Tannoy ls op MP

Gestart door xander32, april 05, 2019, 09:22:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Citaat van: xander32 op april 21, 2019, 06:41:15
Een eigen fabrikaat;

https://link.marktplaats.nl/m1401984943
Is het net niet naar mijn idee, maar het is wel netjes gedaan.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin


Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op april 25, 2019, 22:37:46


Bruut hoor.
Erg 80s, maar zijn zeker bijzonder gezien de vraagprijs en vermoedelijk ook dito prestaties. Echter verder te weinig verstand van.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin

Dit setje zelf ook nog nooit gehoord, wel de normale DMT's.
Dat zijn gewoon heel erg fijne luidsprekers die nou niet echt magertjes zijn in het laag.
En hier hebben ze gewoon nog een 15" woofer onder getrapt.
Ik hou er wel van.
Ik heb hier ook 4x 15" voor mn neus, en dat is best bruut.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op april 25, 2019, 22:50:33
Dit setje zelf ook nog nooit gehoord, wel de normale DMT's.
Dat zijn gewoon heel erg fijne luidsprekers die nou niet echt magertjes zijn in het laag.
En hier hebben ze gewoon nog een 15" woofer onder getrapt.
Ik hou er wel van.
Ik heb hier ook 4x 15" voor mn neus, en dat is best bruut.
En dan ben jij nog iets goedkoper uit. Kan me inderdaad voorstellen dat die ls van jou genoeg druk geven.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin

#36
Ja ik zit wat dat betreft voor een dubbeltje op de eerste rij, zeker weten.
Ik geef wat toe op het crispy hoog, vast op te lossen met verse filtering.
Maar ik overtref het met een loepzuivere laag en midlaag.
Inderdaad met een behoorlijke punch als het moet.
Voordeel van mijn opstelling is dat de subs actief zijn, dus af te regelen.
Daarbij schuif ik ook graag aan een EQ als ik het gevoel heb iets te missen of juist iets aan het overdrijven ben.
Dat kan natuurlijk ook een aanpassing in hoog of midden zijn, niet enkel laag.

Je gooit gewoon 16/18/20 kHz omhoog en je hebt een crispyer geluid.
500hz iets naar beneden en je laat wordt strakker.
2khz iets omhoog geeft het laag meer attack.
Beetje klooien, lekker.

TurboMarco

Citaat van: marvin op april 25, 2019, 22:50:33
Dit setje zelf ook nog nooit gehoord, wel de normale DMT's.
Dat zijn gewoon heel erg fijne luidsprekers die nou niet echt magertjes zijn in het laag.
En hier hebben ze gewoon nog een 15" woofer onder getrapt.
Ik hou er wel van.
Ik heb hier ook 4x 15" voor mn neus, en dat is best bruut.
:kwijl: 4x15 " ,ik ben al erg gelukkig met slechts 1x15 "

Meer ruimte heb ik ook niet meer om het kwijt te kunnen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

i2Paq

Schaamteloze zelfpromotie!  :angel:

Tannoy "Berkeley', https://link.marktplaats.nl/m1401579467
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Vinyl_Fuchs

Citaat van: i2Paq op april 26, 2019, 10:37:56
Schaamteloze zelfpromotie!  :angel:

Tannoy "Berkeley', https://link.marktplaats.nl/m1401579467
Wat komt ervoor in de plaats?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

i2Paq

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 26, 2019, 13:54:02
Wat komt ervoor in de plaats?

Die zijn er al: Perfect Performer SoundStone 2x 16.5

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Vinyl_Fuchs

Citaat van: i2Paq op april 26, 2019, 17:25:48
Die zijn er al: Perfect Performer SoundStone 2x 16.5


Aparte jongens en gewichtig ook nog. Heb de site even doorgelezen. Hoe ben je die op het spoor gekomen?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

i2Paq

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 26, 2019, 22:41:43
Aparte jongens en gewichtig ook nog. Heb de site even doorgelezen. Hoe ben je die op het spoor gekomen?

Meer dan 5 jaar geleden via iemand (TubeJack) van een buurtforum deze luidsprekers voor het eerst gehoord.
Over de jaren heen als ik bij hem was bleven deze luidsprekers mijn verwonderen maar nooit gevraagd welke het waren en dus nooit gekeken of ze binnen budget zaten.

Zelfs een Leak 70 aan deze luidsprekers geven het "wauw" effect.

Drie weken geleden op goed geluk een oproepje op MP geplaatst omdat ze niet meer nieuw te krijgen zijn.

Bleek er net een eigenaar te zijn die ze wel wilde verkopen, lucky me  pompom

Gaan luisteren en ook bij hem deden ze mij ook verbazen.

Besluit werd snel en makkelijk genomen, de kans dat je ze ooit nog eens op MP ziet is kleiner dan de loterij winnen (hoop ik  :-D )

Zelfs aan mijn Linn klinken ze fantastisch, de Tannoy mogen dus weg evenals de Klasse D monoblokken met Wappers.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Vinyl_Fuchs

Citaat van: i2Paq op april 27, 2019, 12:07:10
Meer dan 5 jaar geleden via iemand (TubeJack) van een buurtforum deze luidsprekers voor het eerst gehoord.
Over de jaren heen als ik bij hem was bleven deze luidsprekers mijn verwonderen maar nooit gevraagd welke het waren en dus nooit gekeken of ze binnen budget zaten.

Zelfs een Leak 70 aan deze luidsprekers geven het "wauw" effect.

Drie weken geleden op goed geluk een oproepje op MP geplaatst omdat ze niet meer nieuw te krijgen zijn.

Bleek er net een eigenaar te zijn die ze wel wilde verkopen, lucky me  pompom

Gaan luisteren en ook bij hem deden ze mij ook verbazen.

Besluit werd snel en makkelijk genomen, de kans dat je ze ooit nog eens op MP ziet is kleiner dan de loterij winnen (hoop ik  :-D )

Zelfs aan mijn Linn klinken ze fantastisch, de Tannoy mogen dus weg evenals de Klasse D monoblokken met Wappers.
HB
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Geen Tannoy, maar een minstens zo opvallende verschijning; https://link.marktplaats.nl/m1364044025