Welke beeldweergevers gebruiken we en wat zijn de ervaringen 📺

Gestart door xander32, maart 30, 2019, 08:51:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bert50

Sinds 7-2018 een Samsung Qled F9 55 inch


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Een 65" of groter is tegenwoordigs ruim beschikbaar, maar niet altijd beter. E.e.a. is m.i. vooral ook afhankelijk van de kijkafstand en het gebruik. Mijn broer heeft er een 65" staan en zit daar een 2,5 meter vanaf; dat is indrukwekkend maar kijkt echt niet relaxed. Je kan op die korte afstand niet het gehele beeld overzien. Ik ervaar dat als vermoeiend bij het volgen van content via de decoder  :yes:. Wellicht wanneer je vooral films etc kijkt (wanneer de tv een beamer moet 'vervangen'), is een grotere diameter wel een must (?).

jrm

Citaat van: TurboMarco op maart 30, 2019, 10:48:06
Ja dat kan je wel stellen  :-)
Maar zo als het nu is voelt het gewoon niet goed ,met name live registraties staat er een enorm geluidsbeeld en kijk ik naar een poppenkast ,het is dan niet tastbaar meer en ik stoor mij daar al langer aan .

Daar heb je inderdaad een goed punt, dat was in het begin bij de eerste 5.1 opstellingen een geluids ervaring, maar het beeld op de "oude" televisie bleef ver achter.

Marvin

Beeld moet gewoon groot zijn, punt.
Formaat went snel, dus neem iets groots.
Vind een beamer fijner kijken dan een grote tv.
Maar een tv is wellicht iets praktischer in dagelijks gebruik.

Heb een Sony hi-black Trinitron gehad, een JVC beeldbuis (top ding), een LG lcd'tje, Panasonic Vierra Plasma (ook een top ding). Epson EMP TH980, en nu een Epson EH TW9200  (wederom een top apparaat)!
Op de slaapkamer een Samsung LCD.

pameijer

Ik moet me hier behelpen met een LG OLED 55" en een JVC X7900 beamer. Gelukkig zit Kinepolis vlakbij mijn huis  pompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin



sjoek

Hier staat in de woonkamer een 43 inch 3d tv van ongeveer 8 jaar oud. En ik de slaapkamer hangt een 40 inch sharp..
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Afgelopen week nog een stukje tv gekeken op mijn ex Pana plasma die naar m'n schoonvader is gegaan; dan valt echt op hoe zeer de huidige Philips oled een vooruitgang is. Niet te vergelijken. Voorts afgelopen weekend in een B&B gezeten, daar hing een Samsung lcd uit 2016; wat een weinig contrastrijk en onscherp beeld. Ook t.o.v. die ex plasma uit 2014. Maar beiden komen uit een andere prijsklasse, daarmee is het wellicht niet geheel fair om te vergelijken.

TurboMarco

Citaat van: xander32 op april 08, 2019, 07:49:06
Afgelopen week nog een stukje tv gekeken op mijn ex Pana plasma die naar m'n schoonvader is gegaan; dan valt echt op hoe zeer de huidige Philips oled een vooruitgang is. Niet te vergelijken. Voorts afgelopen weekend in een B&B gezeten, daar hing een Samsung lcd uit 2016; wat een weinig contrastrijk en onscherp beeld. Ook t.o.v. die ex plasma uit 2014. Maar beiden komen uit een andere prijsklasse, daarmee is het wellicht niet geheel fair om te vergelijken.
stupid

De plasma van ons was destijds 1800,- ,nu loop ik de Mediamarkt binnen en zie tv's die 1k minder kosten en toch wel een veel mooier beeld hebben .
Wat gaat die techniek snel zeg !  :-o
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Bert Poelman

Sinds een paar maandjes een Panasonic 4k (2018 model); kom van een, lach niet, Medion 325... wat een verbetering; vooral met de AppleTV 4k eraan! We beleven nu weer plezier aan tv kijken, streamen vooral Ultra HD van Netflix, met een NR1606 en een eenvoudige JBL set (5.1)

xander32

Cool  :mrgreen:. Ik kan het mij voorstellen dat dit een flinke sprong voorwaarts is  :yes:.

Citaat van: Bert Poelman op april 10, 2019, 18:23:48
Sinds een paar maandjes een Panasonic 4k (2018 model); kom van een, lach niet, Medion 325... wat een verbetering; vooral met de AppleTV 4k eraan! We beleven nu weer plezier aan tv kijken, streamen vooral Ultra HD van Netflix, met een NR1606 en een eenvoudige JBL set (5.1)

211

Slaapkamer : 65inch Panasonic Plasma
Woonkamer : 65inch Samsung Qled Q9FN

Beide hebben zo hun voordelen. Voor de woonkamer nog even getwijfeld over een 75Inch, maar 65inch is wat subtieler...  :wink:
Zolang je maar geniet....

WilliamB

In de huiskamer 1,2  en in mijn ht ruimte op 3 meter  :evil:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Bert Poelman

Citaat van: xander32 op april 10, 2019, 18:49:25
Cool  :mrgreen:. Ik kan het mij voorstellen dat dit een flinke sprong voorwaarts is  :yes:.

Tv kijken is weer een belevenis