Geluid calibreren HT...

Gestart door MFMDJ, april 16, 2019, 12:18:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MFMDJ

Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen: Mijn naam is Joey en ik ben relatief nieuw hier op het forum. Ik ben al vele jaren Marantz en HT enthousiast. Ik heb onlangs mijn HT een upgrade gegeven en wil nu eindelijk de puntjes op de i gaan zetten. Ik vrees echter wel dat ik er wat hulp bij nodig heb, vandaar dit bericht. Ik draai met de Marantz sr7013, de UD7006 en een mediaplayer. Beeld loopt via een epson tw6600, deze wordt binnenkort vervangen door een tw9400. Geluid gaat via 2 x vifa vivace (front), vifa carat (center), en 2 vifa impuls (surround). Subwoofers zijn op dit moment 2 SVS PB12 ultra's, deze zijn geimporteerd omdat ze hier destijds niet te krijgen waren. Dit alles staat in een L-vormige woonkamer, met daarin een grote L-vormige bank. Sinds die er is kan ik mijn 2 subs niet meer kwijt op de plek waar ze stonden. En daar zit het probleem... Het laag is niet "vol" aanwezig vanwege de vorm van de ruimte, de subs kunnen het wel, ze kunnen alles aan vanaf 12hz... Ik ben aan het twijfelen of ik de 2 subs moet vervangen voor 1 pb4000 van SVS. Het liefste behoud ik natuurlijk wat ik heb, da's wel zo voordelig. Maar mocht dit niet mogelijk zijn, dan gaan we voor een nieuwe. Nu begreep ik dat er op het forum ook leden zijn die elkaar hierin kunnen en willen helpen, door ervaring en/of metingen. Ik heb de audessey van de 7013 al gebruikt, zonder het gewenste resultaat... Zijn er vuistregels voor een L-vormige kamer en 2 subs?


Groet!

Joey

Stadium III

1 woord acoustiek !

Daar zit je probleem
Zet eens wat foto's hier neer van je opstelling
Laag goed krijgen in een L kamer is lastig omdat het weg kan naar het open deel

Verder eerst subwoofers goed krijgen en dan audyssey draaien
Let ook op dat het volle geluid best wel eens een flinke boost kan zijn waar je altijd naar geluisterd hebt
Dit kan dan nu tegenvallen
Gebruik je de audyssey app op tablet of telefoon om in te regelen ,deze dient wel aangekocht te worden
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Een L vorm ruimte is altijd klote voor het laag ,word met dsp erg lastig om dat optimaal te krijgen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Misschien een dik velours gordijn om de L af te sluiten, wanneer je er eens lekker voor gaat zitten.
Kan een hoop schelen. 

TurboMarco

Anders een dag vrij nemen om verschillende posities van zowel fronts als subs uit te proberen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

MFMDJ

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga maar eens schuiven met m'n subs om te kijken (en luisteren) of hier iets mee te halen valt. Ik heb hierin echter niet al te veel mogelijkheden... Ik houd jullie op de hoogte :wink:

TurboMarco

Succes en houd ons op de hoogte .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)