Welke stereo eindversterker(s) matchen met de Marantz sr7013 voor high end sound

Gestart door Rob1966, april 27, 2019, 23:36:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob1966

Hallo,

Ik ben nieuw hier en wil mij graag verdiepen in de door mij aangeschafte surroundreciever de sr7013.
Mijn eerste vraag die ik heb heeft te maken met het feit dat ik ook graag een goed stuk stereomuziek moet kunnen beluisteren, nu is dat niet op high end niveau mogelijk met alleen deze surroundreciever dus zit ik te denken om er een goede eindversterker op aan te sluiten.
Nu is mijn vraag welke high end eindversterker(s) passen goed bij deze surroundreciever om een high end stereo sound te kunnen produceren?

Graag hoor ik jullie mening en of ervaringen!

Alvast bedankt,

Robert

pameijer

Ik zou de ev eerder matchen met je speakers dan met je SR7013. Welke heb je?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Rob1966

Ik ben in het bezit van de Jbl ti5000 luidsprekers

Stadium III

Eindversterker kun je meer controle bij kunnen krijgen
Verder de 7013 in stereo zal in mijn eigen optiek niks verkeerds doen
Mijn gevoel zegt dat je weinig op vooruit gaat
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pameijer

Citaat van: Rob1966 op april 28, 2019, 00:20:58
Ik ben in het bezit van de Jbl ti5000 luidsprekers
Die hebben een gevoeligheid van 91 dB. Dat is veel, wat betekent dat ze weinig prik nodig hebben zoals ik al verwachtte. Eindversterker zal weinig tot waarschijnlijk niks toevoegen. Maar je kunt altijd iets proberen, ga bij een goede audiozaak langs en vraag of je een ev op proef mee mag naar huis.

Ik heb zelf ooit een nogal prijzige Chord Electronics eindversterker op mijn SR7005 gehad. Geluid werd er echt niet beter op toen, bijna integendeel zelfs!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Fraaie luidsprekers hoor  8-)

Verder sluit ik mij bij mijn voorgangers aan .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

agr64

... eerst eens experimenteren met de speakerkabel? Heeft mij persoonlijk een hoop gebracht voor de pure direct stereo modus in combi met mijn oude Tannoy's = wel erggg persoonlijk :-o).

Stadium III

91 db moet je een heel eind komen is een vrij normaal rendement

89/90/91 geen probleem
Hoe hoger hoe liever
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin


pameijer

Citaat van: marvin op april 28, 2019, 22:40:39
Zou beginnen met de vraag,
Klinkt het nu niet goed?
Nee joh. Je begint met de stelling dat het altijd beter kan  HB
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX


CBdicX

Citaat van: Rob1966 op april 27, 2019, 23:36:44
Hallo,

Ik ben nieuw hier en wil mij graag verdiepen in de door mij aangeschafte surroundreciever de sr7013.
Mijn eerste vraag die ik heb heeft te maken met het feit dat ik ook graag een goed stuk stereomuziek moet kunnen beluisteren, nu is dat niet op high end niveau mogelijk met alleen deze surroundreciever dus zit ik te denken om er een goede eindversterker op aan te sluiten.
Nu is mijn vraag welke high end eindversterker(s) passen goed bij deze surroundreciever om een high end stereo sound te kunnen produceren?

Graag hoor ik jullie mening en of ervaringen!

Alvast bedankt,

Robert

Eindversterkers kunnen ook tweeter ruis (hiss) introduceren, zeker die jongens die een meervoud van 100 watt produceren.
Het "geluid" word door de voorversterker gemaakt, een eindversterker versterkt dat geluid alleen maar en er veranderd dus verder niets.
Een slechte voorversterker = slecht geluid, hoe duur of goed de eindversterker ook is.......
Een eindversterker gebruiken aan jou 7013 zal het geluid niet beter maken, dat blijft zoals het is, denk eerder dat je ruis gaat introduceren.
Een potente eindversterker kan wel helpen moeilijk aanstuurbare speakers te bedienen, zoals electrostaten of iets van < 85 dB speakers.

pameijer

 :gp: :gp: :gp: :gp:  stupid stupid stupid stupid

Erg herkenbaar! Toen ik mijn Chord Electronics eindversterker op de SR7005 had aangesloten hoorde ik idd veel ruis op de tweeters, precies dat! Ik dacht dat dat aan de Chord lag alleen en heb hem toen dus terug gestuurd....  :|
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

Citaat van: pameijer op mei 02, 2019, 18:11:49
:gp: :gp: :gp: :gp:  stupid stupid stupid stupid

Erg herkenbaar! Toen ik mijn Chord Electronics eindversterker op de SR7005 had aangesloten hoorde ik idd veel ruis op de tweeters, precies dat! Ik dacht dat dat aan de Chord lag alleen en heb hem toen dus terug gestuurd....  :|

In principe ligt het ook aan de Cord, Die veroorzaakt de ruis in dit geval.
Een voorversterker en eindversterker moeten exact op elkaar afgestemd worden om ruis/hiss vrij hun werk te kunnen doen.
De Cord eindversterker op een Cord voorversterker (zelfde serie) zal prima werken denk ik.

Dat is dus niet het geval met een 7005 en Cord.
Neem een AV8805 en een MM8077 en het gaat probleemloos.
Of zo'n prachtige Yamaha M 5000 en C 5000, tja, dat zal echt niet ruisen.
Maar zo maar aan een receiver of versterker een eindversterker koppelen: sssssssssssssssssssssssssssss  :wink:

mvs0

Kan het zijn dat de Cord gewoon meer gain heeft dan een 'standaard' eindversterker? Dit zou de ruis kunnen verklaren.