Vraag over streaming

Gestart door mistyforyou, mei 02, 2019, 20:31:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mistyforyou

ik ben me de laatste tijd aan t verdiepen in het Stream-wereldje. Ik kwam de Pro-ject tegen allebei volgens berichten dat het niet duur hoeft te zijn, en dat ze in t segment van duurdere streamaudio passen. Als je het moet geloven betaal je voor een Dac die behoorlijk gaat klinken over de 1000€  Pro-ject bied een aparte Dac en streamer voor nog geen 1000€ aan. Is de aurelic of Lumin dan echt zo beter !
Beiden beginnen met een kostplaatje vanaf 2000euris.

xander32

Voor < €600,- heb je een Marantz NA6006

xander32

... maar ik kan je ook zeker een Bluesound Node 2i aanbevelen  :yes: (€550,-)

Vinyl_Fuchs

En ik kan de Marantz ND8006 aanbevelen. Wel iets duurder dan beide eerder genoemde opties.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

mistyforyou

thx voor de reply. ik ken de Marantz en de Bluesound maar die zoek ik niet. Een goede streamer met een dac ingebouwd kost die bv Tidal MQA flac high res. aankan en ook goed klinkt een duitje meer. Heeft iemand die Pro-ject stream pro en de aparte dac.

https://images.app.goo.gl/nDVo5QYWvU5LQEGC6

xander32


Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op mei 02, 2019, 21:57:54
Aurender
Yep als ik geld overhad, was de A10 mijn 1e keuze geweest.
@mistyforyou: je wilt dus een stand alone streamer en dac? Wel gekeken naar Project, maar uiteindelijk voor ND8006 gekozen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Heb RS-line van Project bekeken en dan zit je al snel bij 2000-2100 euri voor aparte dac en streamer (en extra set interlinks nodig) En ik wilde juist dac en streamer in 1.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Simaudio (Moon) en Linn hebben ook hoogwaardige streamer-dac's in hun assortiment.

bert50

De Aurender A10 is zo ongelooflijk mooi maar is wel wat prijzig,Al vergeet je dat snel als je hem hoort.
Mqa doet hij heel goed al vindt ik het verschil niet groot met flac en 24 bits bestanden .
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

NB

Citaat van: bert50 op mei 03, 2019, 17:05:01
De Aurender A10 is zo ongelooflijk mooi maar is wel wat prijzig,Al vergeet je dat snel als je hem hoort.
Mqa doet hij heel goed al vindt ik het verschil niet groot met flac en 24 bits bestanden .
Gr Bert

Ik heb een avond met een Aurender mogen stoeien. Heel mooi, ook goede, duidelijke software.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

bert50

Klopt helemaal Nb.
En regelmatig updates ook belangrijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls