Nieuwe versterker gezocht

Gestart door Audiofiel, maart 08, 2019, 10:10:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: joep op maart 08, 2019, 17:08:38
Weet dat vandaag de dag vraagprijs zeker geen verkoopprijs is.
Met een budget van €3000,- loop je zeker met dat ding onder de arm de winkel uit.

Niet in België.  :wink:

Audiofiel

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 08, 2019, 17:14:45
Als je die graag wilt hebben, gewoon schieten en dan denk ik dat Joep gelijk heeft. Maar eerst verschillende versterkers uittesten die bij jouw passen qua budget/ functie/ design etc.
Waar speel je nu op qua apparatuur?

Ik heb intussen een Rotel A14, Rotel RA-1592, NAD C388, NAD C390DD en een Arcam SA20 thuis getest. Geen van deze beviel mij echt. Ik heb ook de oudere Audio Analogue Verdi Cento getest. Die beviel mij wel maar had een eigenaardige volume regeling op het toestel en geen DAC.

Ik had hiervoor een Marantz PM-11S3, een heel goede versterker maar eigenlijk wat te groot voor mijn kast en geen DAC. Nu gebruik ik tijdelijk een Yamaha A-S801, die vind ik een stuk beter dan zijn bescheiden prijs doet vermoeden en vind ik beter dan 5 bovenstaande versterkers. De ingebouwde DAC vind ik ook heel goed. Enkel de AA vind ik beter.

Luidsprekers zijn momenteel Sonus Faber Concerto Home (recent ook nog B&W 705 S2 en Mission QX-2). De bedoeling is om te veranderen naar een paar Dynaudio Evoke 20 of Monitor Audio Gold 100 luidsprekers.

De Hegel H190 kost hier 3590 Euro.

Audiofiel

#32
Citaat van: Maus op maart 08, 2019, 17:45:05
Een losse dac kost de wereld niet en kan zo klein zijn als een luciferdoosje, dus daar hoef je het niet om te doen.

Het gaat mij niet om de grootte van de dac, maar om het feit dat je dan een extra toestel met extra kabels hebt. Ik wil het juist wat eenvoudiger.  :wink:

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Audiofiel op maart 08, 2019, 18:50:56
Ik heb intussen een Rotel A14, Rotel RA-1592, NAD C388, NAD C390DD en een Arcam SA20 thuis getest. Geen van deze beviel mij echt. Ik heb ook de oudere Audio Analogue Verdi Cento getest. Die beviel mij wel maar had een eigenaardige volume regeling op het toestel en geen DAC.

Ik had hiervoor een Marantz PM-11S3, een heel goede versterker maar eigenlijk wat te groot voor mijn kast en geen DAC. Nu gebruik ik tijdelijk een Yamaha A-S801, die vind ik een stuk beter dan zijn bescheiden prijs doet vermoeden en vind ik beter dan 5 bovenstaande versterkers. De ingebouwde DAC vind ik ook heel goed. Enkel de AA vind ik beter.

Luidsprekers zijn momenteel Sonus Faber Concerto Home (recent ook nog B&W 705 S2 en Mission QX-2). De bedoeling is om te veranderen naar een paar Dynaudio Evoke 20 of Monitor Audio Gold 100 luidsprekers.

De Hegel H190 kost hier 3590 Euro.
Ik had gewoon een grotere kast aangeschaft i.p.v. die PM11s3 weg te doen. Eeuwig zonde. En als ik dit zo lees, zou ik voor een all-im-one ala Rob46 gaan.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Maus

Citaat van: Audiofiel op maart 08, 2019, 18:53:28
Het gaat mij niet om de grootte van de dac, maar om het feit dat je dan een extra toestel met extra kabels hebt. Ik wil het juist wat eenvoudiger.  :wink:

Een DacMagic 100, heeft 2 coax ingangen, optisch én USB. Mocht je ooit een computer nemen om vanaf te gaan streamen, prik je die rechtstreeks in. Ik heb hier nu een mini laptop voor streaming. Dat was goedkoper en veelzijdiger dan een compleet apparaat. Bovendien heb ik de keuze welke DAC ik neem, eventueel kan hij aan de TV gekoppeld worden.

Dit is ook een optie
https://www.wilbert.nl/versterkers/cambridge-audio-cx80a-versterker-zwart-

renes59

Citaat van: Audiofiel op maart 08, 2019, 18:50:56
De bedoeling is om te veranderen naar een paar Dynaudio Evoke 20 of Monitor Audio Gold 100 luidsprekers.
Waarom dan zoveel uitgeven aan een versterker? Koop dan Monitor Audio Platinum 100 luidsprekers met een goede versterker erbij en die kost echt geen €3000. Hoeft ook geen 100 Watt te zijn, je speelt toch zacht.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Veranderen van Sonus Faber naar iets anders, heeft wel een voordeel. Die andere 2 sets zijn makkelijker aan te sturen. SF is niet echt makkelijk. En ik heb 2 sets waaronder een set Concerto's.

Audiofiel

#37
Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 08, 2019, 18:57:45
Ik had gewoon een grotere kast aangeschaft i.p.v. die PM11s3 weg te doen. Eeuwig zonde. En als ik dit zo lees, zou ik voor een all-im-one ala Rob46 gaan.

Een andere kast aanschaffen was geen optie.  :wink:
Ik ben inderdaad ook een all-in-one aan het overwegen. Vooral de Quad Artera Solus spreekt mij aan.
Het is mijn bedoeling om naar een setup te gaan met maximaal 2 toestellen voor versterking, streamer en cd speler.

Audiofiel

#38
Citaat van: renes59 op maart 08, 2019, 19:20:42
Waarom dan zoveel uitgeven aan een versterker? Koop dan Monitor Audio Platinum 100 luidsprekers met een goede versterker erbij en die kost echt geen €3000. Hoeft ook geen 100 Watt te zijn, je speelt toch zacht.

Ik heb al verschillende keren ervaren dat een goede, krachtige versterker echt wel voordelen heeft, zelfs bij goedkopere luidsprekers.

Ik luister ook soms luid. :wink:

Audiofiel

Citaat van: Maus op maart 08, 2019, 19:26:42
Veranderen van Sonus Faber naar iets anders, heeft wel een voordeel. Die andere 2 sets zijn makkelijker aan te sturen. SF is niet echt makkelijk. En ik heb 2 sets waaronder een set Concerto's.

SF is inderdaad niet gemakkelijk aan te sturen.
Ik zou trouwens mijn SF ook houden, om eens af te wisselen. :wink:

renes59

Citaat van: Audiofiel op maart 08, 2019, 20:08:55
Ik heb al verschillende keren ervaren dat een goede, krachtige versterker echt wel voordelen heeft, zelfs bij goedkopere luidsprekers.

Ik luister ook soms luid. :wink:
Zo heeft iedereen z'n eigen ervaring.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.


Maus

Citaat van: Audiofiel op maart 08, 2019, 20:08:55
Ik heb al verschillende keren ervaren dat een goede, krachtige versterker echt wel voordelen heeft, zelfs bij goedkopere luidsprekers.

Ik luister ook soms luid. :wink:

Je hoeft niet perse naar een versterker te zoeken met hoog uitgangsvermogen, je kunt dan betere naar andere factoren kijken. 50 of 100w scheelt namelijk maar 3dB in geluidsdruk. De kwaliteit van de voeding is belangrijker...

TurboMarco

Citaat van: xander32 op maart 08, 2019, 11:32:48
http://lyngdorf.com/tdai-2170/
Mooi met room correction ,ja dit is een versterker met lekker veel toeters en bellen  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

... en degelijk + super strak afgewerkt. In het verleden heb ik een Lyngdorf cdp gehad en dat was echt een tank met een fraai Philips loopwerk.