Paradigm luidsprekers Monitor 11

Gestart door Maxx Dolor, maart 17, 2019, 00:10:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx Dolor

Vandaag bij Hobo Hifi geweest voor nieuwe speakers. Ik heb daar de Paradigm Monitor 11 gehoord.
Deze vond ik wel aardig klinken in vergelijking met andere speakers dij hij had staan. Ik ken het merk niet en volgens mij verkoopt alleen Hobo hifi dit merk. Dat geeft me geen goed gevoel, als het echt zo fantastisch is zoals de vriendelijke verkoper zegt, waarom verkopen dan niet meer winkels dit merk? Wat is uw ervaring met dit merk? Moet aan een Marantz SR6005 aangesloten worden.  Andere tips zijn ook welkom, ik luister veel symfo rock en grunge.
Ben liefhebber van laag, maar wil geen subwoofer. Budget EUR 2000,00 voor 2  speakers.

TurboMarco

Probeer ze eerst uit bij je thuis .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Peter Kudelstaart

Paradigm is een gerenommeerd merk uit Canada. Over de kwaliteit van de luidspreker hoef je je geen zorgen te maken. Hobo verkoopt dit merk al jaren. Dat andere ketens ze niet verkopen is een importeur kwestie. Voor dit budget zou ik geloof ik wel vragen of je de luidsprekers thuis uit mag proberen. Kan je misschien ook nog luidsprekers van een ander merk uitproberen.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

Rob46

Ik sluit mij volledig aan bij de vorige twee reacties! :yes:

Totofan

Heb zelf de Paradigim monitor 9 gehad.... Prima speakers hoor maar als je van laag/bas houdt dan zou ik iets anders kiezen. Ben nu zelf over gestapt naar Dali. Heb altijd een subwoofer bij gehad  voor meer laag/bas.
Vooral als je van rock muziek houdt klinken ze vrij schel.
Dat is mijn ervaring met Paradigim.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Maxx Dolor

#5
Ik heb zaterdag de Paradigm's nog eens beluisterd, maar kwam uiteindelijk uit op Monitor Audio Silver 300. Helaas was het niet mogelijk deze te horen op een Marantz receiver. Volgens de verkoper zou het wel een perfecte match zijn. Wat is uw mening? Ik heb een SR6005.

Rob46

Doorgaans gaat Monitor Audio wel goed met Marantz. Echter......gij benne diegene die dat uiteindelijk zal moeten beoordelen. Thuis een set proberen......