Marantz PM-52

Gestart door Ronnie61, maart 12, 2019, 14:52:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

Citaat van: Nb op maart 15, 2019, 21:45:53
Op mijn PM 6004 zit wel een loudness schakeling. Dat is een v/d redenen waarom ik voor deze versterker ben gegaan.
Een van de weinigen, die dat nog had/heeft.
Ik heb veel jaren 60/70's cd's , die soms niet geweldig opgenomen zijn. Dan bied de loudness soms uitkomst.
Doorgaans staat de versterker op"source direct" Als het opnametechnisch wat minder is,  schakel ik het loudness knopje in.

Hier om dezelfde reden de PM6006 aangeschaft.  HB HB HB

CBdicX

#16
Ik vind sowieso dat alle versterkers (regelbaar ala Yamaha) loudness zouden moeten hebben, net zoals mid  regeling, en een pre-out.
Op mijn Ruby niets van dit alles..........  :-o maar goed, K I zal er wel anders over denken.

NB

Ja, ik heb vroeger ook een Yamaha (versterker)  gehad en die regelbare loudness vond ik ook heel prettig.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

Citaat van: Nb op maart 17, 2019, 20:50:50
Ja, ik heb vroeger ook een Yamaha (versterker)  gehad en die regelbare loudness vond ik ook heel prettig.

De huidige Yammies 301 t/m 801 hebben de regelbare loudness, en een subwoofer out. Ik zou dan alleen de Mid regeling missen maar dat is minder een punt dan die andere twee.
Maar goed, ik hou het voorlopig op de Ruby..........  :-D