoll IN200 Signature | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | Bluesound Node | SVS SB-1000 Pro Subwoofer | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

Paul

Denk pizza bezorger, altijd goede fooi.   :evil: :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

CBdicX

Citaat van: Paul op juni 29, 2019, 20:55:33
Denk pizza bezorger, altijd goede fooi.   :evil: :roll:

En vaak een "happy ending" ................  :-D

CBdicX

#73
 :-D

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site