Buizen dac

Gestart door xander32, maart 22, 2019, 12:03:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32




Ik kende dit concept nog niet, een dac met buisjes. Echter niet vreemd, een kennis heeft een cdp met buisjes, dus waarom geen dac.

renes59

#1
De DAC is toch de chip, de buisjes zitten in het vervolg? MF had vroeger ook zoiets.
Ik vind het groot en zal niet goedkoop zijn. Ik heb buizenversterkers maar om nu een dac of cd-speler met buizen te willen hebben?, ik geloof het niet, versterking is genoeg buizen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Zoek maar eens op Audio Research DAC9.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Paul

Citaat van: renes59 op maart 22, 2019, 12:21:58
De DAC is toch de chip, de buisjes zitten in het vervolg? MF had vroeger ook zoiets.
Ik vind het groot en zal niet goedkoop zijn. Ik heb buizenversterkers maar om nu een dac of cd-speler met buizen te willen hebben?, ik geloof het niet, versterking is genoeg buizen.
Als Diana Krall langs de gloeiende buisjes gaat .......  Je weet het niet.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 22, 2019, 14:41:38
Zoek maar eens op Audio Research DAC9.
Toch hetzelfde verhaal de buisjes komen nadat de chip het werk heeft gedaan.
Van digitaal naar analoog doet de chip en dan versterkt een buisjes ding het signaal naar een bruikbaar signaal. Of zie ik dat verkeerd?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: Paul op maart 22, 2019, 14:56:25
Als Diana Krall langs de gloeiende buisjes gaat .......  Je weet het niet.
Dan heeft ze een blaar. 8-)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op maart 22, 2019, 15:51:51
Toch hetzelfde verhaal de buisjes komen nadat de chip het werk heeft gedaan.
Van digitaal naar analoog doet de chip en dan versterkt een buisjes ding het signaal naar een bruikbaar signaal. Of zie ik dat verkeerd?
Nee, klopt.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

lilschuller

Er gaat niks boven een goede buizen dac en een goede buizen versterker voor muziek te luisteren.  Ik heb diversen buizen en Transistor versterkers mogen luisteren.
Ik heb zelf een pm11s3😁😁😁 waar ik heel te vreden mee ben.

xander32

#8
... ik heb de tekst eens doorgelezen; wat een bijzondere woordkeuze, in bijna iedere zin staat minimaal één keer superieur  shutup. Tevens viel mij onderstaande op, qoute;

"in de digitale klok, biedt dit ontwerp een enorm superieure resolutie, detailherstel, verbeterde helderheid, verbeterde definitie en detail van boven naar beneden," aldus PrimaLuna."

Detailherstel  :roll: ? Hoe dan 🤔 ?

Maus

Weleens van oversampling gehoord?

xander32

Ja, maar deze is toch bedoelt om het ruisniveau naar beneden te brengen? Je kan er toch geen details mee herstellen. Indien beschadigd/onvolledig bronmateriaal, kan dan een dac deze weer repareren? Gaat die hetgeen verloren is gegaan erbij verzinnen? Hoe dan?

Citaat van: Maus op maart 24, 2019, 12:18:18
Weleens van oversampling gehoord?

renes59

Afdeling marketing/verkoop is tot veel in staat, waarmaken kunnen ze het niet. Ze verkopen soms dingen die ze graag hadden willen horen, als dat dan niet lukt krijgen de mensen die het moeten ontwikkelen en produceren het op de schuld. Niet alleen in de audio zo, het is de grote strijd tussen verkoop en productie.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op maart 24, 2019, 13:13:35
Afdeling marketing/verkoop is tot veel in staat, waarmaken kunnen ze het niet. Ze verkopen soms dingen die ze graag hadden willen horen, als dat dan niet lukt krijgen de mensen die het moeten ontwikkelen en produceren het op de schuld. Niet alleen in de audio zo, het is de grote strijd tussen verkoop en productie.
M.b.t. buizen in een dac of cd-speler? Of er geen verschil bestaat tussen een goedkope of dure cd-speler? Of in het feit dat dac/ jitter clock/ loopwerk/ laser geen invloed heeft op het geluid?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 24, 2019, 14:31:58
M.b.t. buizen in een dac of cd-speler? Of er geen verschil bestaat tussen een goedkope of dure cd-speler? Of in het feit dat dac/ jitter clock/ loopwerk/ laser geen invloed heeft op het geluid?
Detailherstel b.v., herstel? Al die kabelverhalen die je leest, ''gebruik deze kabel en je hebt als het ware een andere installatie''
Of dac/ jitter clock/ loopwerk/ laser invloed hebben op het geluid weet ik niet nog nooit een vergelijk daarin meegemaakt.
Verschil dure goedkope cd speler begin ik steeds meer mijn twijfels in te krijgen. Heb ooit een verbouwde sa7001 gekocht omdat we verschil dachten te horen maar als ik deze nu vergelijk met mijn oude cd60 dan hoor ik geen verschil.
Meer in het algemeen, de marketingafdeling of verkoopafdeling is meer in staat dan de afdeling ontwikkeling of productie. Er worden dingen verkocht die helemaal niet waar kunnen worden gemaakt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op maart 24, 2019, 16:00:09
Detailherstel b.v., herstel? Al die kabelverhalen die je leest, ''gebruik deze kabel en je hebt als het ware een andere installatie''
Of dac/ jitter clock/ loopwerk/ laser invloed hebben op het geluid weet ik niet nog nooit een vergelijk daarin meegemaakt.
Verschil dure goedkope cd speler begin ik steeds meer mijn twijfels in te krijgen. Heb ooit een verbouwde sa7001 gekocht omdat we verschil dachten te horen maar als ik deze nu vergelijk met mijn oude cd60 dan hoor ik geen verschil.
Meer in het algemeen, de marketingafdeling of verkoopafdeling is meer in staat dan de afdeling ontwikkeling of productie. Er worden dingen verkocht die helemaal niet waar kunnen worden gemaakt.
Ok helder.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.