Zwart beeld wel geluid

Gestart door Topklusser, april 01, 2019, 11:43:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Topklusser

Ik heb al een aantal jaren een Marantz reciever type sr5009  nieuw gekocht. Mijn probleem is dat als ik tv of film zit te kijken via mijn versterker er na ongeveer 10 tot 15 min mijn beeld op zwart gaat. Mijn geluid blijf ik gewoon horen. Het duurt tussen de 10 tot 15 sec dan heb ik weer beeld. In mijn tv komt te staan dat er geen verbinding meer is. Soms is het 1 keer maar kan ook vaker voorkomen. Ik was hier zo klaar mee dat ik vandaag een andere reciever heb gekocht.  Een Marantz sr6013 en je gelooft het of niet het probleem is er nog steeds. Als ik rechtstreeks tv kijk van de ziggobox naar de tv zonder tussenkomst van de reciever dan heb ik het probleem niet. Of ik nu via mijn dvd speler kijk of via mijn blue ray speler of via mijn kodikastje of via mijn ziggobox, het probleem is bij alle beelddragers het zelfde. Wie heeft enig idee wat dit toch kan zijn.

Mvg Dirk

Maarten110

HDMI kabel ook al eens gewisseld?

Het lijkt me te vaag dat het in de kabel zou kunnen liggen, maar je weet maar nooit, er zijn gekkere dingen opgelost door het vervangen of zelfs maar verleggen van kabels.

Topklusser

Bedankt Maarten, ga het zeker doen. Ik laat het je weten of het wat uitmaakt.
Mvg Dirk

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Topklusser

Ik vanmorgen nieuwe hdmi kabels besteld. Ga ze allemaal vervangen. Wat ik ook probeer, het probleem blijft. Ik dacht dan allemaal maar vernieuwen. Laten we het hopen dat dit het is.
Laat het jullie weten :yes:
Mvg Dirk

Marvin

Zou toch iets moeten doen, succes!

Topklusser

Zo, hier weer een update. Heb gelijk alle kabels maar vernieuwd. Netwerk kabels, hdmi kabels en nog een paar andere kabels. Maar helaas het probleem was hier niet mee opgelost.
Was eigenlijk ten einde raad. Heb dit probleem al zo lang dat ik dacht dit valt niet op te lossen, maar!!!!!
Ik kreeg zomaar een ingeving? Ja ik heb tussen mijn router en de verschillende apparaten die aangesloten zijn op mijn netwerk een signaalversterker zitten. Deze versterker lag tegen de beveiligde stekkerdoos aan. Het is nogal krap achter het kastje waar alles inzit. Heb deze versterker verplaatst en het probleem is er niet meer. Jullie kunnen je wel voorstellen hoe blij ik ben. Na jaren van dit probleem te zijn verlost. Het is zo'n stekkerdoos die beveiligd overspanning na bv blikseminslag.   pompom hello  hello

Marvin

Maar goed, wel allemaal nieuwe kabels. [emoji23]

Topklusser

Ja idd, maar dat had niet gehoeven, maar dat wist ik toen nog niet. Zo zie je maar je moet ook niets uitsluiten. Maar de kabels is geen verkeerde investering. Wel gelijk allemaal dezelfde , staat wel heel mooi. Ook al zie je er niets meer van😁

Marvin

Ja dat is jammer natuurlijk, belangrijkste is dat het opgelost is.

Topklusser

Helaas het is toch niet opgelost HLPwie heeft er een oplossing????

Marvin

Vond het al vreemd dat dat de oorzaak was, geen idee verder.

Maarten110

#12
poehee, dat is een tegenvaller. Ik zou het zo ook niet weten.

Heb je toevallig een reserve-TV op je slaapkamer? Of in de familie?

Heb je nog verbindingen die via wifi lopen of alles hardwired?

Wat voor je signaalversterker heb je eigenlijk? Want als je een slecht signaal versterkt, versterk je de fout gewoon mee.

geoffreyvanvugt

Ik denk zelf aan een HDMI board probleem. Mijn buuv heeft dezelfde 5009 en had dit euvel ook. Je hebt toch niet perongelijk een HDMI kabel eruit getrokken toen de 5009 aan stond?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Citaat van: geoffreyvanvugt op april 09, 2019, 13:33:07
Ik denk zelf aan een HDMI board probleem. Mijn buuv heeft dezelfde 5009 en had dit euvel ook. Je hebt toch niet perongelijk een HDMI kabel eruit getrokken toen de 5009 aan stond?


Ik lees net dat je een nieuwe receiver hebt gekocht dus kan het 99% niet aan board liggen. Misschien ingang HDMI van TV? Wat voor HDMI kabels heb je trouwens nu? Ik heb dit euvel ooit eens met de PS4 gehad. Daar had ik van PS4 naar receiver een gedateerde HDMI kabel in. Je hebt er wel een kabel in die alles aankan qua resolutie enz....?

En niet de Action versie. Daar staat wel op dat deze dat kunnen maar dat is niet waar.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360