Marantz PM 11S1 of PM KI Pearl

Gestart door TTTU, april 05, 2019, 16:12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

... wellicht voor jou niet, echter wel voor hem zelf. Het is zijn ervaren van, zijn waarheid.

Citaat van: TurboMarco op april 24, 2019, 21:15:38
Lekker nietszeggend dus  :schater:

TurboMarco

#16
Citaat van: xander32 op april 24, 2019, 22:55:47
... wellicht voor jou niet, echter wel voor hem zelf. Het is zijn ervaren van, zijn waarheid.
Prima maar wat hebben wij daar aan dan ? ,hij wil namelijk niets zeggen over hoe en wat hij gedaan heeft om tot zijn waarheid te komen .

Van Marcel kan ik mij een beeld vormen hoe zijn oordeel tot stand gekomen is ,hij kan in de winkel in no time een aantal apparaten naast elkaar zetten en een willekeur aan luidsprekers aansluiten ,anders had ik hem ook die vraag gesteld .

Voor het zelfde geld heeft iemand een versterker in een winkel aan het werk gezien/gehoord met een hele andere akoestiek en luidsprekers en met een slok op ,en vergelijkt de andere versterker in een hele andere omgeving op een ander tijdstip met ook nog eens verschillende kabeltjes .
Vind je het erg dat ik een oordeel dan bijzonder ongeloofwaardig vind ?

CiteerMeer heb ik er niet over te zeggen.
Nietszeggend dus .

Beetje het zelfde als beweren dat de aarde plat is met als argument dat je dat met eigen ogen gezien hebt .


(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Hoe jij er over denkt  Marco, moge duidelijk zijn, echter doet dat in het geheel niets af aan het ervaren van Audiofiel.


Ik hoop dat de ts een eigen oordeel gaat vormen, door zelf te gaan ervaren, door zelf te gaan luisteren. Iets al dan niet kopen op basis van enkel een ander z'n ervaren, lijkt mij tricky.

Citaat van: xander32 op april 06, 2019, 07:31:41
In een 1 op 1 vergelijk, verwacht ik dat de 11s1 ietwat meer naar het oude Marantz zal klinken, d.w.z. wat voller, warmer, dan de Pearl versies. Die staan te boek als meer open, wat meer fris/neutraal klinkende.

Hoe e.e.a. gaat uitpakken op jouw speakers en in jouw opstelling; daar kan m.i. niemand iets zinvols op afstand over zeggen.



Audiofiel

#18
Citaat van: TurboMarco op april 25, 2019, 00:19:41
Voor het zelfde geld heeft iemand een versterker in een winkel aan het werk gezien/gehoord met een hele andere akoestiek en luidsprekers en met een slok op ,en vergelijkt de andere versterker in een hele andere omgeving op een ander tijdstip met ook nog eens verschillende kabeltjes .
Vind je het erg dat ik een oordeel dan bijzonder ongeloofwaardig vind ?
Nietszeggend dus .

Zoals ik al gezegd heb, ik heb twee van de drie versterkers zelf gehad. Ik heb die dus heel goed en lang kunnen beluisteren in mijn eigen setup met verschillende luidsprekers. De PM-15S2LE heb ik verschillende keren uitgebreid thuis kunnen beluisteren in mijn eigen setup met verschillende luidsprekers. Ik denk dat ik dus een goed idee heb van hoe deze 3 versterkers klinken.

Verder had ik geen zin om mogelijks aan de zoveelste discussie deel te nemen over level matching, blind testen, ... . Ik wou enkel mijn ervaring meedelen aan de ts en die is dat ik vind dat de PM-KI Pearl en PM-14S1 (SE) gelijkaardig klinken terwijl de PM-15S2 LE een andere klank heeft.

Audiofiel

Citaat van: xander32 op april 24, 2019, 22:55:47
... wellicht voor jou niet, echter wel voor hem zelf. Het is zijn ervaren van, zijn waarheid.

Bedankt. :-)

TurboMarco

CiteerIk denk dat ik dus een goed idee heb van hoe deze 3 versterkers klinken.
Ja ?? Ik heb ook een goed idee over hoe deze 3 versterkers zich verhouden, en dat is ook van persoonlijke aard .

CiteerVerder had ik geen zin om mogelijks aan de zoveelste discussie deel te nemen over level matching, blind testen
Je begint er zelf over  :-P






(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: xander32 op april 25, 2019, 06:38:45
Hoe jij er over denkt  Marco, moge duidelijk zijn, echter doet dat in het geheel niets af aan het ervaren van Audiofiel.


Ik hoop dat de ts een eigen oordeel gaat vormen, door zelf te gaan ervaren, door zelf te gaan luisteren. Iets al dan niet kopen op basis van enkel een ander z'n ervaren, lijkt mij tricky.
Precies hoe ik er over denk doet in het geheel niets af aan het ervaren van de TS .
Ik sta dan ook geheel achter jouw raadgevingen aan het adres van de TS .

CiteerHoe e.e.a. gaat uitpakken op jouw speakers en in jouw opstelling; daar kan m.i. niemand iets zinvols op afstand over zeggen.
:gp:



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

#22
Een versterker versterkt.
Hoe een voorversterker daar zijn "klankkleur" aan geeft is een heel klein percentage.
(ik heb het niet over de kwaliteit van de gebruikte componenten, dat is een totaal ander verhaal)
Voor mensen met een normaal verpest gehoor nauwelijks waarneembaar, met de ogen dicht, voor de lieden met pitchperfect gehoor zal dat misschien ietsje pietsje uitmaken.
Zeg maar de oren en het brein van Ken I, maar waar iedereen aan voorbij gaat is dat Ken ook de jongste niet meer is en zijn gehoor nu anders is dan 20 jaar geleden  :-D

Uiterlijk speelt zeker mee, koop een versterker die je mooi vind, dan klinkt die ook vaak het beste  :wink:
Zo'n stoere 11 serie geeft een heel ander idee van geluid dan zo'n plattere jongen.
Ik heb nu een Ruby staan, ik vind het idee van de Ruby prima, dus een gelimiteerde versterker die je niet bij de Mediamarkt vind, maar of deze nu zoveel beter klinkt dan een PMA 2500, of de voorganger van de Ruby de Denon X8500H, nee !
Zoals je Yenken zeggen, "Proud of Ownership" is een belangrijk gegeven, zeker in de audio wereld.

Koop een versterker waar je een goed gevoel bij krijgt, dan heb je de juiste te pakken.
Wil je, of ben je op zoek naar een ander geluid, koop andere speakers, die maken 90% van het audio verhaal.

PS. waar ik wel stiekem aan verslaafd ben is de lucht van een nieuwe versterker !
Zoiets als de eeste weken in een nieuwe auto.
Denk als er een spuitbus op de markt komt met "nieuwe versterker" lucht, ik minder vaak een nieuwe versterker zou kopen.
Even in de rondte spuiten en je kan weer een paar weken voort...........  :-D  :-D

RHK

Ik luister nu al een tijd naar de combi Marantz SR7008  als voorversterker en de Rotel RMB-1575 als eindversterker.
Dat bevalt mij nog steeds prima. De SR is wel al 5 modellen verder met de 7013. Ben nog niet geneigd om zoiets aan te schaffen, omdat ik niet het idee heb dat het veel gaat schelen in de geluidsbeleving.(ziet er ook nog steeds het zelfde uit).  Ook mijn oren zijn al wat ouder trouwens.  :|
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

#24
Dat laatste laat ik ook meespelen. De middelen zijn er om nòg beter (?) te kopen, maar ga ik dat ook nog horen, en zo ja, gaat het mij ook zoveel meer luisterplezier geven? Dat laatste vraag ik mij af.

Wanneer ik straks mijn wilde grijze haren kwijt ben en rock muziek niet meer de hoofdmoot betreft, zou ik nog wel een keer buisjes willen, in de versterking wel te verstaan  :-D. Dat klinkt steevast anders, betreffende het zo voorname middengebied meer intens. En ja, zo'n alles in één Aurender (opslag, dac en streamer) lijkt mij ook wel wat, maar die prijzen ... voor dat geld ga ik nu nog liever op reis, om mooie ervaringen op te doen, om mooie mensen en dingen te zien en te ervaren.


Citaat van: RHK op mei 04, 2019, 08:52:35
Ik luister nu al een tijd naar de combi Marantz SR7008  als voorversterker en de Rotel RMB-1575 als eindversterker.
Dat bevalt mij nog steeds prima. De SR is wel al 5 modellen verder met de 7013. Ben nog niet geneigd om zoiets aan te schaffen, omdat ik niet het idee heb dat het veel gaat schelen in de geluidsbeleving.(ziet er ook nog steeds het zelfde uit).  Ook mijn oren zijn al wat ouder trouwens.  :|

hchifi.nl

wat een geouwehoer hier  :-D

Ik heb het niet over hoe een pearl klinkt, deze is kwa sound anders ''getuned'' dan een PM-15LE
Maar in basis zijn de 2 redelijk gelijk.

Een PM11 is gewoon meer machine... de Pearl hing meer marketing omheen en vond ik 10 jaar geleden wel overpriced (was namelijk maar 500 goedkoper dan een PM11S2....)

veel mensen betalen gewoon graag meer voor een mooi verhaal en ''gelimiteerde oplage'' badge.
Ik ben altijd wat down too earth met dit soort dingen.

een Pearl en ook wat oudere PM11S1 moet je beide mijn inziens voor rond de 1000 Euro kunnen kopen.
Beide zijn voor dat geld wel erg fraaie machines en degelijk geconstueerd (en waarde vast)

Conclusie : koop gewoon diegene waar je het beste gevoel bij hebt.. de meeste audiofielen kopen namelijk niet met alleen met de oren :-D 
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Brutus

Vergeet de faktor "ik wil hem hebben" niet. Ik wilde de PM11s3 omdat ik dit gewoon een prachtig beest vond, toen ik hem had klonk het fantastisch, ik hoorde van alles........maar mss deed de oude dat ook...geen idee.

Conclusie.......ik heb hem en gaat nooit meer weg (tenzij ik de loterij win)  :-D. Ik ben er nog steeds net zo happy mee als dag één. Dus een tip; koop nooit een versterker die je op een of andere manier niet aan staat, al is het visueel, dan ben je na een half jaar weer opzoek naar een andere.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Cornelis1921

Citaat van: Brutus op juli 05, 2019, 13:19:34
Vergeet de faktor "ik wil hem hebben" niet. Ik wilde de PM11s3 omdat ik dit gewoon een prachtig beest vond, toen ik hem had klonk het fantastisch, ik hoorde van alles........maar mss deed de oude dat ook...geen idee.

Conclusie.......ik heb hem en gaat nooit meer weg (tenzij ik de loterij win)  :-D. Ik ben er nog steeds net zo happy mee als dag één. Dus een tip; koop nooit een versterker die je op een of andere manier niet aan staat, al is het visueel, dan ben je na een half jaar weer opzoek naar een andere.
:gp: Mooi, goed en kernachtig verwoord, Bert. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiophylia Nervosa

Ik ben in het bezit geweest van de PM KI-Pearl samen met de SA KI-Pearl en deze bevielen mij heel goed en waarom was dat, omdat ik op dat moment heel erg blij was om zo'n set te mogen bezitten.

Geweldig om te zien en een heel mooi geluid.

Maar ik ben er wel achter gekomen dat Marantz niet zaligmakend is, natuurlijk is geluid zeer persoonlijk en jij luistert met jouw oren en niet met de mijne.

Na een tussenstop van een Roksan Kandy 2 ben ik nu in het bezit van een Electrocompaniet versterker en ik kan zeggen dat deze (in mijn oren) een PM KI-Pearl volledig weg speelt qua snelheid, plaatsing en in looks (strictly persoonlijk natuurlijk).

De KI-Pearl is een goede serie, mocht je die voor weinig kunnen scoren, dan moet je dat doen.

Succes met de keuze.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Frits Denon

Citaat van: CBdicX op mei 04, 2019, 08:06:49
Een versterker versterkt.
Hoe een voorversterker daar zijn "klankkleur" aan geeft is een heel klein percentage.
(ik heb het niet over de kwaliteit van de gebruikte componenten, dat is een totaal ander verhaal)
Voor mensen met een normaal verpest gehoor nauwelijks waarneembaar, met de ogen dicht, voor de lieden met pitchperfect gehoor zal dat misschien ietsje pietsje uitmaken.
Zeg maar de oren en het brein van Ken I, maar waar iedereen aan voorbij gaat is dat Ken ook de jongste niet meer is en zijn gehoor nu anders is dan 20 jaar geleden  :-D

Uiterlijk speelt zeker mee, koop een versterker die je mooi vind, dan klinkt die ook vaak het beste  :wink:
Zo'n stoere 11 serie geeft een heel ander idee van geluid dan zo'n plattere jongen.
Ik heb nu een Ruby staan, ik vind het idee van de Ruby prima, dus een gelimiteerde versterker die je niet bij de Mediamarkt vind, maar of deze nu zoveel beter klinkt dan een PMA 2500, of de voorganger van de Ruby de Denon X8500H, nee !
Zoals je Yenken zeggen, "Proud of Ownership" is een belangrijk gegeven, zeker in de audio wereld.

Koop een versterker waar je een goed gevoel bij krijgt, dan heb je de juiste te pakken.
Wil je, of ben je op zoek naar een ander geluid, koop andere speakers, die maken 90% van het audio verhaal.

Speakers. Klopt! Ik denk dat ik inmiddels een paar redelijke versterkers in huis heb. En ik blijf maar ontdekken met andere speakers. Inmiddels weer erg vintage, maar het klinkt hier voor mij super. Koop de PM waar je het beste gevoel bij hebt/krijgt op jouw speakers. Jouw oren geven vanzelf het goede antwoord.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4