Buizen dac

Gestart door xander32, maart 22, 2019, 12:03:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Heel lang geleden hebben we vier Marantz (sa) cdp's met elkander vergeleken en daar waren echt duidelijk hoorbare verschillen. Zelfs in dien mate dat één van de betrokkenen de dag erna zijn speler te koop zette om te gaan upgraden  :-D.

De verschillen zaten m.n. in de resolutie en de sounding. De twee duurste spelers gaven domweg meer details weer dan de andere twee en lieten beide een ietwat van elkaar verschillende sounding horen. De KI Pearl klonk wat meer open en slank t.o.v. de 11s2, die wat voller, kleurrijker klonk. Een kwestie van smaak, van voorkeur en zeker niet van beter of slechter.

Citaat van: renes59 op maart 24, 2019, 16:00:09
Detailherstel b.v., herstel? Al die kabelverhalen die je leest, ''gebruik deze kabel en je hebt als het ware een andere installatie''
Of dac/ jitter clock/ loopwerk/ laser invloed hebben op het geluid weet ik niet nog nooit een vergelijk daarin meegemaakt.
Verschil dure goedkope cd speler begin ik steeds meer mijn twijfels in te krijgen. Heb ooit een verbouwde sa7001 gekocht omdat we verschil dachten te horen maar als ik deze nu vergelijk met mijn oude cd60 dan hoor ik geen verschil.
Meer in het algemeen, de marketingafdeling of verkoopafdeling is meer in staat dan de afdeling ontwikkeling of productie. Er worden dingen verkocht die helemaal niet waar kunnen worden gemaakt.

jowa

Citaat van: xander32 op maart 24, 2019, 16:23:26
Heel lang geleden hebben we vier Marantz (sa) cdp's met elkander vergeleken en daar waren echt duidelijk hoorbare verschillen. Zelfs in dien mate dat één van de betrokkenen de dag erna zijn speler te koop zette om te gaan upgraden  :-D.

De verschillen zaten m.n. in de resolutie en de sounding. De twee duurste spelers gaven domweg meer details weer dan de andere twee en lieten beide een ietwat van elkaar verschillende sounding horen. De KI Pearl klonk wat meer open en slank t.o.v. de 11s2, die wat voller, kleurrijker klonk. Een kwestie van smaak, van voorkeur en zeker niet van beter of slechter.

Dat te koop zetten deed/doet desbetreffende persoon wel vaker. [emoji12]

Wat betreft de verschillen tussen de cdp's, die waren in de set van Drees overtuigend aanwezig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

[emoji16][emoji16][emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

xander32

Maar deze move was zeker goed te begrijpen; al hetgeen je bij de bron laat liggen komt verderop in de keten echt niet meer goed.

Citaat van: jowa op maart 24, 2019, 16:45:56
Dat te koop zetten deed/doet desbetreffende persoon wel vaker. [emoji12]

Wat betreft de verschillen tussen de cdp's, die waren in de set van Drees overtuigend aanwezig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jowa

Move was zeker goed te begrijpen. :yes:



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk