nieuwe tv dac vintage reciever

Gestart door nicodemol, maart 30, 2019, 19:48:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nicodemol

oke ik heb dus een nieuwe tv een samsung qe75q7f en wil deze aansluiten op mijn vintage reciever marantz 2250b.
met mijn oude tv ging dit gewoon met rca kabels en prima geluid.aangezien mijn nieuwe tv geen tulp aansluiting heeft maar wel een optische aansluiting heeft dacht ik dat dit met een dac op te lossen zou moeten zijn.
maar na het aansluiten krijg ik wel geluid maar ook heel veel brom.
aansluiting als volgt. vanuit mijn one connect box een optichekabel naar dac vandaar uit rca naar aux van reciever.
maar veel brom dus ik heb 2 verschillende merken geprobeerd,konig en een van afintek maar bij de 1 nog erger als de ander.
zou toch graag deze Setup willen dus wie weet een oplossing???

mvg nico

Maus

Heb je nog een radio antenne in de receiver zitten? Zoja trek die eens los en probeer het dan?

nicodemol


agr64

Kan het zijn dat de analoge uitgangen van je dac nok zijn? M.a.w. probeer je tv eens via koptelefoon uit (mist die nog op een moderne tv zit?) rechtstreeks op de aux van je versterker....

nicodemol

wat bedoel je met nok zijn? en nee er zit geen koptelefoon uitgang op de tv.

nicodemol

nou schiet mij maar lek het is dus alleen als ik Netflix aanzet? of het nu via de ziggo is of apple tv maakt niet uit.
bij alle andere kanalen krijg ik gewoon goed geluid.

Frits Denon

Heb ik ook. Aleen bij Netflix. Ik moet dan via de geluidsinstellingen van de TV iets met SPDIF doen: Van Auto telkens weer PCM kiezen en dan is het geluid goed. Moet bij keuze voor Netflix steeds opnieuw. Ben benieuwd of dit bij jou ook het geval is.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Vinyl_Fuchs

Zo had ik laatst in geluidsopties van tv naar Dolby Digital geschakeld en toen kreeg ik via netflix geen (5.1) geluid meer. Behalve wanneer ik via Netflix stereo i.p.v. 5.1 selecteerde.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

nicodemol

ik krijg het geluid niet goed ook als ik de naar tv naar optisch verbinden schakelt.
maar goed als ik telkens alles eerst moet inschakelen om een filmpje of serie te bekijken ben ik er wel gauw keer mee denk.
ik denk dat ik maar de stereo maar gewoon voor muziek houd en een soundbar er bij zet.
de samsung samsung hw-n950 lijkt me wel wat.

Maus

Gebruik je verstand, en blijf weg van Samsung :D Er zijn zoveel mooiere.

nicodemol

ja,..welke zou jij adviseren om te bekijken?luistren,..de reviews zijn wel goed wat betreft de samsung.

Marvin

Als je beseft dat die Samsung geen complete bioscoop kan vervangen, dan is er niks mis met zo'n Samsung soundbar.
Over het algemeen ook best goed te vinden op MP voor niet al te veel Euro's.

Maus

Ik heb helaas een afkeer tegen het merk, al werkt m'n telefoon van de zaak best aardig.

De reviews op internet zijn van mensen die een soundbar kopen. Die schrijven dan vol lof over het ding want ja, ze hebben er net een gekocht voor teveel geld. En oren hebben ze niet want dan hadden ze geen soundbar gekocht...

En samsung maakt immers ook prima wasmachines, gaan pas na 3 jaar kapot. ;D

Marvin

Ja dat is ook een mening.... [emoji4]