Marantz PM-52

Gestart door Ronnie61, maart 12, 2019, 14:52:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ronnie61

Hallo Marantz leden, ik ben Ron, modelfotograaf, nieuw op dit forum en wonend in Zuid-Holland, na het hebben en gehad hebben van vele audio merken de afgelopen 50 jaar, krijg ik morgen mijn eerste Marantz binnen, ik ben dus nog een Marantz Newbie  :-D, het betreft een Marantz PM-52 versterker, het is er eentje uit 1991, nu koop ik altijd oude apparatuur, deze is eigenlijk nog jong..., maar ik vroeg me af of er hier nog liefhebbers zijn die weten of in dit apparaat nog gevoelige onderdelen zitten die je het beste kan vervangen na al die jaren, Elco's etc. of zijn deze versterkers degelijk genoeg zodat je voorlopig niets hoeft te vervangen ? ik ben benieuwd   :-) 

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Ronnie61 op maart 12, 2019, 14:52:43
Hallo Marantz leden, ik ben Ron, modelfotograaf, nieuw op dit forum en wonend in Zuid-Holland, na het hebben en gehad hebben van vele audio merken de afgelopen 50 jaar, krijg ik morgen mijn eerste Marantz binnen, ik ben dus nog een Marantz Newbie  :-D, het betreft een Marantz PM-52 versterker, het is er eentje uit 1991, nu koop ik altijd oude apparatuur, deze is eigenlijk nog jong..., maar ik vroeg me af of er hier nog liefhebbers zijn die weten of in dit apparaat nog gevoelige onderdelen zitten die je het beste kan vervangen na al die jaren, Elco's etc. of zijn deze versterkers degelijk genoeg zodat je voorlopig niets hoeft te vervangen ? ik ben benieuwd   :-)
Welkom bij de club. Als je even geduld hebt, zullen de technici hier zich wel melden. Modelfotograaf? Zijnde vrouwelijk (of mannelijk) schoon, miniaturen?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 12, 2019, 21:19:35
Welkom bij de club. Als je even geduld hebt, zullen de technici hier zich wel melden. Modelfotograaf? Zijnde vrouwelijk (of mannelijk) schoon, miniaturen?
Oonlie nakked wimmun? :roll:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Cornelis1921 op maart 12, 2019, 21:32:25
Oonlie nakked wimmun? :roll:
Ik mag niet discrimineren, vandaar.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 12, 2019, 21:33:50
Ik mag niet discrimineren, vandaar.
Ik leef met je mee, Roy. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Ronnie61

#5
Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 12, 2019, 21:19:35
Modelfotograaf? Zijnde vrouwelijk (of mannelijk) schoon, miniaturen?

hahaha alleen vrouwelijk schoon  :-D wel even wat anders dan audio apparatuur...  :wink:

Geen idee of het hier mag, maar dit is mijn site www.rva-photography.nl voor de liefhebbers van dat schoon...

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Ronnie61

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 12, 2019, 22:47:24
Gaat beiden ook goed samen.

https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,16144.0.html

Ik zal eens in mijn verzameling duiken of ik ooit iets met audio apparatuur en de meiden heb gedaan  8-)

Ronnie61

Ik zie overigens in de statistieken van mijn website dat sinds ik gisteren even mijn model website noemde, er genoeg Marantz liefhebbers zijn die ook van vrouwelijk schoon houden...    HB

Ronnie61

De PM-52 staat nu twee dagen lekker te draaien, ziet er nog mooier uit dan op de foto's die ik had gezien, en ik moet zeggen het klinkt best goed   :yes: vermogen voldoende om mijn Acoustic Energys aan te sturen, ik heb hem van te voren toch even open gemaakt en de boel van binnen schoon geblazen en ingespoten, maar alles zag er prima uit dus ik laat het voorlopig zo, als er iets gaat stinken merk ik het wel, hij kostte tenslotte maar twee tientjes :angel: wat mij wel opviel is dat er geen loudness instelling op zit, niet dat ik die mis want die gebruikte ik ook nooit op mijn voorgaande versterkers, maar meestal zit dat er wel op, is dat iets wat Marantz eigen is ? of is het alleen op de PM types ?

NB

Op mijn PM 6004 zit wel een loudness schakeling. Dat is een v/d redenen waarom ik voor deze versterker ben gegaan.
Een van de weinigen, die dat nog had/heeft.
Ik heb veel jaren 60/70's cd's , die soms niet geweldig opgenomen zijn. Dan bied de loudness soms uitkomst.
Doorgaans staat de versterker op"source direct" Als het opnametechnisch wat minder is,  schakel ik het loudness knopje in.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Ronnie61

Citaat van: Nb op maart 15, 2019, 21:45:53
Op mijn PM 6004 zit wel een loudness schakeling. Dat is een v/d redenen waarom ik voor deze versterker ben gegaan.
Een van de weinigen, die dat nog had/heeft.
Ik heb veel jaren 60/70's cd's , die soms niet geweldig opgenomen zijn. Dan bied de loudness soms uitkomst.
Doorgaans staat de versterker op"source direct" Als het opnametechnisch wat minder is,  schakel ik het loudness knopje in.

Oke bedankt  :-) wat houdt dat "source direct" eigenlijk in ? is dat iets wat je beter altijd aan moet hebben staan ?

CBdicX

#12
Even wat schaar geklede voorbeelden, en deze site is ook wel interessant:

https://1001hifi.blogspot.com/2016/03/vintage-audio-naked-truth.html

Vraag mij af waar nu de nadruk op gevestigd word, en wat de boodschap is.............  :wink:
En die van Elac is toch echt meer dan alleen de schoenen uit !
En zie ik nu 3 schoenen ?
Nou, dat beloofd wat............. :-D

Moet een fabrikant nu eens proberen, word je direct afgebrand op (a)sociaal media.

Vinyl_Fuchs

Nadruk ligt zo te zien op de knoppen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX