Marantz 5025 probleemje

Gestart door andolou, maart 05, 2019, 10:15:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Citaat van: andolou op maart 06, 2019, 12:37:43
Ok gaan nog een met de record spelen he en nog eens inspuiten ......eerst een stesten als het vervromd als ik motor belast met vinger he .....

Inspuiten werkt niet bij dit type schakelaar. Daarvoor zijn ze te groot. Echt één remedie, eruit solderen en in de ultrasoonreiniger.

andolou

Hoi manus

Heb er al terug goed gekregen nogthans zulke grote technics heeft deze ook zitten ,eens zitten kijken om uit te solderen zitten daar toch wel wat conactpuntjes op hoor  frusty of zou ik alleen de mantel erond kunnen uitsolderen en dan alle contactpunten opkuisen die nog op de print staan dan derest in ultrasone doen ....

HAL9000

Dus de contact puntjes van de REC schakelaars zijn defect? Wellicht lopen deze nu te stroef door de contact schoonmaken. Ik behandel ze vaak na droog spuiten met een siliconen basis glijmiddel voor elektronica.
Altijd dit soort schakelaars droog spuiten!

Ik heb wellicht deze schakelaars nog ergens.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

andolou

ik blaas ze ook altijd droog nadien met perlucht niet volle bak natuurlijk maar volledig uitsolderen is nog redelijk werkje voor een leek he zitten dicht op elkaar ook volgens dak dat zie moest ik nu weten met omhulsel los te solderen dat ik derest kan opkuisen met zo een pen nuja is het ook 100 procent zeker dat het daarvan komt das ook nog een vraag he .....??


andolou

ja weet niet als ze stuk zijn he zou je deze niet kunnen overbruggen dan ofzo ,ik spuit ze na uitkuizen en uitdrogen met perlucht altijd in met fadercontact denk dat dat op die siliconconact trekt want is eigenlijk een schuifcontact he en geen potmetertje ....