Marantz 2500 eventuele problemen (Nu met de foto's)

Gestart door Maurilla, april 30, 2019, 18:13:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurilla

Ben net nieuw op dit forum. maar heb in de afgelopen jaren een passie voor de vintage Marantz rrecievers ontwikkeld en ben ze gaan verzamelen stupid

Ik luister al jaren met veel plezier en zonder problemen naar mijn marantz 2500. (Foto's zal ik één dezer dagen plaatsen)
Echter doet de Phono 1 ingang niet wat hij moet doen.

- Als ik hem op stereo zet speelt alleen de linker speaker (In stereo)
- Op reverse alleen de rechter speaker (stereo)
- Op L+R beide speakers mono maar zachter
- Op L beide speakers mono maar harder
- Op R geen geluid

Phono 2 doet het perfect!

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Daarnaast ben ik op zoek naar advies hoe ik hem het beste (veilig) kan blijven gebruiken en bij wie ik het best terrecht kan voor reparaties indien er eens wat mee is.
Alvast bedankt!

Heb nog even wat foto's gemaakt van het majestueuze beest.






Vinyl_Fuchs

Welkom. Ik zal maar eens reageren, want ze zijn hier op het forum lui aan het worden. Zeer mooie receiver, dat is direct een icoon. Ik ken hier 2 techneuten die hier ervaring mee hebben. Als ze niet binnen de komende dagen reageren op deze post dan zou ik ze even een PM sturen. Als je de vintage en techniek topic doorspit, kun je wel een indruk krijgen van hun werk.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Maurilla

Ik heb veel vernomen van John de Regt als ik het internet afspeur. hij heet hier HAL9000 volgens mij.
zo te horen is de spoeling dun wat betreft vakmannen die hier raad mee weten. (al schijnt de 2500 helemaal niet de moeilijkste reciever te zijn om aan te werken).

Het is voor mij belangrijk dat er geen prutser mee aan de slag gaat.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Maurilla op mei 02, 2019, 16:53:26
Ik heb veel vernomen van John de Regt als ik het internet afspeur. hij heet hier HAL9000 volgens mij.
zo te horen is de spoeling dun wat betreft vakmannen die hier raad mee weten. (al schijnt de 2500 helemaal niet de moeilijkste reciever te zijn om aan te werken).

Het is voor mij belangrijk dat er geen prutser mee aan de slag gaat.
SBMarantz is de 2de. Beide echte Marantz-kenners. Ik heb in hen meer vertrouwen dan in een doorsnee repairzaak.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Maurilla

Heb foto´s gemaakt,

Kan het niet zo zijn dat Phono1 en 2 verschillend zijn. dat ze over een andere printplaat lopen met andere eigenschappen.

Yde

Even iets anders, zijn dat op de achtergrond Translator luidsprekers?
Ze lijken verdacht veel op Translator impact 4 luidsprekers welke ikzelf bezit!

Maurilla

Klopt als een bus! Dit zijn de translator impact 4 van 20-100 watt. je hebt ook nog de impact 4-II die zijn 20-200 watt en lijken er verdacht veel op.

Heb deze momenteel op de 2500 staan. ze zijn eigenlijk een beetje te licht voor de 2500, maar klinken fantastisch!

Vinyl_Fuchs

Zelfs je meubilair is vintage, maar dan meer 60s. En dan bedoel ik dat niet negatief.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Maurilla

Klopt het hele huis is 50's 60's ingericht. ik heb werkelijk waar niets nieuws of van deze tijd in huis.
ook geen internet of tv thuis.

ben jij tevreden over je translators en waar heb je ze op aangesloten?

Vind zelf dat ze het er goed doen op een 1050 (onwijs veel bas). als je van klassiek houdt kun je op een 1530 zetten.  heel eerlijk en zijdezacht geluid.

Yde

#9
Citaat van: Maurilla op mei 08, 2019, 09:06:13
ben jij tevreden over je translators en waar heb je ze op aangesloten?

Ik ben zeer tevreden over de Translators, ik was op zoek naar de Impact 5 en liep tegen deze luidsprekers aan.
Ik was zeer verrast toen ik ze voor het eerst hoorde.
Van het merk zelf had ik nog nooit gehoord en heb ze ter plekke van de vorige eigenaar overgenomen.

De Translator Impact 4 heb ik aangesloten op een X80 set van Philips uit 1980, een destijds extreem dure set.
Ik heb inmiddels alle componenten verzameld en in een mooie kast ingebouwd.



De set staat op de foto nog met een Philips AF829 draaitafel, deze is inmiddels vervangen voor een Philips AF977.
Ik zal binnenkort eens een aantal foto's maken van mijn andere hobby sets waaronder een kast vol met professionele DAT recorders welke ik gebruik om mijn vinyl verzameling te digitaliseren.
(Om de foto in normale weergave te zien moet je hem openen in een nieuw venster d.m.v. de rechter muisknop)

Succes met het herstel van de Marantz 2500.

Maurilla

mooie set hoor!

ben ook wel erg nieuwsgierig naar de impact 5's. wordt echter steeds moeilijker aan te komen.
een paar jaar geleden stond marktplaats er nog vol mee. maar dat is helemaal klaar nu.

tbanis55

V.w.b. de phono-ingang kan dat niet al te moeilijk zijn.
Het fijne is dat 1 kant het - voor zover ik begrijp - goed doet, dus met wat metingen moet je eruit kunnen komen.

Vermoedelijk een tor of C die de geest heeft gegeven of buiten zijn tolerantie ligt.
In het gunstigste geval een slecht contact.

Komt m.i. wel goed.

gr.

Ton

Maurilla

Eerst stond de scope diagonaal op het beeldbuisje (is ook te zien op de foto's)

Het lijkt erop dat hij steeds vlakker begint te staan dus horizontaal. weet iemand hoe dit kan komen/ontstaan?

SB_Marantz

Heeft allerlei oorzaken: Smerige schakelaars, horizontale en vertikale amp. etc
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurilla

Oke bedankt!  is dat met een servicebeurt makkelijk te verhelpen?