Welke beeldweergevers gebruiken we en wat zijn de ervaringen 📺

Gestart door xander32, maart 30, 2019, 08:51:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Zoals de titel;

Welke beeldweergevers gebruik(te) je (tv, beamer, anders - namelijk ...) en wat zijn jouw ervaringen met deze?



Zelf ben ik van een Philips Matchline beeldbuis gekomen (nog zo'n bak van een meter diep, met ingebouwde sub), waarmee destijds veel problemen. Rode strepen door het beeld, hetgeen overigens wel netjes is verholpen door de leverancier. Daarna een eerste 32" lcd tv van Sharp, waarna er een eerste 46" Panasonic plasma kwam. Dat was echt een flinke stap voorwaarts op hetgeen ik voordien er had staan. Daarop volgde een tweede Panasonic plasma (ST serie) dit maal 50". Die bracht een beperkte smart functionaliteit en wat meer contrast en scherpte.

En nu sinds enkele maanden een oled tv met een soort van geïntegreerde soundbar (Philips - B&W). Deze is weer zo'n stap voorwaarts t.o.v. de voorgaande plasma tv. Echt een grote stap voorwaarts betreft scherpte, contrast en detaillering. Daarnaast is het geluid ook flink opgewaardeerd; deze kent een voller, rijker geluid en een veel betere verstaanbaarheid. En het smart gedeelte is tevens veel meer volwassen, met o.a. geintegreerde Netflix app en Chromecast. Ook is deze tv middels spraakcommando's te besturen.

Vinyl_Fuchs

#1
Hier vanaf 2000 tot eind 2014 een zilveren 32 inch Philips Matchline: niet kapot te krijgen. En nu een zwarte 55" Sony Bravia KDL 55W829B 3d smart-tv naar volle tevredenheid. Niks te klagen over tv-geluid. Bij F1 en films gaat de Philips HT-set aan.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Peter Kudelstaart

Ik heb zelf 2 Panasonic plasma's waarvan de nieuwste de V20 is. Wat zijn jouw ervaringen met HD-kwaliteit televisieuitzendingen? Ik heb wat Oleds in winkels gezien met standaard Ziggo en daar was ik niet kapot van. Kan een kwestie van instellen zijn natuurlijk.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

jrm

Hier tot op heden geen tv!
Des te meer tijd voor muziek  :schater:

TurboMarco

Een 8 jaar oude Samsung 51" plasma ,hij begint nu wel slecht te worden want met regelmaat verschijnt er een licht verkleurde gloed in het paneel .
Van de zomer toch maar een kijken naar een 75"lcd want de 51" vind ik onderhand ook veel te klein .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jrm

Citaat van: TurboMarco op maart 30, 2019, 10:30:38
Een 8 jaar oude Samsung 51" plasma ,hij begint nu wel slecht te worden want met regelmaat verschijnt er een licht verkleurde gloed in het paneel .
Van de zomer toch maar een kijken naar een 75"lcd want de 51" vind ik onderhand ook veel te klein .

:schater:
Dus niet alleen muziek, maar ook de beeldweergave op max!

TurboMarco

Citaat van: jrm op maart 30, 2019, 10:36:07
:schater:
Dus niet alleen muziek, maar ook de beeldweergave op max!
Ja dat kan je wel stellen  :-)
Maar zo als het nu is voelt het gewoon niet goed ,met name live registraties staat er een enorm geluidsbeeld en kijk ik naar een poppenkast ,het is dan niet tastbaar meer en ik stoor mij daar al langer aan .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

We kijken hier vooral naar HD materiaal via de KPN decoder en dat is zeker geen straf. Oude series of films vallen echter wel door de mand. Maar daarvoor hebben we Netflix; 4k is echt onwijs goed.


Citaat van: Peter Kudelstaart op maart 30, 2019, 10:16:31
Ik heb zelf 2 Panasonic plasma's waarvan de nieuwste de V20 is. Wat zijn jouw ervaringen met HD-kwaliteit televisieuitzendingen? Ik heb wat Oleds in winkels gezien met standaard Ziggo en daar was ik niet kapot van. Kan een kwestie van instellen zijn natuurlijk.

renes59

#8
Wij kijken naar een 3 jaar oude 32 inch Samsung met volle tevredenheid en dan vooral naar Deutsche Krimi's op de ARD en ZDF.
Geen HT gebeuren, er staat zelfs geen stereo in de woonkamer alleen een Tivoli tafelradio.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

niwdE

OLED, hoe groter hoe beter!
We hebben nu een 65" staan, prachtig beeld en goed geluid.
Kost wel war, maar je krijgt er ook wat voor terug.
Nog steeds via satelliet, maar hoe lang nog?

Nou goede programma's nog, techniek, natuur, muziek en cultuurdocumentaires in 4K HDR, of mooie buitensport in volle zon.

Heb geen Netflix of zo, maar op YouTube is ook veel te vinden. YT wil tegenwoordig geld aan je verdienen door reclames in te lassen die je dan tegen betaling kunt overslaan :-(

Smart TV hebben besturingssystemen nodig, op LG 's WebOS is wel wat af te dingen.
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

jowa

Begonnen met een Philips beeldbuis van wel liefst 29".
Toen die het begaf zeker een jaar geen tv gehad.
Vervolgens eind 2009 een Sony 46Z4000 gekocht, welk nog geen vier jaar later kuren kreeg.
Deze vervangen door een Sony KDL 50W828B, welk nu nog naar volle te vredenheid zijn dienst doet.
Hierop aangesloten een Focal Dimension Soundbar + Subwoofer. Geluidskwaliteit is hierdoor met sprongen er op vooruit gegaan.

Bronnen: fhd receiver van XS4ALL die ook dienst doet als Netflix/Videoland/Youtube streamer.
Daarnaast nog de UD5005 voor de Blurays/DVDs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RHK

Na diverse conventionele tv's met beeldbuizen te hebben gehad, in 2003 de eerste JVC lcd 40 inch gekocht. Destijds was de eerste ervaring, wat is dat een groooot scherm zeg. Daarna vanwege het virus door de tijd heen, steeds een stap groter met LG schermen. De laatste staat nog steeds naar volle tevredenheid in de woonkamer te snorren;
een LG oled 65inch, de  65E6V. De laatste versie met nog 3D weergave. Superbeeld!
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Stadium III

Nu een 75 inch Sony led
Daarvoor 60/46/42 inch en dan door naar de beeldbuis

75 inch 4k precies goed
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

NB

40 inch Sharp, van 4 jaar oud. In mijn slaapkamer 32 inch LG .
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

AkTeVox