Andere luidsprekers, of ...... UPDATE!

Gestart door LeCram, mei 03, 2019, 18:46:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Citaat van: LeCram op mei 05, 2019, 12:57:22
Omdat ik het toch niet zo zie zitten om de kamer helemaal om te gooien, kasten komen dan gedeeltelijk voor het raam te staan, ga ik toch eens voor de gein "boekenplankspeakers" bestellen.
Kijken/horen of dit echt verschil maakt. Wordt het niets, kan ik ze gewoon weer terug sturen.
En anders toch maar weer naar beneden  :wink:

Ik ben heel benieuwd wat je gaat bestellen :) Hou rekening met vele uren inspeeltijd voordat ze goed loskomen, en zorg voor goede zware stands. Als je ze op je huidige speakers zet krijg je een leuk idee, maar zal die speaker altijd meerammelen.


xander32

Die degelijke stands betreffen ook een basisvoorwaarde voor monitoren om hun potentieel aan te kunnen spreken. Daarnaast dienen de drivers van de speakers, m.n. de tweeters op oorhoogte te komen staan. Daar spelen de stands ook een rol in.

Citaat van: Maus op mei 05, 2019, 22:39:33
Ik ben heel benieuwd wat je gaat bestellen :) Hou rekening met vele uren inspeeltijd voordat ze goed loskomen, en zorg voor goede zware stands. Als je ze op je huidige speakers zet krijg je een leuk idee, maar zal die speaker altijd meerammelen.

:gp:

CBdicX

Ben je al wat verder gekomen Marcel ?

LeCram

Naast de eerder genoemde kamer zit nog een kleine kamer van ong. 3 x 3,60 m.
In deze kamer stonden aan beiden zijden kledingkasten. Deze kasten hebben wij nu naar de eerder genoemde kamer geplaatst en de kleine kamer is nu helemaal leeg.
Deze kan ik nu helemaal gaan gebruiken als luisterkamer  :yes:
Als het goed is komt morgen de nieuwe vloerbedekking en kan ik gaan beginnen met het installeren van de installatie.
Mocht het nodig zijn, kan ik deze kamer dan nog akoestisch aanpassen.
Zodra e.e.a. staat, horen jullie weer van mij.
Atoll IN200 Signature | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | Bluesound Node | SVS SB-1000 Pro Subwoofer | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

LeCram

UPDATE!

Wat heb ik in de tussentijd gedaan?
Heb de "kleine" kamer (3x3) nu ingericht als luisterkamer.
Heb als eerste de akoestiek aangepakt d.m.v. bass-traps en panelen.
Heb de Q Acoustics 3020i l.s. gekocht en deze klinken al veel beter/minder boemerig, maar was nog niet tevreden.
Zat toch te denken aan een set met Audessey MultEQ XT32 ruimtecorrectie en heb toen de Denon AVR-X3500H aangeschaft. Verschillende metingen uitgevoerd, maar helaas nog steeds niet geheel naar mijn zin.
Misschien toch "actieve" speakers? Kan het altijd proberen, toch?
De Edifier S2000Pro gekocht, maar dit was het ook niet. Wat nu?
Toen ik de Denon terug bracht naar de winkel, heb ik een goed gesprek gehad aldaar en werd ik gewezen op de NAD C658 streaming DAC, die Dirac ruimtecorrectie aan boord heeft.
Deze besteld en vanmiddag binnengekomen. Heb deze aangesloten op mijn Rotel RB-1552MKII e.v.
In eerste instantie al veel en veel beter! Toen met de app Dirac Live gedraaid en WOW!!!  HB
Nu nog even de .... op de i, beetje "tweaken", maar dit is denk ik wel de winnaar.
Omdat ik de Rotel v.v. en e.v. waarschijnlijk verkocht heb, komt er nog een NAD C268 voor de eindversterking.
Daarna kijken/luisteren of dit het is, of misschien nog evt. andere speakers  :wink: :roll:
Ben dus weer een "gelukkig" man die weer geniet van zijn muziek  :yes:

Atoll IN200 Signature | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | Bluesound Node | SVS SB-1000 Pro Subwoofer | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pameijer

Mooi! Nu inderdaad nog switchen naar actieve speakers (check eens Nubert) en je bent helemaal klaar en het mannetje!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

#52
Bij mij zullen voorlopig alleen Audio Note AN-E Spe He's in aanmerking komen. Waarbij ik moet zeggen dat de Klipschen zowieso blijven.
En dan wel in deze uitvoering.


https://youtu.be/IXb-ZWVeEOc
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Sorry hoor ,maar wat ik hoor kan mij echt niet bekoren .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinyl_Fuchs

Ik heb ze in het echt mogen aanhoren: dat scheelt. Speelde met het grootste gemak de "dikste" Triangle LS eruit (Magellan Grand Concert. Mijn totnutoe grootste deceptie op audio-gebied: de betreffende Triangle welteverstaan.
https://www.triangle-fr.com/magellan_grandconcert_en

Verder heb ik bij H&C de nieuwe Klipsch Cornwall beluisterd en die klonken ook verdomd goed.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX

#55
Ik had kort het genoegen om de Kef R11 te gebruiken, maar toch een week terug verkocht.
Vond ze toch wat aan de grote kant en het geluid was zoals te verwachten goed, maar typische Engels en Kef, ook te verwachten.
Heb nu een surround set staan van Teufel, de LT5 DA, een Atmos speaker waar de Atmos speakers prachtig in verscholen zitten.
Maar toch "miste" ik wat in het geluid, het was erg open en een beetje dun ondanks de zware sub die bij deze set hoort.

Ik liep tijdens mijn tocht op het Net tegen Gallo aan, prachtige speakers maar zou het klinken ?
Gallo maakt gebruik van speakers ZONDER cross-over !

Een demo setje Gallo Adiva binnen gekregen (gebracht door E Style Audio) en mijn bek viel open !
Niet voor te stellen wat die 2 bolletjes produceren, iets wat ik in al die jaren en 10 tallen speakers verder nog niet gehoord had.
E Style had ook een demo set Strada 2 ter beschikking, dus ik zij, breng maar langs.
En weer een stap (meer een grote sprong) beter, met een prachtige 180 graden tweeter, 2 kevlar mid/bass units, en weer geen filters !
Maar wat een sound, en het probleem van mijn zit positie teveel naar de linker speaker was direct weg, met deze speakers maakt de zit positie nagenoeg geen moer uit, het komt hoe dan ook uit het midden.

Ik ben vandaag bezig een deal te sluiten met E Style voor een surround set van 4 Strada's (front en surround) op vloerstandaards, en 1 Strada Center en de TR3D subwoofer van Gallo.

Sowieso nog wel een weekje wachten voor het los kan en dan zal ik foto's plaatsen en een review van deze fraaie speakers  :-)

https://galloacoustics.com/strada-2/
https://galloacoustics.com/tr-3d/

TurboMarco

#56
CiteerGallo maakt gebruik van speakers ZONDER filters !

Toch wel want anders zou je de tweeters opblazen .

Er zal dan wellicht enkel een condensator voor de tweeter zitten maar toch .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Triangle ls ervaar ik steevast als erg direct, diens hoog als scherp; ik vind ze vermoeiend. Die Audio Note ls lijken redelijk homogeen en  relaxed te klinken op de vid. Die kennen dan ook een heel ander karakter.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 28, 2019, 20:05:37
Ik heb ze in het echt mogen aanhoren: dat scheelt. Speelde met het grootste gemak de "dikste" Triangle LS eruit (Magellan Grand Concert. Mijn totnutoe grootste deceptie op audio-gebied: de betreffende Triangle welteverstaan.
https://www.triangle-fr.com/magellan_grandconcert_en

Verder heb ik bij H&C de nieuwe Klipsch Cornwall beluisterd en die klonken ook verdomd goed.

xander32

Mooie ontwikkelingen zeg. Vooral de dedicated luisterruimte is om jaloers op te zijn.q

Citaat van: LeCram op juni 14, 2019, 20:36:01
UPDATE!

Wat heb ik in de tussentijd gedaan?
Heb de "kleine" kamer (3x3) nu ingericht als luisterkamer.
Heb als eerste de akoestiek aangepakt d.m.v. bass-traps en panelen.
Heb de Q Acoustics 3020i l.s. gekocht en deze klinken al veel beter/minder boemerig, maar was nog niet tevreden.
Zat toch te denken aan een set met Audessey MultEQ XT32 ruimtecorrectie en heb toen de Denon AVR-X3500H aangeschaft. Verschillende metingen uitgevoerd, maar helaas nog steeds niet geheel naar mijn zin.
Misschien toch "actieve" speakers? Kan het altijd proberen, toch?
De Edifier S2000Pro gekocht, maar dit was het ook niet. Wat nu?
Toen ik de Denon terug bracht naar de winkel, heb ik een goed gesprek gehad aldaar en werd ik gewezen op de NAD C658 streaming DAC, die Dirac ruimtecorrectie aan boord heeft.
Deze besteld en vanmiddag binnengekomen. Heb deze aangesloten op mijn Rotel RB-1552MKII e.v.
In eerste instantie al veel en veel beter! Toen met de app Dirac Live gedraaid en WOW!!!  HB
Nu nog even de .... op de i, beetje "tweaken", maar dit is denk ik wel de winnaar.
Omdat ik de Rotel v.v. en e.v. waarschijnlijk verkocht heb, komt er nog een NAD C268 voor de eindversterking.
Daarna kijken/luisteren of dit het is, of misschien nog evt. andere speakers  :wink: :roll:
Ben dus weer een "gelukkig" man die weer geniet van zijn muziek  :yes:

CBdicX

#59
Citaat van: TurboMarco op juni 29, 2019, 01:47:31
Toch wel want anders zou je de tweeters opblazen .

Er zal dan wellicht enkel een condensator voor de tweeter zitten maar toch .

Inderdaad verkeerd omschreven zonder filter, moet zijn zonder cross-over.