aansluiting

Gestart door Dirk5, augustus 20, 2006, 10:28:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk5

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Marantz versterker 5600. Het lukt me niet om de tv op de juiste manier aan te sluiten. Als ik nu van het ene kanaal naar het andere overscahkel duurt het ongeveer 20 seconden voor het zover is. Ik heb zo'n digitaal kastje voor tv ontvangst. Nu loopt er een scartkabel van het kastje naar de tv. scart 2. en een scartkabel van tv scart 1 naar de dvd speler (maranzt 4610) (omdraaien werkt niet want dan heb ik geen geluid) Voor het geluid loopt er een dubbele tulpstekker kabeltje van de versterker naar de tv.
Weet iemand misschien de oplossing ?
D.

TurboMarco

#1


Waar de gele aansluitingen zitten (links op de foto) sluit je met een enkele kabel een tv aan voor beeld,de rode en witte (linksonder) voor geluid.


Heb je dan een schotelontvanger?
En welke aansluitingen heeft je tv?

Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik zal vandaag mijn gedachten er nog even over laten gaan,ik ben benieuwd wat je met het digitale kastje bedoeld??

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dirk5

Hoi Marco,
Bedankt voor je snelle reactie. Met dat kastje bedoel ik zo'n tv aansluiting van de kpn.  Maar, leuk dat je dat vraagt, ik heb ook nog een schotel tuner staan.  Links onder, de geluid aansluiting (rode en witte pluggen) op de tv, heb ik wel gedaan. Alleen die gele aansluiting niet. Is die scart dan overbodig ?
Dirk

TurboMarco

Hoi Dirk,

Ik zou de scart van DVD naar TV laten lopen,met de digitale tuners via het KPN netwerk heb ik geen ervaring dus daar kan ik je niet verder mee helpen,wellicht dat daar de vertraging in zit :?

Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Jan


TurboMarco

Jep dat is duidelijk  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dirk5


Dirk5

Hoi Allemaal,

Ik ben nu zover dat ik een s-video kabel van mijn versterker naar de t.v. heb aangelegd. Van mijn dvd speler (4610) heb ik enkel kabeltje van de video naar de dvd in van de versterker aangebracht. Een speciale kabel,voor geluid, van de dvd speler naar de versterker. Ik heb echter geluid uit 2 van de voorste boxen. Op de tv. zitten 3 keer s.video aansluitingen en 2 scart. Het digitale kastje voor de tv. heb ik verbonden met een scart aansluiting. Raar maar de subwoofer krijgt ook geen stroom terwijl hij wel op het net is aangesloten. Al bij al,  komt er goed geluid uit de 2 boxjes. Hoe krijg ik nu geluid uit 5 boxen ?
Graag hulp
D.

Stadium III

mmmmm

1 hoeveel scart aansluitingen heeft je tv?

2 als je je dvd speler en je digitale kastje aansluit op je tv met scart voor beeld en geluid werkt het dan ook?

3 als je je dvd speler digitaal met de reciever verbindt dan krijg je mist je reciever op auto formaat staat altijd een 2kanaals geluid mits je een 5.1 bron hebt

4 als je alles via scart hebt aangesloten kun je toch het geluid vanuit de tv naar de reciever leggen via tulp kabels en je bent dan toch klaar

5 geen beeld via de reciever laten lopen scheelt al heel veel

ik hoop dat ik je zo help suc 6

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Dirk5 op september 08, 2006, 12:49:42
Hoi Allemaal,

Ik ben nu zover dat ik een s-video kabel van mijn versterker naar de t.v. heb aangelegd. Van mijn dvd speler (4610) heb ik enkel kabeltje van de video naar de dvd in van de versterker aangebracht. Een speciale kabel,voor geluid, van de dvd speler naar de versterker. Ik heb echter geluid uit 2 van de voorste boxen. Op de tv. zitten 3 keer s.video aansluitingen en 2 scart. Het digitale kastje voor de tv. heb ik verbonden met een scart aansluiting. Raar maar de subwoofer krijgt ook geen stroom terwijl hij wel op het net is aangesloten. Al bij al,  komt er goed geluid uit de 2 boxjes. Hoe krijg ik nu geluid uit 5 boxen ?
Graag hulp
D.
Wat gaat er nu precies mis, wat mis je?

Aansluiten moet normaal gesproken zo:

1. DVD-speler sluit je met scart aan naar de TV en via digitale kabel naar de receiver. Eerste is nodig voor beeld, tweede voor surround geluid via je speakers.

2. Digitale ontvanger sluit je met scart aan op de TV voor beeld en geluid via je TV. Wil je geluid over je speakers hebben, dan moet je deze ontvanger met een digitale kabel aansluiten op de receiver (voor surround indien meegezonden) of analoog voor stereo. In het laatste geval kun je de receiver opdracht geven om er dolby prologic van te maken.

3. Wil je TV kijken met geluid over de speakers zonder digitale ontvanger, dan  moet je ook een analoge kabel naar je receiver aansluiten, maar dan heb je alleen stereo, tenzij je je receiver instelt op dolby prologic.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude