IMF ALS 40 of toch beter de TLS 50?

Gestart door Frits, april 17, 2019, 20:24:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frits Denon

Mijn ervaringen met oude(re) spullen is tot nu toe positief geweest, ik ben dus erg nieuwsgierig naar de bevindingen. t.z.t.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

xander32

Dat vintage apparatuur goed kan klinken neem ik direct van je aan, maar dat is niet mijn punt   :roll:

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 24, 2019, 14:16:47
Vintage apparatuur kan verdomd goed klinken. Ook oudere ls die tlc ontvangen hebben. Waarom denk je dat Kendrick Sound zoveel vintage JBL's restaureert en natuurlijk ook verkoopt. Neem nou mijn Klipsch La Scala's, die zijn al sinds de 60-er jaren bijna ongewijzigd in productie met hier en daar een paar upgrades. En ik ken maar weinig La Scala eigenaren die deze dan weer verkopen. Diegene die ze wel verkopen, doen dit noodgegwongen of krijgen achteraf spijt. Tevens bezit ik een paar gereconede B&O M75, waarop ik graag rockmuziek afspeel.

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin

Beetje spuug op die stootranden, beetje plamuur en een paar lagen verf op de kast.
Niks mis mee....

Of de prijs goed is weet ik niet, zijn wel lekkere speakertjes. 

Frits Denon

Citaat van: i2Paq op april 24, 2019, 17:29:17
Lees dit eens:  IMF ALS40-IIa.

Interessante info, zeker de Duitse info.

Vraag me nu toch weer af of een ALS II misschien toch wel leuk kan zijn.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

RM3100

Citaat van: Frits op april 19, 2019, 19:09:13
De verkoper (Eddie op MP) wil ze niet voor mij vasthouden tot 11 Mei, ik kan helaas niet eerder. Als ze dan weg zijn heb ik pech en anders kan ik ze dan gaan beluisteren en mits okay meenemen.

Geinig, de bewuste set TLS50II staat ondertussen naar volle tevredenheid bij mij te spelen.., erg blij mee!
Heb best wel een tijdje gezocht naar een goede set, worden weliswaar regelmatig aangeboden maar lang niet altijd in goede/onverprutste staat. Ik heb meerdere set's bekeken alvorens deze aan te schaffen.


Samro

Mooi dat je ze gevonden hebt! Ik heb ze in het verleden ook gehad. Rustig klinkende speakers. Zijn de de mids de randen niet uitgedroogd? Dat komt vaak voor met de TLS50. Veel luisterplezier ermee :yes:
Citaat van: RM3100 op april 30, 2019, 15:47:31
Geinig, de bewuste set TLS50II staat ondertussen naar volle tevredenheid bij mij te spelen.., erg blij mee!
Heb best wel een tijdje gezocht naar een goede set, worden weliswaar regelmatig aangeboden maar lang niet altijd in goede/onverprutste staat. Ik heb meerdere set's bekeken alvorens deze aan te schaffen.

Frits Denon

Citaat van: RM3100 op april 30, 2019, 15:47:31
Geinig, de bewuste set TLS50II staat ondertussen naar volle tevredenheid bij mij te spelen.., erg blij mee!
Heb best wel een tijdje gezocht naar een goede set, worden weliswaar regelmatig aangeboden maar lang niet altijd in goede/onverprutste staat. Ik heb meerdere set's bekeken alvorens deze aan te schaffen.

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee. Is het geluid dat wat je ervan verwacht had?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

RM3100

#25
Ik ben niet helemaal onbekend met transmissie lijnen, toch verraste deze set me toch nog. Het laag gaat lager en is is strakker dan mijn REL subwoofer en het overal geluid komt dicht bij het vintage geluid waar ik naar op zoek ben. De mid's van deze set zijn ge-refoamed en juist gemonteerd, de cross-over filters zijn gecontroleerd op de juiste specificaties. Ik heb wat gespeeld met de plaatsing maar eigenlijk klinken ze vanuit elke positie erg goed.



Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Gefeliciteerd :yes:. Hiermee is de zoektocht geheel ten einde gekomen?


Citaat van: RM3100 op april 30, 2019, 19:34:04
Ik ben niet helemaal onbekend met transmissie lijnen, toch verraste deze set me toch nog. Het laag gaat lager en is is strakker dan mijn REL subwoofer en het overal geluid komt dicht bij het vintage geluid waar ik naar op zoek ben. De mid's van deze set zijn ge-refoamed en juist gemonteerd, de cross-over filters zijn gecontroleerd op de juiste specificaties. Ik heb wat gespeeld met de plaatsing maar eigenlijk klinken ze vanuit elke positie erg goed.



RM3100

Voorlopig is het even goed zo, maar ten einde is de zoektocht nooit. Als het nog beter (lees mooier) kan...  :wink: