Rotel RA-980BX reparatie

Gestart door HAL9000, april 19, 2019, 14:10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb voor het eerst een Rotel RA980BX op de tafel gehad. Deze is een 2x100watt versterker. Probleem was dat er ineens een centrale brom te horen was. Bij nader inzien bleek dat er twee HF panasonic elko's hadden gelekt. Die vloeistof heeft kortsluiting gemaakt. zener diode kapot en een paar veiligheid weerstanden.


Onderkant, goed gesoldeerd alles. Best goed print materiaal. Wel duidelijk dat er een vlek op het print zit door lekkage.

De twee elko's al vervangen. Dat bleek helaas niet genoeg te zijn.


Panasonic HF


Alles vervangen dat nodig was.



Klinkt voortreffelijk en zeer goed gebouwd.  HB
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Golfer

Hoe vind je 'm achter een Marantz? Ik moest even wennen aan mijn RB-990bx
Genieter van een SA8005. Yamaha RX-A3070, Philips FB825, FB860 en FB 821 via een extra Rotel RB-1080 eindversterker. Center is de Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 Musiccast voor de inbouwspeakers in de keuken.

Maurice

Citaat van: Golfer op augustus 16, 2019, 21:56:44
Hoe vind je 'm achter een Marantz? Ik moest even wennen aan mijn RB-990bx
Die RB-990bx gaf je zo gelijk een bult extra vermogen, retestabiel en ongekleurd. Het laag zal snel en gecontroleerd hebben geklonken (afhankelijk van speaker en akoestiek).
Had je hem gecombineerd met de bijpassende RC-995 voorversterker, was het allemaal nog een stuk neutraler en ruimtelijker geworden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

RHK

Citaat van: Golfer op augustus 16, 2019, 21:56:44
Hoe vind je 'm achter een Marantz? Ik moest even wennen aan mijn RB-990bx

Bij mij doet de Rotel het goed als eindbak.  :-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Golfer

Dank voor jullie reacties. Het ging inderdaad om die bult vermogen. Bij het luisteren bij de verkoper hing die aan die voor versterker en dat was inderdaad heel mooi helder. Misschien toch wel spijt 'm er niet bijgenomen te hebben. Ook al heb je 'm niet nodig. Gewoon voor die zeldzame momenten even toch..  :-)
Genieter van een SA8005. Yamaha RX-A3070, Philips FB825, FB860 en FB 821 via een extra Rotel RB-1080 eindversterker. Center is de Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 Musiccast voor de inbouwspeakers in de keuken.