marantz 170dc reparatie/revisie.

Gestart door HAL9000, april 11, 2019, 14:48:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb weer eens een mooie marantz 170DC eindversterker op de tafel gehad. Dit exemplaar is helaas in het verleden al eens of meerdere keren defect gegaan. Zeker een kanaal was ''verbrand'' ooit. En inderdaad viel het op dat de Rechter eindversterker een flinke klap heeft gemakt ooit. Daar was zelf een deel van het print verbrand. Ook bleken veel componenten niet goed te passen, het rechter kanaal bleef ook instabiel deze was niet netjes op 0mV dc te krijgen.

De foto's


Net front, helaas was in binnen aantrof was minder.


Dit had wel iets minder gemogen.


De eindversterkers oud, hier zakte het lood al een beetje naar mijn schoenen van.


Linker kanaal valt mee.


Rechter kanaal niet zo zeer! veel vreemde torren en elko's geplaatst ook weerstanden die verbrand zijn en niet vervangen.


Een gaatje! dit heb ik al twee keer eerder meegemaakt. Dan wordt dat stuk zo heet; dat het vervolgens afbrokkelt.


Mooi is anders maar helaas noodzakelijk.


Eentje is vervangen!


Dit is een ramp, 4 verschillende eindtorren. Terwijl er 2x2 complementaire paartjes moeten zitten.  redface  nonono


protect en VU control oud, gelukkig was dit wel origineel.


Nieuwe elko's geplaatst en een nieuw relais.

Dit is wat je dan aantreft

Niet heel erg netjes.

Dit is er wat ik ervan heb kunnen maken.



Beide kanalen opnieuw opgebouwd. Ik heb later nog wel wat andere weerstanden geplaatst.
Maar nu werkten beide kanalen stabiel!


Nieuwe power torren to3 onsemi's.


Deze moet 12000uF meten, dat doet die zeker niet meer. Ook die combo elko moeten vervangen.







Jammer dat dit exemplaar zo mishandeld is in zijn leven. Gelukkig werkt die helemaal weer. En zijn beide kanalen stabiel. zit veel power in zoals ik ben gewend van de 170DC. Deze eindversterkers zijn eigenlijk hele betrouwbare versterkers. Het enige dat echt faalt is de combo elko die rot wordt en de tin bindingen die slecht worden.  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Simon_Jaarsma

hmm mijne ziet er nog tip top uit van binnen. Maar mooi werk Jon!

VintageStereo op YT

Vinyl_Fuchs

Nice. Heb er 2 staan. 1 gereviseerd en 1 moet nog.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Mooi verslag weer, Jon. Ook geniet ik altijd van de door jou bijgeleverde zo kenmerkende nuchtere commentaren bij de foto's. Toppie! byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Citaat van: Simon_Jaarsma op april 11, 2019, 15:05:07
hmm mijne ziet er nog tip top uit van binnen. Maar mooi werk Jon!



Die ziet er inderdaad er netjes uit! mazzelpik!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Simon_Jaarsma

Citaat van: HAL9000 op april 12, 2019, 16:07:33
Die ziet er inderdaad er netjes uit! mazzelpik!

Aah nee joh valt mee. Was heel duur hoor.. geduld hebben  :schater: :schater:
VintageStereo op YT

ranger

Jon hij speelt voortreffelijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

Citaat van: ranger op april 13, 2019, 19:57:38
Jon hij speelt voortreffelijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Geniet ervan. Optisch 1 van de mooiste Marantz versterkers. byebye
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

HAL9000

Ik heb ook de 3250 op de tafel gehad van dezelfde eigenaar. Alles werkte er wel van gelukkig werkte ook de phono stage nog. Heb alle elko's vervangen, alles door gesoldeerd en schoongemaakt.


Main board oud.



Die transistor is geoxideerd.



Alle elko's vervangen



Ook alles door gesoldeerd en schoongemaakt.



Alle oude componenten.



klaar, gereviseerd en wel. Alles getest, werkt weer als nieuw!.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Simon_Jaarsma

Gelukkig ben je er nu bekend mee. Kan je de mijne straks ook doen  :-D :-D

Weer mooi gedaan Jon!
VintageStereo op YT

BVB

Je bent een topper Jon!
Weer een Marantz gered!  :yes:

ranger

Jon hij speelt perfect bedankt voor het weer leven inblazen zowel de 170 als de 3250 toppie

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

Citaat van: ranger op april 27, 2019, 18:34:42
Jon hij speelt perfect bedankt voor het weer leven inblazen zowel de 170 als de 3250 toppie

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Mooi man.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: HAL9000 op april 24, 2019, 18:34:09
Ik heb ook de 3250 op de tafel gehad van dezelfde eigenaar. Alles werkte er wel van gelukkig werkte ook de phono stage nog. Heb alle elko's vervangen, alles door gesoldeerd en schoongemaakt.


Main board oud.



Die transistor is geoxideerd.



Alle elko's vervangen



Ook alles door gesoldeerd en schoongemaakt.



Alle oude componenten.



klaar, gereviseerd en wel. Alles getest, werkt weer als nieuw!.
Heeft rode i.p.v. blauwe led met bouwjaar te maken? Of hoort hier gewoon een blauwe in?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

ranger

Dat weet ik niet voor zover ik weet heeft er altijd een rode ingezeten Mischien weet Jon hier antwoord op

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk